AnonymBruker Skrevet 9. desember 2013 #1 Skrevet 9. desember 2013 Hei, Min mann og jeg kjøpte hus i sommer. De bygger det nå. Vi har vært et par ganger og sett hvordan det går og hvor langt de er kommet. Hver gang tar vi med marsipan kaker til dem. Igår dro vi en tur, med 2 kaker og mannen min ga de til 2 snekkere og sa de skal kose seg med kaken med konene deres:) Byggelederen kom å tok oss i hånda og sa tusen takk, aldri sett lignende. Men, jeg føler at vi kanskje kunne gjort mer eller synes dere det her er nok? At vi innimellom tar med kaker? TsAnonymous poster hash: cee7e...5b1
bambis Skrevet 9. desember 2013 #2 Skrevet 9. desember 2013 Dere har jo betalt for arbeidet de gjør, så at dere av og til kommer innom med kaker og annen hyggelig oppmerksomhet må da være mer enn nok 1
AnonymBruker Skrevet 9. desember 2013 #3 Skrevet 9. desember 2013 Marsipankake er mer enn nok, de forventer ikke noe fra dere annet enn betaling for arbeidet. Men det er veldig snilt av dere. Anonymous poster hash: ef316...b1a 1
*Frida* Skrevet 9. desember 2013 #4 Skrevet 9. desember 2013 Enig med dei andre her. Kaker er flott og hyggelig, og neppe forventa. Men husk på kranseskålen! Det er ein tradisjon som nok er forventa. Når huset er ferdig skal snikkarane få ein dram. Me løyste det ved å gje snikkaren og hans to svenner kvar si flaske vin. 1
Bjørn88 Skrevet 9. desember 2013 #5 Skrevet 9. desember 2013 Enig med dei andre her. Kaker er flott og hyggelig, og neppe forventa. Men husk på kranseskålen! Det er ein tradisjon som nok er forventa. Når huset er ferdig skal snikkarane få ein dram. Me løyste det ved å gje snikkaren og hans to svenner kvar si flaske vin. I disse tider så er det IKKE noen tradisjon at snekkere eller andre håndtverkere får en dram når huset er ferdig, er veldig veldig sjelden man får noe som helst i disse dager med mindre man jobber hos/for noen som er 50 ++ Kan en sjelden gang være noen som kommer med ei flaske cognac eller lignende men da er det sjefene som sitter på kontor som stikker av med de
*Frida* Skrevet 9. desember 2013 #6 Skrevet 9. desember 2013 I disse tider så er det IKKE noen tradisjon at snekkere eller andre håndtverkere får en dram når huset er ferdig, er veldig veldig sjelden man får noe som helst i disse dager med mindre man jobber hos/for noen som er 50 ++ Kan en sjelden gang være noen som kommer med ei flaske cognac eller lignende men da er det sjefene som sitter på kontor som stikker av med de Tradisjon betyr jo at det har vore vanleg i lengre tid, men at det er på veg ut i dag er mulig. Splrs vel kva 'forhold' ein har til snikkarane. Eg syns det er meir naturlig i ts sitt tilfelle enn kaker
AnonymBruker Skrevet 9. desember 2013 #7 Skrevet 9. desember 2013 Enig med dei andre her. Kaker er flott og hyggelig, og neppe forventa. Men husk på kranseskålen! Det er ein tradisjon som nok er forventa. Når huset er ferdig skal snikkarane få ein dram. Me løyste det ved å gje snikkaren og hans to svenner kvar si flaske vin. Har faktisk snakket med Byggelederen idag om dette. Og han syns at det at vi kommer med kaker bare er koselig og veldig uventet og at snekkerne setter utrolig stor pris på det. Og jeg har bestemt meg for at den dagen de er ferdig skal hver og en av de få ei flaske vin, jeg skal gi det til dem personlig og takke for en utrolig god jobb. De har vært utrolig flinke og det blir det fineste huset i nabolaget Og på Fredag skal de få kransekaka, for den jobben de har gjort og gjør fortsatt skulle bare mangle at jeg ikke ga dem noe. Og har også lært, at hvis man er på god tone med snekkerne så gjør de enda bedre jobb. Derfor jeg alltid smiler og kommer med godt til dem. Anonymous poster hash: cee7e...5b1 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå