Gå til innhold

Ned fem kilo på en uke

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg vet at det ikke er sunt å gå ned mer enn 0,5 - 1 kilo i uka, og at man da fort mister muskler.

Men det jeg lurer på er om hvis jeg spiser rundt 1000 kcal om dagen og trener tung styrketrening hver dag. Vil da musklene holde seg som de er?

Noen som har peiling?

(Det er bare noe jeg har fundert over, har ingen planer om å prøve)

Anonymous poster hash: fff22...b77

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Med mindre du har gode fettlagre, er det stor sannsynelighet for at kroppen vil begynne å tære på musklene innen den første uken er omme. desuten på 1000 kacl om dagen, er det ikke stor sannsynelighet for at du kunne drevet med tung styrke trening heller, pga energi mangel. du vil i hvertfall ikke få flere muskler.

Anonymous poster hash: 95d08...409
Skrevet

La oss si du har et behov på 2000 kcal om dagen, og bare spiser 1000 kcal. Da vil du iløpet av uken gå 7000 kcal i minus, noe som tilsvarer 1 kilo. Tung styrketrening vil bare slite mer på musklene, og mye større sannsynlighet for å miste muskelmasse. For å bevare muskelmassen er det viktig å få i seg nok protein.

Skrevet

For å gå ned 5 kg fett på en uke, må du forbrenne 35 000 kcal mer enn du inntar.

En gjennomsnittlig kvinne forbrenner ca 2000 kcal pr dag, 14 000 kcal pr uke.

For å gå ned 5 kg fett, kan du da ikke spise noe i løpet av uken, i tillegg til at du må trene bort ca 3 000 kcal pr dag.

Det tilsvarer ca 3-4 timer med jogging hver eneste dag.

På denne måten er det umulig å bevare muskulaturen!

Anonymous poster hash: a3892...662
  • Liker 1
Skrevet

Fullt mulig å gå ned 5kg på en uke. Men da må du ikke spise, eventuelt kan du f.eks spise et eple hver tredje dag når du er skikkelig kvalm og har uutholdlige magesmerter. Du blir slapp, sur, gusten, livløs i blikket. Men du går ned 5kg og blir fin og tynn <3

Jeg har hatt spiseforstyrrelser i mange år, det er et helvete å komme seg ut av. Tren og spis sunt så blir du slank og har en sunn kropp som kan leve i mange år!

Anonymous poster hash: 8ccb7...556
Skrevet

Jeg vet at det ikke er sunt å gå ned mer enn 0,5 - 1 kilo i uka, og at man da fort mister muskler.

Men det jeg lurer på er om hvis jeg spiser rundt 1000 kcal om dagen og trener tung styrketrening hver dag. Vil da musklene holde seg som de er?

Noen som har peiling?

(Det er bare noe jeg har fundert over, har ingen planer om å prøve)

Anonymous poster hash: fff22...b77

Vektreduksjon bør skje sakte. hvis du går ned fort så vil det forstyrre metabolismen i kroppen din, worst case senario så skader du den og må bruke mange år på og reparere den. da metabolismen blir skadet så legger kroppen på seg fett kjempefort. det finnes anorektikere som kan spise 800kcal og legge på seg fett. 2-3% reduksjon i månden er vel helt greit, vil ikke annbefale stort mer.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...