Gå til innhold

Til alle dere fantastiske damer!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Jeg ønsker bare å bruke 5 minutter til å fortelle dere fantastiske damer noe som sitter naglet i hodet mitt, og som alltid har vært der - helt fra barndommen av (fylt med sjenase for dere jenter) - det har fulgt meg gjennom hele puberteten (som var fylt av kåtskap og kaos) - det har fulgt meg gjennom tøffe tider (jakten på kjærligheten) - og det sitter som den klareste tanke i hodet mitt fortsatt (etter flere brudd, men med en annen ro).

Jeg mistenker at dette gjelder for majoriteten av oss menn:

Vi elsker dere, vi trenger dere, vi drømmer om dere! Dere er bra nok akkurat som dere er - så lenge dere gjør det som gjør dere lykkelige, så lenge dere følger drømmene deres, så lenge dere har det bra med dere selv! Smil til verden og den vil smile tilbake, dette er en sannhet! Dere er rett og slett FANTASTISKE! Og ikke en dag går forbi uten at jeg har denne tanken.

Enhver mann kan være hva han vil uten sin bedre halvdel, men livet vil aldri bli fullkomment uten sin bedre halvdel.

Vi menn gjør og sier utrolig mye rart og dumt, men vi prøver hardt! Ja, kanskje altfor hardt å imponere dere damer, vise dere hvor mandig vi er :/ Men vit at vi oppfører oss som små guttunger på grunn av dere. Dere vekker alle våre drifter, alt vårt begjer, gir håp til alle våre drømmer, fyller oss med sjenase og redels for å mislykkes - alt dette skjer ved å bare se dere i øynene et bitte lite øyeblikk!

Dere er flinke, smarte, elegante, vakkre, sexy, snille, og så mye mye mer! Det gjør derfor så vondt å se, høre og lese hvor usikkre dere er på dere selv. Når alt dere trenger å gjøre er å smile :D Om jeg kunne fått ett ønske oppfylt for 2014, så må det være at alle dere fantastiske damer innser at dere er MER enn bra nok akkurat som dere er - og at denne følelsen vil få dere til å slappe av og nyte livet med alle dens goder og onder med et smil i sjelen blottet for et dårlig selvbildet!

Å som jeg gleder meg til å finne deg som vil gjøre meg til verdens lykkeligste mann!!

http://www.upworthy.com/these-kids-finally-say-what-they-really-think-about-mom-and-her-reaction-priceless-9?c=reccon1

Ta vare på dere selv :) <3

Anonymous poster hash: 0c849...be1
  • Liker 21
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du. Hvorfor tror du vi er usikre på oss selv? Det er ikke fordi vi på egen hånd har funnet ut at vi skal fungere mer som et pent bilde enn som et egentlig menneske. Det er på grunn av århundrer med undertrykking fra, gjett tre ganger, MENN. Det er flott at du synes vi er gode nok som vi er, men vi lever i et samfunn hvor vi blir fortalt i det uendelige at vi ikke er det, og det er i hovedsak fra menn og deres selskaper og bransjer og forretninger som tjener fett på vår usikkerhet.

For all del, det er et flott budskap, men jeg er drittlei av hvite riddere som innbiller seg at de gjør oss en tjeneste ved å fortelle oss at usikkerhetene våre er ubetydelige. Det fungerer ikke sånn.

Anonymous poster hash: 41923...32c
  • Liker 2
Skrevet

Du. Hvorfor tror du vi er usikre på oss selv? Det er ikke fordi vi på egen hånd har funnet ut at vi skal fungere mer som et pent bilde enn som et egentlig menneske. Det er på grunn av århundrer med undertrykking fra, gjett tre ganger, MENN. Det er flott at du synes vi er gode nok som vi er, men vi lever i et samfunn hvor vi blir fortalt i det uendelige at vi ikke er det, og det er i hovedsak fra menn og deres selskaper og bransjer og forretninger som tjener fett på vår usikkerhet.

For all del, det er et flott budskap, men jeg er drittlei av hvite riddere som innbiller seg at de gjør oss en tjeneste ved å fortelle oss at usikkerhetene våre er ubetydelige. Det fungerer ikke sånn.

Jada jada.. Om du har store problemer med selvtilliten så kan du oppsøke hjelp hos psykolog.

Anonymous poster hash: b34c2...90e

• Liker 2
Skrevet

Mener dette var en fin post jeg, kontra alle kvinnehatere det finnes på KG. Fin avveksling! :)

• Liker 11
Skrevet

Synes også det var en fin og koselig post. Er ikke alle gutter/menn som tenker på den måten. Kunne ønske kjæresten min tenkte litt sånn, for han viser ikke at han trenger meg på noen som helst måte. Stikker litt. Savner å føle meg litt spesiell i blant. Men men, var koselig å lese dette da :)

Anonymous poster hash: fd9d9...fcc
  • Liker 1
Skrevet

Fint innlegg. Du virker som en god gutt <3

Anonymous poster hash: 5715e...fce
  • Liker 1
Skrevet

Takk, det var akkurat noe sånt jeg trengte høre i dag! Godt å vite at det finnes "good guys"

• Liker 5
Skrevet

:hoppendeglad::hoppendeglad::hoppendeglad::hoppendeglad::hoppendeglad::hoppendeglad::hoppendeglad::hoppendeglad::hoppendeglad::hoppendeglad::hoppendeglad::hoppendeglad::hoppendeglad::hoppendeglad::hoppendeglad::hoppendeglad::hoppendeglad::hoppendeglad::hoppendeglad:

Anonymous poster hash: 93361...1e7
  • Liker 1
Skrevet

Ironisk nok beviser denne posten hvor feil TS tar når han sier alle damer er fantastiske :P

Anonymous poster hash: e8a04...aa2

• Liker 4
Skrevet

Er positivitet virkelig løsningen på alt? Er det så enkelt for deg?

Du føler deg sikkert veldig bra selv med sånne fine, idealistiske tanker som viser hvilken fantastisk fyr du er/vil være. For deg er det kanskje så enkelt som at damer bare må smile, og at man skal nyte dårlige tider med et smil i sjelen. Du har kanskje levd et beskyttet liv uten store motgangen. Har du peiling på hvordan livet kan være?

Og sett at du møter ei dame da, som er den positive fantastiske jenta du føler er den rette. Hva gjør du den dagen noe alvorlig skjer i livet hennes og hun ikke tar det med et smil i sjelen? Er hun ikke lenger den rette da? Tåler du de "negative" følelsene? Støtter du henne?

Hva gjør du hvis hun er såpass var at veien inn i et forhold kan være litt humpete, og ikke 100% fylt med overstrømmende positiv energi i en seriøs bli kjent-fase? Varhet trenger ikke handle om dårlig selvfølelse eller negativitet i den forstand, og bør man ikke være var for en som ikke tåler annet enn positivitet?

Hvordan forventer du at hun skal reagere på deg når du selv ikke akkurat utstråler positive signaler? Ditche fordi hun ikke er positiv nok?

Skal man ikke kunne tåle de mindre smilende sidene av et menneske også? Kanskje ikke i luksusland, men reflekterte voksne er heldigvis litt romsligere for at mennesker er sammensatte, og at alt ikke handler om positiv versus negativ energi. Man må tåle litt.

Jeg har blitt forventet å være en sånn evig kilde til smil og positivitet ja, uansett hva mannen har latt meg gjennomgå. Håper for din skyld at du ikke er en sånn som kun ser den andres feil og ikke egne.

Sjekket heldigvis med tredjeparter, og de opplevde han heller ikke som særlig positiv eller konstruktiv i hvordan han snakket til meg. Stikk motsatt. Egen positivitet var hans illusjon, så han kunne klage på at andre ikke var det. Dermed var han liksom bedre, og stod som dirigent i sitt forskrudde verdensbilde.

Egentlig var han nok ganske sint, ettersom han stadig anklaget meg for å være det - uten at jeg skjønte bæra av det. Projeksjon heter det visst. Jeg synes ikke det er så mye positivt over å skylde på andre heller enn å gå i seg selv. De som alltid skal være positive stuffer som regel ned veldig mange følelser de heller burde hanskes med.

Jeg har forresten en venninne som alltid er positiv og aldri tør å uttrykke negative følelser. Hun har veldig store problemer med seg selv, og man bare merker det så utrolig godt hvordan hun stuffer vekk alt ubehagelig fordi hun heller vil bli godt likt. Det oppfattes ikke genuint.

Anonymous poster hash: 636bc...c77
  • Liker 5
Skrevet

Ironisk nok beviser denne posten hvor feil TS tar når han sier alle damer er fantastiske :P

Anonymous poster hash: e8a04...aa2

Nei... Alle mennesker er fantastiske. Men mennesker er sammensatte, og det beste er ikke å messe om å være positiv, men å lære seg å håndtere alle typer følelser, lære av hverandre og utvikle seg.

Skrevet

Er positivitet virkelig løsningen på alt? Er det så enkelt for deg?

Du føler deg sikkert veldig bra selv med sånne fine, idealistiske tanker som viser hvilken fantastisk fyr du er/vil være. For deg er det kanskje så enkelt som at damer bare må smile, og at man skal nyte dårlige tider med et smil i sjelen. Du har kanskje levd et beskyttet liv uten store motgangen. Har du peiling på hvordan livet kan være?

Og sett at du møter ei dame da, som er den positive fantastiske jenta du føler er den rette. Hva gjør du den dagen noe alvorlig skjer i livet hennes og hun ikke tar det med et smil i sjelen? Er hun ikke lenger den rette da? Tåler du de "negative" følelsene? Støtter du henne?

Hva gjør du hvis hun er såpass var at veien inn i et forhold kan være litt humpete, og ikke 100% fylt med overstrømmende positiv energi i en seriøs bli kjent-fase? Varhet trenger ikke handle om dårlig selvfølelse eller negativitet i den forstand, og bør man ikke være var for en som ikke tåler annet enn positivitet?

Hvordan forventer du at hun skal reagere på deg når du selv ikke akkurat utstråler positive signaler? Ditche fordi hun ikke er positiv nok?

Skal man ikke kunne tåle de mindre smilende sidene av et menneske også? Kanskje ikke i luksusland, men reflekterte voksne er heldigvis litt romsligere for at mennesker er sammensatte, og at alt ikke handler om positiv versus negativ energi. Man må tåle litt.

Jeg har blitt forventet å være en sånn evig kilde til smil og positivitet ja, uansett hva mannen har latt meg gjennomgå. Håper for din skyld at du ikke er en sånn som kun ser den andres feil og ikke egne.

Sjekket heldigvis med tredjeparter, og de opplevde han heller ikke som særlig positiv eller konstruktiv i hvordan han snakket til meg. Stikk motsatt. Egen positivitet var hans illusjon, så han kunne klage på at andre ikke var det. Dermed var han liksom bedre, og stod som dirigent i sitt forskrudde verdensbilde.

Egentlig var han nok ganske sint, ettersom han stadig anklaget meg for å være det - uten at jeg skjønte bæra av det. Projeksjon heter det visst. Jeg synes ikke det er så mye positivt over å skylde på andre heller enn å gå i seg selv. De som alltid skal være positive stuffer som regel ned veldig mange følelser de heller burde hanskes med.

Jeg har forresten en venninne som alltid er positiv og aldri tør å uttrykke negative følelser. Hun har veldig store problemer med seg selv, og man bare merker det så utrolig godt hvordan hun stuffer vekk alt ubehagelig fordi hun heller vil bli godt likt. Det oppfattes ikke genuint.

For det første oppfatter ikke du henne som genuin bare fordi hun er positiv selv om hun har problemer. Hun burde i dine øyne heller dyrke negativ innstilling og sette opp det samme psykiske forsvaret som du driver med; som er så genuint. Her er studier: ( http://www.webpsykologen.no/artikler/slik-er-de-lykkeligste-menneskene-2/ , http://www.webpsykologen.no/artikler/hva-er-det-gode-liv/ , http://www.webpsykologen.no/artikler/slik-utvikles-negative-leveregler/ )

De som alltid er negative ! Bare for at du ikke oppfatter henne som genuin, betyr det ikke at resten av verden faktisk oppfatter det samme som deg.

For det første oppfatter ikke du henne som genuin bare fordi hun er positiv selv om hun har problemer. Hun burde i dine øyne heller dyrke negativ innstilling og sette opp det samme psykiske forsvaret som du driver med; som er så genuint. Her er studier: ( http://www.webpsykologen.no/artikler/slik-er-de-lykkeligste-menneskene-2/ , http://www.webpsykologen.no/artikler/hva-er-det-gode-liv/ , http://www.webpsykologen.no/artikler/slik-utvikles-negative-leveregler/ )

De som alltid er negative ! Bare for at du ikke oppfatter henne som genuin, betyr det ikke at resten av verden faktisk oppfatter det samme som deg.

• Liker 2
Skrevet

Jeg forstår ikke kritikken, damer!

Hvorfor skrev denne mannen denne posten? Hvorfor tok han seg tid til det? Tydeligvis ikke for å vinne noe på det selv, da han til og med har krysset av på "anonym".

Hvorfor er det så vanskelig for dere å tro at det han skriver er sant?

Jeg er helt enig i budskapet, det er dere også, under alt det kyniske mannehatet vet jeg at det finnes ei lita jente som dør etter å forstå at hun er GOD NOK. Hør på henne i stedenfor den mugna megga som holder henne nede.

• Liker 9
Skrevet

Hei, TS her.

jeg vil bare påpeke at de ordene jeg skrev er rettet til alle kvinner - men spesielt til dere som gjemmer dere bak en trist rasjonalisering om at det jeg har skrevet bare er tull ;) Det er dere jeg virkelig ønsker å nå, dere er fantastisk!

Anonymous poster hash: 0c849...be1
Skrevet

Hvorfor skrev denne mannen denne posten? Hvorfor tok han seg tid til det? Tydeligvis ikke for å vinne noe på det selv, da han til og med har krysset av på "anonym".

Jeg er helt enig i budskapet, det er dere også, under alt det kyniske mannehatet vet jeg at det finnes ei lita jente som dør etter å forstå at hun er GOD NOK. Hør på henne i stedenfor den mugna megga som holder henne nede.

Nei. Nei, jeg vil ikke gi opp min kritiske forsvarsposisjon mot alt drittet verden sender på meg for å slippe inn eksterne faktorer som kan løfte selvbildet mitt. Jeg er ferdig med å la den ytre verden påvirke meg i hvem jeg er. Jeg lar meg ikke definere av menn, verken positivt eller negativt. Jeg er ikke en fantastisk kvinne, ei heller er jeg en muggen megge som hater menn. Jeg er ganske enkelt en sammensatt kvinne som har fått en masse dritt slengt i trynet, hovedsaklig av MENN, og som av den grunn har valgt å stenge ute den form for ytre påvirkning.

Jeg lar meg ikke definere av menn, verken av de som sier jeg ikke er god nok, eller av de som sier jeg er det. Jeg vet jeg er god nok, men det har ingenting med TS' innlegg å gjøre.

• Liker 2
Skrevet

Ikke sant! Det er så typisk KG. Her kommer TS og er positiv, så skal det alltid være noen som er mugne.

• Liker 3
Skrevet

Nei. Nei, jeg vil ikke gi opp min kritiske forsvarsposisjon mot alt drittet verden sender på meg for å slippe inn eksterne faktorer som kan løfte selvbildet mitt. Jeg er ferdig med å la den ytre verden påvirke meg i hvem jeg er. Jeg lar meg ikke definere av menn, verken positivt eller negativt. Jeg er ikke en fantastisk kvinne, ei heller er jeg en muggen megge som hater menn. Jeg er ganske enkelt en sammensatt kvinne som har fått en masse dritt slengt i trynet, hovedsaklig av MENN, og som av den grunn har valgt å stenge ute den form for ytre påvirkning.

Jeg lar meg ikke definere av menn, verken av de som sier jeg ikke er god nok, eller av de som sier jeg er det. Jeg vet jeg er god nok, men det har ingenting med TS' innlegg å gjøre.

Anonymous poster hash: 60ea4...2aa

• Liker 1
Skrevet

Så glad jeg ble nå! :) Det er fint at du tok deg tid til å skrive et så flott innlegg; det kan virkelig hjelpe usikre kvinner.

Du fortjener virkelig å finne kvinnen i ditt liv snart!

• Liker 1
Skrevet

Haha selvsagt kommer det bitre kvinner inn og klager i en i utgangspunktet utrolig positiv tråd.

Ts høres ut som en svært koselig mann, litt klissete kanskje, men for all del :) Koselig innlegg å lese!

• Liker 2
Skrevet

"og på den måten har de kraftige følelsene funnet et uttrykk som ikke skader hans relasjoner til andre, fører til mental ubalanse, angst, depresjon, kronisk irritasjon eller andre symptomer forbundet med uavklart aggresjon. (...) Evnen til å håndtere sterke følelser uten å ryke uklare med andre eller forvrenge eller fortrenge virkeligheten er altså et vesentlig kjennetegn på et modent psykisk forsvar, (http://www.webpsykologen.no/artikler/slik-er-de-lykkeligste-menneskene-2/)"

Min venninne, som jeg er veldig glad i, sliter med anoreksi og angst. Hun stiller ekstreme krav til seg selv i forhold til å være positiv og please andre. Anoreksi er en av flere konsekvenser av å alltid prøve å presse seg selv til noe bedre. Jeg har fått se litt under fasaden, så jeg vet at det hun uttrykker til resten av verden ikke er genuint. Andre har også kommentert at hun nesten er skremmende blid på en unaturlig måte.

Det er eksempel på en konsekvens av at negative følelser ikke tollereres eller håndteres adekvat. Å modne forsvarsmekanismene sine er langt bedre, men det er ikke gjort over natta, og alle kan regrediere i møte med belastende livshendelser, og særlig i krangel med partner. Det er bare de fullest av fornektelse, som ikke er videre modne, som mener de er overmennesker og alltid er i stand til å reagere modent uansett hva... De samme som er kjappe til å dømme andre når reaksjonene ikke er 100% ideelle.

Å kunne kommunisere mindre positive følelser med en partner kan være både styrkende for parforholdet og utviklende for personen selv. Faktisk vil jeg si det er helt nødvendig for å kunne leve sammen hele livet. Hva skal man gjøre liksom, meditere seg ut av sorgen eller redselen hvis barnet dør eller blir alvorlig sykt? Hvis man tross sin fantastiske positivitet ikke føler seg sett og satt pris på av kjæresten?

"Vær positiv, positivitet løser alt" blir på en måte en plasterlapp som kan hindre virkelig utvikling.

Mannen jeg nevnte er den mest fanatiske positivitetsforkjemperen jeg har møtt. Han setter likevel lupe på andre, mistenker dem for å tenke negativt om han, og alle han ikke føler positiv energi fra må unna vei. Det er ikke så viktig hva andre føler eller hvordan andre har det, for alt handler om hans dyrking av positiv energi. Har fått en liten titt bak fasaden der også, der sinnet og hatet mot verden virkelig kom frem for fullt i det største tenårings-sinneutbruddet. Gikk ikke an å roe han, ihvertfall ikke be han være positiv. Neste dag blir man anklaget for å være negativ. "Selv har han aldri følt sinne". Problemet er selvfølgelig ikke at andre ikke er positive nok. Og selvbedrag skal man være bevisst på når man retter pekefingeren mot andre, eller kanskje viser dem lite respekt og sårer dem, bare for å forvente at de skal reagere på en positiv måte. Det blir litt barnslig.

Men dette blir selvsagt på siden av typiske negative tankemønstre og selvfølelse, som alle med fordel kan jobbe med for en mer oppbyggende hverdag og positiv utvikling :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...