AnonymBruker Skrevet 9. desember 2013 #1 Skrevet 9. desember 2013 Nå har jeg vært syk i 3 uker (sliter med magen), men de 2 siste ukene har jeg spist veldig dårlig og nå går det bare nedover. Skal til legen om en uke, men frem til da så må jeg prøve å få i meg opp mot 2000 kcal. Jeg er 160 høy og veier rundt 50 kilo, og jeg vil heller gå opp i vekt enn ned. I dag har jeg spist en halv brødskive og noen spiseskjeer med rømmegrøt. Vanligvis ville jeg spist kanskje en banan til frokost, 3 brødskiver på skolen og en porsjon rømmegrøt til middag. Jeg blir bare kvalmere av å spise, og de drikkene på apoteket er så ekle at jeg kaster opp bare av å se dem (skikkelig søt og kunstig smak, selv de som ikke har melk i seg), så jeg aner ikke hva jeg skal gjøre. Jeg vet om jeg ikke får i meg noe, så kommer legen til å "true" meg med å legge meg inn for å få næring intravenøst, men det er ikke så lett Da må han jo finne ut hva som feiler magen min sånn at jeg får mer matlyst Noen som har noen råd? Anonymous poster hash: 4c4ce...c85
0kriz Skrevet 9. desember 2013 #2 Skrevet 9. desember 2013 Nå har jeg vært syk i 3 uker (sliter med magen), men de 2 siste ukene har jeg spist veldig dårlig og nå går det bare nedover. Skal til legen om en uke, men frem til da så må jeg prøve å få i meg opp mot 2000 kcal. Jeg er 160 høy og veier rundt 50 kilo, og jeg vil heller gå opp i vekt enn ned. I dag har jeg spist en halv brødskive og noen spiseskjeer med rømmegrøt. Vanligvis ville jeg spist kanskje en banan til frokost, 3 brødskiver på skolen og en porsjon rømmegrøt til middag. Jeg blir bare kvalmere av å spise, og de drikkene på apoteket er så ekle at jeg kaster opp bare av å se dem (skikkelig søt og kunstig smak, selv de som ikke har melk i seg), så jeg aner ikke hva jeg skal gjøre. Jeg vet om jeg ikke får i meg noe, så kommer legen til å "true" meg med å legge meg inn for å få næring intravenøst, men det er ikke så lett Da må han jo finne ut hva som feiler magen min sånn at jeg får mer matlyst Noen som har noen råd? Anonymous poster hash: 4c4ce...c85 dynk maten din i olje, spis dadler og nøtter, det hjelper mye. worst case senario så tar man en calorie shake, men jeg annbefaler og holde deg til fast føde.
AnonymBruker Skrevet 9. desember 2013 #3 Skrevet 9. desember 2013 dynk maten din i olje, spis dadler og nøtter, det hjelper mye. worst case senario så tar man en calorie shake, men jeg annbefaler og holde deg til fast føde. Jeg putta smør på grøten, men det ble så kvalmt at jeg ikke klarte å spise den delen som det var smør på. Så da er det litt vanskelig å dynke ting i olje. Det blir bare kvalmt synes jeg Men nøtter er jo en god ide. Det inneholder vel også litt kcal -TS Anonymous poster hash: 4c4ce...c85
AnonymBruker Skrevet 9. desember 2013 #4 Skrevet 9. desember 2013 Legg deg ned og tenk og kom opp med en liste over mat du kan forestille deg at du får ned. Salt mat er ofte bra når man er kvalm. Jeg blir psykisk nedbrutt og føler meg ekstra svak og sliten når jeg ikke spiser, så på dager jeg er syk eller i perioder med liten matlyst spiser jeg faktisk heller noen never potetgull enn ingenting. Jeg forsøker først å komme på andre ting, jeg har liksom mine egne greier som jeg får ned når jeg er kvalm. Det er verdt å prøve! Jeg kan tenke at det siste jeg vil ha i hele verden er fisk, kylling eller pasta, men stekt potet plutselig er kvalmestillende. Anonymous poster hash: f3bb3...d3d
Gjest Runforit Skrevet 9. desember 2013 #5 Skrevet 9. desember 2013 Nøtter, nøtter og mer nøtter. Bare i en småsulten nøttepose er det 350 kcal
AnonymBruker Skrevet 9. desember 2013 #6 Skrevet 9. desember 2013 Nøtter, nøtter og mer nøtter. Bare i en småsulten nøttepose er det 350 kcal Nå har jeg spist en del nøtter, og nå er jeg skikkelig kvalm Jeg er sulten, men jeg blir kvalm bare av å tenke på mat. Det er en forferdelig følelse Anonymous poster hash: 4c4ce...c85
Gjest Blomst83 Skrevet 9. desember 2013 #7 Skrevet 9. desember 2013 Har du vurdert å spørre legen din om kvalmestillende?
Gjest Runforit Skrevet 9. desember 2013 #8 Skrevet 9. desember 2013 Nå har jeg spist en del nøtter, og nå er jeg skikkelig kvalm Jeg er sulten, men jeg blir kvalm bare av å tenke på mat. Det er en forferdelig følelse Anonymous poster hash: 4c4ce...c85 Pass på å fordele det utover dagen. Ikke spis for store porsjoner om gangen Eggeøre er også godt og enkelt. Eller havrecookies. Lag med havremel, melk, brunt sukker, egg, natron og kanel. Er som havregrøt i cookieform Mørk sjokoalde er godt å snackse på og inneholder mye kalorier. Fruktsalat er friskt og godt.
AnonymBruker Skrevet 9. desember 2013 #9 Skrevet 9. desember 2013 Har du vurdert å spørre legen din om kvalmestillende? Jeg har tatt kvalmestillende før, og endte med at jeg spydde som en gud et helt døgn. Så nei, det har jeg ikke vurdert. Men jeg skal til lege, så det er ikke noe problem for jeg får sikkert utredning for det, men frem til da så må jeg få i meg næring. -TS Anonymous poster hash: 4c4ce...c85
AnonymBruker Skrevet 9. desember 2013 #10 Skrevet 9. desember 2013 Pass på å fordele det utover dagen. Ikke spis for store porsjoner om gangen Eggeøre er også godt og enkelt. Eller havrecookies. Lag med havremel, melk, brunt sukker, egg, natron og kanel. Er som havregrøt i cookieform Mørk sjokoalde er godt å snackse på og inneholder mye kalorier. Fruktsalat er friskt og godt. Huff.. takler ikke engang tanken på eggerøre og sånt. Og jeg har for lite energi til å lage mat selv (da med tanke på havrecookies) men tenkte at jeg skulle lage meg biffsalat i morgen med avokado osv, for det er jo både sunt og fullt av næring. Men skal spørre kjæresten om han vil komme og hjelpe med litt da -TS Anonymous poster hash: 4c4ce...c85
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå