Fråde Skrevet 9. desember 2013 #1 Del Skrevet 9. desember 2013 Ja, hva er gluten for noe og hvorfor fokuserer man på "glutenfri" mat? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
cheezewizz Skrevet 9. desember 2013 #2 Del Skrevet 9. desember 2013 (endret) Gluten er gift som planter produserer for å drepe insekter. Noen mennesker tåler ikke gluten og må ha glutenfritt. Andre mener at gluten generelt er bra å unngå for mennesker. Fun fact: koffein er kaffebønnenes versjon av gluten, altså også en gift for å drepe insekter Endret 9. desember 2013 av cheezewizz 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. desember 2013 #3 Del Skrevet 9. desember 2013 De som fokuserer på glutenfri mat er de som er allergisk mot gluten. Gluten finnes i mange forskjellige korntyper, så de som har cøliaki (allergi mot gluten) blir dårlige i magen hvis de spiser ting som inneholder hvete, havre, bygg, rug, etc. De du finner i bakevarer, brød, knekkebrød og sånn. Anonymous poster hash: a7ebf...100 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. desember 2013 #4 Del Skrevet 9. desember 2013 Jeg tåler ikke koffein, og mistanke om at jeg heller ikke tåler gluten som han over sier, gift. Anonymous poster hash: e6dde...21e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fråde Skrevet 9. desember 2013 Forfatter #5 Del Skrevet 9. desember 2013 Ok. Hvordan vet jeg om maten jeg spiser inneholder gluten Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. desember 2013 #6 Del Skrevet 9. desember 2013 Ok. Hvordan vet jeg om maten jeg spiser inneholder gluten Alle korsorter, untatt havre, inneholder gluten. Anonymous poster hash: 448ea...951 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fråde Skrevet 9. desember 2013 Forfatter #7 Del Skrevet 9. desember 2013 De som fokuserer på glutenfri mat er de som er allergisk mot gluten. Gluten finnes i mange forskjellige korntyper, så de som har cøliaki (allergi mot gluten) blir dårlige i magen hvis de spiser ting som inneholder hvete, havre, bygg, rug, etc. De du finner i bakevarer, brød, knekkebrød og sånn.Anonymous poster hash: a7ebf...100 finnes det i epler bananer eller gulrot løk? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fråde Skrevet 9. desember 2013 Forfatter #8 Del Skrevet 9. desember 2013 Alle korsorter, untatt havre, inneholder gluten. Anonymous poster hash: 448ea...951 hvetemel også? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. desember 2013 #9 Del Skrevet 9. desember 2013 hvetemel også? Ja. Derfro glutenallergikere ikke spise vanlig brød Anonymous poster hash: 480cd...7fb 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. desember 2013 #10 Del Skrevet 9. desember 2013 Ok. Hvordan vet jeg om maten jeg spiser inneholder gluten Så lenge det inneholder hvete, havre, bygg, rug, spelt og sånn så inneholder det gluten. Den tryggeste måten å unngå gluten på er å gå til den glutenfrie avdelingen på matbutikken, dersom du er allergisk.. Anonymous poster hash: a7ebf...100 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fråde Skrevet 9. desember 2013 Forfatter #11 Del Skrevet 9. desember 2013 Hmm vet ikke jeg har ofte magesjau etter jeg spiser brød.. typ den er ikke fast men litt løst Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fråde Skrevet 9. desember 2013 Forfatter #12 Del Skrevet 9. desember 2013 prøver glutenfri kanskje det ligger noe i det takk for svar kjære brukere. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå