Gå til innhold

Elektrisk tortillapresse

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har tenkt å kjøpe meg julegave til meg selv i år :) Begynner å bli lei av de ekle kjøpetortillaene som man kjøper og syns det ser så greit ut å kunne presse og steke dem i en prossess selv. Er det noen som har forslag til en god tortillapresse, evnt hvilke jeg skal holde meg unna? Det er stor prisforskjell ser det ut som, og så må det jo bestilles fra det store utlandet...

Skrevet

Kan du ikke bare steke dem i en tørr stekepanne?

Anonymous poster hash: 9dd13...50d
  • Liker 2
Skrevet

Tortillapresse slik som de finnes i Mexico ser ut som et krumkakejern men brukes bare til å presse ut leivene. Deretter stekes de i panne/takke el. lign.

Et elektrisk jern til dette er bare tull.

Skrevet

Det er jo bare å kjevle ut lefsene og steke dem i panna. Kjempelett!

Skrevet

Greit nok at det er lett å kjevle - men det så kjedelig! Vi er 5 stykker, hvorav en tenåringsgutt og en på full fart på vei inn i tenårene med dertil tilhørende apetitt...men så klart en vanlig presse og steike på panne eller takke er jo også en mulighet.

Skrevet

Greit nok at det er lett å kjevle - men det så kjedelig! Vi er 5 stykker, hvorav en tenåringsgutt og en på full fart på vei inn i tenårene med dertil tilhørende apetitt...men så klart en vanlig presse og steike på panne eller takke er jo også en mulighet.

Sett tenåringsgutten til å kjevle.

• Liker 3
Skrevet

En mekanisk presse til å presse ut tortillaene er absolutt å anbefale framfor kjevling. Det sparer mye arbeid. Deig av masa harina (melet man lager maistortillas av) er dessuten veldig seig og klissete, og ikke særlig lett å kjevle.

Å steke i stekepanne (eller på takke, om man har) er derimot veldig enkelt.

Et annet problem er imidlertid at masa harina er umulig å få tak i her til lands. Så om du kjøper tortillapresse på nett ville jeg kjøpt mel samtidig - bare et tips.

Anonymous poster hash: f52a2...15a
  • Liker 1
Skrevet

Min asiakjøpmann har hasa marina. Han er neppe den eneste i Norge.

Skrevet

Masa harina. ;)

Vi er mange som har diskutert dette lenge og som ikke finner det omtalte melet i noen av de store byene i Norge. Du er med andre ord heldig hvis det du sier stemmer.

Det man derimot lett finner er mel til arepas, av merket PAN (gul pose). Dette er imidlertid ikke det samme som masa harina.

• Liker 1
Skrevet

En mekanisk presse til å presse ut tortillaene er absolutt å anbefale framfor kjevling. Det sparer mye arbeid. Deig av masa harina (melet man lager maistortillas av) er dessuten veldig seig og klissete, og ikke særlig lett å kjevle.

Å steke i stekepanne (eller på takke, om man har) er derimot veldig enkelt.

Et annet problem er imidlertid at masa harina er umulig å få tak i her til lands. Så om du kjøper tortillapresse på nett ville jeg kjøpt mel samtidig - bare et tips.

takk for svar :) veit du om det er mulig å få tak i masa harina i København? Mannen min er der en del på jobb for tiden...

hvor er dene asiakjøpmannen?

Skrevet

Det er i Oslo, han tar det inn til den nye sjappa Taco Republica.

Skrevet

Det er i Oslo, han tar det inn til den nye sjappa Taco Republica.

Sjappa? Taco Republica er jo et spisested, men kan vel ikke gå inn og kjøpe mel der?

• Liker 1
Skrevet

Slitsomt med manne-menn på KG som skal tøffe seg og skrive ting som "vi er mange som har diskutert dette". Som om dere er en bande av noe slag?

TR kjøper det via import. Kontakt Sultan eller Økern Torghall. Jeg kjøper det på Sultan, du kan også kjøpe det rimelig online.

• Liker 1
Skrevet

Slitsomt med manne-menn på KG som skal tøffe seg og skrive ting som "vi er mange som har diskutert dette". Som om dere er en bande av noe slag?

TR kjøper det via import. Kontakt Sultan eller Økern Torghall. Jeg kjøper det på Sultan, du kan også kjøpe det rimelig online.

Hva snakker du om? Bande? Det var du som sa at du kjøpte det på Taco Republica.

Skrevet

Hva snakker du om? Bande? Det var du som sa at du kjøpte det på Taco Republica.

Det sa hun ikke. Hun sa at hun kjøpte det hos han som tar det inn til Taco Republica. ;)

:heks:

• Liker 5
Skrevet

Det sa hun ikke. Hun sa at hun kjøpte det hos han som tar det inn til Taco Republica. ;)

Hvorfor kunne hun ikke bare si at hun kjøpte det på Sultan med en gang?

Skrevet

Hvorfor kunne hun ikke bare si at hun kjøpte det på Sultan med en gang?

Nei, si det. :ler:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...