AnonymBruker Skrevet 9. desember 2013 #1 Skrevet 9. desember 2013 Kjæresten min reiser i militære neste år og blir vekke i 12 måneder. Høres dumt ut men jeg knakk fullstendig sammen da jeg fikk vite dette. Jeg tenkte med en gang: nei, dette går ikke. Vi har vært sammen i 3 år og 3 måneder når han reiser. Jeg er en veldig sjalu jente, og tanken på at han kan finne seg en jente han kan flørte med, kose med, få følelser for osv. Selvfølgelig går han ut på byen med de han blir kjent med og sånn, og det er jo ofte der "the magic happens". Han sier til meg: Det er bare deg jeg vil ha, hva er vitsen å være i et forhold om man skal være utro?. Men jeg er allikevel redd. Selvfølgelig stoler jeg på han. Det er alle andre jeg ikke stoler på. Hva om de på rommet påvirker han? At de gjør det selv og prøver å få han med? Han sier selv han har nok dømmekraft til å vite hva som er rett og galt, men tenk om. Tenk om han får for mye å drikke. Tenk om han blir overtalt til å "se hvem som får en jente til sengs først". Tenk om de havner på øvelse og han må sove i telt med en jente? Tenk om han begynner å snakke med en jente, utvikler seg til flørt og til slutt får de følelser. Tenk om. Og så er det at noen ganger kan han ikke snakke i telefonen, sende sms eller si hvordan det går. Kanskje det går en uke, to uker, tre uker mellom hver gang. Det gjør meg nervøs. Hva om han kanskje bruker dette til å ha det gøy å gjøre ting uten at jeg får vite det? Det å ikke kunne snakke sammen hver kveld, si god natt, elsker deg det er tungt å tenke på. Han sa også at: Vi kan jo ikke snakke sammen hver kveld, tenk om de på rommet mitt blir lei? Hva har de med det å gjøre da? Jeg vil snakke med han så ofte han har mulighet, for man vet ikke når neste mulighet kommer! De skal jo ikke bry seg med hvem han snakker med og når han snakker, skal de? Han får jo helgepermer i ny og ne, men de 8 første ukene får han kun fri en helg der han kan komme hjem. Resten av året har de som oftest fri hver helg, men det spørs hvor han havner også. Forsvaret dekker kun 7 reiser, og det er jo ingenting iløpet av et helt år. Og da får han jo mange frihelger der han kan gå på byen og kose seg. Igjen, usikkerheten strømmer til. Hele situasjonen gjør meg bare helt utrolig redd. Han blir også skuffet siden han tror jeg ikke stoler på han, så alt dette kan ende i katastrofe om jeg ikke klarer å skjerpe meg. Hva skal jeg gjøre? Har du noen tips? Jeg føler meg rett og slett helt lost. Anonymous poster hash: 04ddb...23d
Hulderen Skrevet 9. desember 2013 #2 Skrevet 9. desember 2013 Du må ikke klenge sånn på ham, da mister du ham grantert. Stakkars fyr, skal hn måtte snakke med deg hver kveld, mens romkameratene hører på? Vil du at han skal bli mobbet? 12 mnd føles lenge, men vil gå fort. Sørg for å bli selvstendig så lenge og vis at du klarer deg på egne ben. 3
AnonymBruker Skrevet 9. desember 2013 #3 Skrevet 9. desember 2013 Du kommer snart til å kvele han så dette forholdet er noke over uansett.Anonymous poster hash: e353e...161 1
Gjest Awzm me Skrevet 9. desember 2013 #4 Skrevet 9. desember 2013 (endret) Jeg har også kjæreste som skal i militæret Forskjellen er at jeg ikke er redd da. Du må virkelig begynne å stole på kjæresten din. Selvfølgelig kan han gjøre den tabben å være utro, men ta det heller når det eventuelt skulle komme, ikke ødelegg tiden før det ved bekymring. Hvor skal han forresten? Om han skal langt nord er det vel ikke så veldig mange steder å dra ut, kanskje. Jentene i militæret får han jo se ekle og svette, og om jentene skulle ville ha sex der inne, så går de nok ikke først og fremst etter de som har kjæreste. Har vært flere tråder om kjærester som skal i militæret, og der har jeg sett at det er blitt skrevet om at guttene er de som er mest trofast når han drar i militæret, mens jenta som er hjemme kjeder seg og finner noe nytt. Det er jo heller han som burde være redd, om noen skulle vært det, siden du er den som er hjemme, og kanskje fester oftere/jobber/skole med nye gutter. Han er jo opptatt med militærøving, og gleder seg til å komme hjem til deg Endret 9. desember 2013 av Awzm me
Majott Skrevet 9. desember 2013 #5 Skrevet 9. desember 2013 (endret) Jeg vet ikke hvor han skal, men som regel er det et minimum av jenter i forsvaret. Og de fastboende jentene er ikke så glad i soldatene. For det første er det så mange av dem, og de vet jo også at de skal hjem, og at et evt forhold ofte ikke varer. Det er også lett å få rykte på seg om man omgås soldater, og det vil de fleste unngå. Så soldater er ikke populære blandt jentene som bor her, det kan jeg love deg Så ikke vær så bekymret, dette går bra om dere begge legger godviljen til, og VIL det. Du må nok regne med at han blir mye opptatt, og at det er perioder der han ikke får til å ringe osv. Mannen min er i forsvaret, og vi bor et sted der det er mange som kommer i førstegangstjeneste. Endret 9. desember 2013 av Majott
Gjest Summers Skrevet 9. desember 2013 #6 Skrevet 9. desember 2013 Jentene i militæret får han jo se ekle og svette, og det er antakeligvis de single gutta som får "førsterett" på de om jentene er feltmadrasser/vil ha sex. Er kanskje en av de mest nedlatende kommentarene jeg har sett om kvinner. "Førsterett" wtf? 6
AnonymBruker Skrevet 9. desember 2013 #7 Skrevet 9. desember 2013 Går det an at man kanskje må sove i telt med motsatt kjønn?? :O Anonymous poster hash: 22f94...8b6
Gjest Gjest Skrevet 9. desember 2013 #8 Skrevet 9. desember 2013 Jeg har også kjæreste som skal i militæret Forskjellen er at jeg ikke er redd da. Du må virkelig begynne å stole på kjæresten din. Selvfølgelig kan han gjøre den tabben å være utro, men ta det heller når det eventuelt skulle komme, ikke ødelegg tiden før det ved bekymring. Hvor skal han forresten? Om han skal langt nord er det vel ikke så veldig mange steder å dra ut, kanskje. Jentene i militæret får han jo se ekle og svette, og det er antakeligvis de single gutta som får "førsterett" på de om jentene er feltmadrasser/vil ha sex. Har vært flere tråder om kjærester som skal i militæret, og der har jeg sett at det er blitt skrevet om at guttene er de som er mest trofast når han drar i militæret, mens jenta som er hjemme kjeder seg og finner noe nytt. Det er jo heller han som burde være redd, om noen skulle vært det, siden du er den som er hjemme, og kanskje fester oftere/jobber/skole med nye gutter. Han er jo opptatt med militærøving, og gleder seg til å komme hjem til deg Skjerpe seg. 3
AnonymBruker Skrevet 9. desember 2013 #9 Skrevet 9. desember 2013 Går det an at man kanskje må sove i telt med motsatt kjønn?? :O Anonymous poster hash: 22f94...8b6 Ja! Kjenner tilogmed flere jenter som deler rom til vanlig med gutter. Anonymous poster hash: 41aba...4fa
Gjest Summers Skrevet 9. desember 2013 #10 Skrevet 9. desember 2013 Går det an at man kanskje må sove i telt med motsatt kjønn?? :O Anonymous poster hash: 22f94...8b6 Selvsagt, ting blir utrolig tungvint om man skulle tatt med ekstra telt for at jentene skulle hatt sitt eget. Men det er jo ikke sånn at man kan ha seg i et telt på øvelse.
Gjest Awzm me Skrevet 9. desember 2013 #11 Skrevet 9. desember 2013 Er kanskje en av de mest nedlatende kommentarene jeg har sett om kvinner. "Førsterett" wtf? Derfor jeg tok det med ""-tegn. Tenkte jentene kanskje ikke ville hatt seg med noen som er i et forhold. Men ser det kanskje kom veldig feil ut. Skjerpe seg. ææ, beklager..
Gjest Gjest Skrevet 9. desember 2013 #12 Skrevet 9. desember 2013 Mange fordommer mot kvinner i militæret her. 2
AnonymBruker Skrevet 9. desember 2013 #13 Skrevet 9. desember 2013 Ja! Kjenner tilogmed flere jenter som deler rom til vanlig med gutter. Anonymous poster hash: 41aba...4fa Hææ? Nei, det går vel ikke an. Har jeg aldri hørt om... Sikker på det? Anonymous poster hash: 22f94...8b6
Gjest Summers Skrevet 9. desember 2013 #14 Skrevet 9. desember 2013 Derfor jeg tok det med ""-tegn. Tenkte jentene kanskje ikke ville hatt seg med noen som er i et forhold. Men ser det kanskje kom veldig feil ut. Da er jeg med.
AnonymBruker Skrevet 9. desember 2013 #15 Skrevet 9. desember 2013 Selvsagt, ting blir utrolig tungvint om man skulle tatt med ekstra telt for at jentene skulle hatt sitt eget. Men det er jo ikke sånn at man kan ha seg i et telt på øvelse. Trodde ikke man dro på turer/øvelser osv sammen med motsatt kjønn jeg.. Trodde guttene var for seg og jentene for seg, er det typen min har sagt. Lol. (Er ikke ts btw..) Anonymous poster hash: 22f94...8b6
Alja Skrevet 9. desember 2013 #16 Skrevet 9. desember 2013 (endret) I dag er det 14 dager igjen før han dimmer. For snart et år siden, altså den 6 januar sa jeg hade til han og var fullstendig knust. Jeg trodde jeg bokstavelig talt skulle dø. Den første mnd var jeg så ensom og knust at jeg ble syk. Jeg gikk ned 8 kilo, fordi jeg spiste ikke. Akkurat nå tenker jeg fy faaaader det gikk fort!!! Det føles ikke lenge siden jeg satt å tenkte det "bare" er 7 mnd igjen til dim. Dette klarer dere fint om dere vil det begge to like hardt. Det er et hælvete noen ganger. Men det er et år dere virkelig får lære å kjenne hverandre og hvilke styrke dere har. Selv har jeg treft min kar ca 15 ganger dette året. Først var han en 5 timers kjøretur unna, så da kom han hjem i helgene, så havnet han en 3 timers flytur unna. Jeg har reist opp til han, han har reist ned hit. Jeg skal ikke si at dette går superbra, eller at alt ordner seg og ting blir supert. Det er løgn. Det er et dritthardt år med tårer og svette, og jeg har sikkert tenkt 10 ganger at nå gidder jeg ikke mer. Du blir ikke førsteprioritert. Du blir prioritert bort for en dum runde med kortspill for eks. Du blir mindre viktig en søvnen hans... Det er noe dritt. Men man må gi og ta, og ha en god dose forståelse og respekt - som skal gå begge veier. Edit; Og den sjalusien.... Legg den bort NÅ. Han skal sove i samme telt med andre jenter, han får sett de, i undertøy, han ser film med dem på kveldstid, han spiser med dem i messa. Ja, til og med om du er virkelig uheldig så må han dele rom med jenter. (Det må min) Men alt dette er jo sammen med gutter også. Men ja.. Det er ikke til å unngå at han ikke kommer i kontakt med jenter. Og på rommet til min, så har noen funnet hverandre. Hun ene jenta og han ene karen der har nettopp blitt sammen og driver og puler rundt over alt. Endret 9. desember 2013 av Alja91 1
AnonymBruker Skrevet 9. desember 2013 #17 Skrevet 9. desember 2013 Hææ? Nei, det går vel ikke an. Har jeg aldri hørt om... Sikker på det? Anonymous poster hash: 22f94...8b6 Jo! Hundre prosent sikker. Vet jo godt hvem jentene er. Hvertfall oppe i Bardufoss så vet jeg flere jenter som deler rom med gutter. Men er jo ikke noe grunn til å bekymre seg da. Hvorfor skulle jentene ønske å være en feltmadrass ?Uansett er sex i leir ikke lov (hvis man blir tatt). No need to worry! Anonymous poster hash: 41aba...4fa
Gjest Summers Skrevet 9. desember 2013 #18 Skrevet 9. desember 2013 Trodde ikke man dro på turer/øvelser osv sammen med motsatt kjønn jeg.. Trodde guttene var for seg og jentene for seg, er det typen min har sagt. Lol. (Er ikke ts btw..) Anonymous poster hash: 22f94...8b6 Beklager så ikke ironien, man vet jo aldri med AB.
Majott Skrevet 9. desember 2013 #19 Skrevet 9. desember 2013 Går det an at man kanskje må sove i telt med motsatt kjønn?? :O Anonymous poster hash: 22f94...8b6 Det må man, men det er mange i samme telt, så det er ikke så veldig intimt akkurat.
AnonymBruker Skrevet 9. desember 2013 #20 Skrevet 9. desember 2013 Beklager så ikke ironien, man vet jo aldri med AB. Jeg var ikke ironisk altså! Anonymous poster hash: 22f94...8b6
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå