AnonymBruker Skrevet 9. desember 2013 #1 Skrevet 9. desember 2013 Jeg har en Samsung Galaxy S4, samt et rimelig dyrt speilreflekskamera med tilhørende utstyr. Har funnet et kompaktkamera på tilbud, men er så usikker på om det er vits å kjøpe det eller ikke. Reiser en del på storbyturer, og da syns jeg det blir mye å drasse på det tunge kameraet innimellom shopping og evig trasking, samtidig som mobilen ikke lever helt opp til min standard. Likevel har jeg jo to gode kameraer allerede, og lurer i grunn på om det er vits å spytte en tusenlapp i et kamera til. Noen som har lignende erfaringer? Anonymous poster hash: 1cfa6...f18
Britt Banditt Skrevet 9. desember 2013 #2 Skrevet 9. desember 2013 Nja, etter min erfaring så blir det ikke mye brukt når man har en mobil med greit kamera. Det spørs jo helt hvor mye bilder du tar da, og om du har savnet et kompaktkamera
Lea2 Skrevet 9. desember 2013 #3 Skrevet 9. desember 2013 Min erfaring er at mobilkamera ikke holder helt til skikkelig bilder i all slags vær/lys, samt at mye fotografering ofte tømmer batteriet. Bruker mobilen til daglig, men tar med kompaktkamera på tur. Kjøpte et på tilbud som koster litt under tusenlappen. Jeg har også et stort og fancy kamera (ikke sååå fancy, men i alle fall stort) og kjøpte et kompakt som bruker samme minnekort. Dermed slapp meg unna den utgiften også og kan bytte på.
AnonymBruker Skrevet 9. desember 2013 #4 Skrevet 9. desember 2013 Jeg føler jeg har behov for et kompaktkamera, men jeg har helt elendig kamera på mobilen. Er opptatt av fotografi og har et speilreflekskamera med flere objektiver, men av og til når noe bare skal dokumenteres og ikke fotograferes er det greit å ha et kompaktkamera lett tilgjengelig. Anonymous poster hash: 2d851...9f7
Lea2 Skrevet 9. desember 2013 #5 Skrevet 9. desember 2013 Det store og dyre kameraet får som regel ikke lov å være med meg på weekentur/ferie forresten.
AnonymBruker Skrevet 9. desember 2013 #6 Skrevet 9. desember 2013 Takk for svar! Er fremdeles litt usikker. Samtidig ville det vært utrolig greit, for det er dumt å drasse med seg et (tungt) kamera til mangfoldige tusen kroner og risikere at det forsvinner/blir stjålet. Et kamera til 1000 kroner er det liksom ikke så farlig med. Samtidig kommer det ikke til å bli brukt mer enn et par ganger i året, og jeg har jo mobilen min. Mobilen tappes jo fort for strøm ved mye fotografering da, og den trengs jo til andre ting også. Neh, jeg vet ikke helt, jeg. Vanskelig dette! Anonymous poster hash: 1cfa6...f18
Safira Skrevet 9. desember 2013 #7 Skrevet 9. desember 2013 Jeg ville i så fall tatt steget helt ut og kjøpt et bra kompaktkamera, hvis ikke risikerer du bare å bli veldig skuffet. Kjøp et med god lysstyrke og hvor du har mulighet til å velge noe instillinger. Lite er så frustrerende som et kompaktkamera som ikke lar deg styre noe når du er vant til dyrt kameraeutstyr. To gode: Canon powershot s120 (eller forgjengeren 110) Sony Cybershot DSC-RX100 Ellers så er jeg tilhenger av å ta med speilrefleksen på ferie, vil jo gjerne ha best mulig bilder da også!
Gjest Ciegus Skrevet 9. desember 2013 #8 Skrevet 9. desember 2013 Kjæresten min (som eier 3 speilreflekser fra før av) bruker hvertfall sitt kompaktkamera UTROLIG mye. Han elsker det, og tar det med seg når vi skal på byferie/ferie med mye vandring og sånn. Skal vi på mer eksotiske ferier blir speilrefleksen også med. Så han mener det er veldig befriende med et kompaktkamera. Men han har kjøpt et godt kompaktkamera da, til 3-4000. Ikke vits i å kjøpe et kamera som er marginalt bedre enn mobilen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå