Gå til innhold

sletter du gamle forhold fra sosiale medier?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ja... lar man poster fra gamle forhold stå oå facbook o.l? Spesielt når man er i et nytt forhold.

Kjæresten min sin facebook vegg er spammet ned av hvor mye han og eksforloveden elsker hverandre og ser frem til et liv sammen. Jeg oppdaget det tilfeldig og må innrømme det gnager ganske mye....

Anonymous poster hash: c533c...846

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg rydder flittig! Er jo bare teit og respektløst overfor en ny kjæreste å beholde "gammel moro".

• Liker 5
Skrevet

Jeg fjerner det meste, og lar vel bare "livshendelsen" stå. Fortid er jo fortid, selv på Facebook. Eksen min var veldig glad i slike utsvevende kjærlighetserklæringer som var ganske kleine, og de slettet jeg etter bruddet.

Skrevet

Jeg har bedt han rydde før, han har tatt det verste, men er er 20-talls meldinger igjen der med hvor mye de elsker hverandre, gratulasjoner på forlovelse, en status på hvor vondt han har det når hun flytter ut... vi har et langdistanseforhold, hun bor i etasjen over han...

Gjest TheRighteous
Skrevet

Jeg har bedt han rydde før, han har tatt det verste, men er er 20-talls meldinger igjen der med hvor mye de elsker hverandre, gratulasjoner på forlovelse, en status på hvor vondt han har det når hun flytter ut... vi har et langdistanseforhold, hun bor i etasjen over han...

Ouch!

• Liker 11
Gjest Mrs. Random Nick
Skrevet

Huff. Det er et par av de han burde ha slettet for lenge siden. Og hvordan i all verden skal han komme seg helt over henne om de fortsatt bor i samme hus?

Skrevet

Det er hun som flyttet dit, til hans forsvar, og han var ikke enig. Men når de bor så tett, har samme omgangskrets, oppfører seg som et gammelt ektepar foran meg nmnår de treffes... da er det vondt å lese hvor mye de elsket hverandre... spesielt når jeg sitter her i et annet land og savner han så fælt. Eneste grunnen jeg klarer å godta dette er fordi han planlegger flytting til meg, jeg vet bare ikke når.... jeg burde nok ikke torture meg selv med å se på facebooken hans :P

Skrevet

Jeg slettet alt fra eksen på facebook da jeg fikk meg ny kjæreste. Jeg gidder rett og slett ikke å se på gamle kjærlighetserklæringer fra en jeg ikke lenger har noen interesse av, dessuten er det enda mer upassende at kjæresten min skal lese det.

• Liker 4
Skrevet

Det er hun som flyttet dit, til hans forsvar, og han var ikke enig. Men når de bor så tett, har samme omgangskrets, oppfører seg som et gammelt ektepar foran meg nmnår de treffes... da er det vondt å lese hvor mye de elsket hverandre... spesielt når jeg sitter her i et annet land og savner han så fælt. Eneste grunnen jeg klarer å godta dette er fordi han planlegger flytting til meg, jeg vet bare ikke når.... jeg burde nok ikke torture meg selv med å se på facebooken hans :P

De oppfører seg som et gammel ektepar foran deg?

Skrevet

Jeg har aldri slettet noe på veggen min :P
Fortid er fortid, om en evt ny kjæreste er så usikker at en veggmelding for la oss si 2 år siden gjør vedkommende usikker, javel, da er det hans problem. Jeg gidder ikke å bruke timer av livet mitt på å gå gjennom veggen, og skjønner ikke hvorfor noen gidder å gå flere år tilbake på andre for å se hva folk har skrivd!

• Liker 2
Skrevet

Mitt forhold er eldre enn Facebook så dette "problemet" har jeg aldri hatt!

• Liker 3
Skrevet

Jeg har en gammel tråd om eksen og han, finner den bare ikke igjen :/ lang historie, men første gang jeg var hos han var vi i bryllup der vi kjørte til kirken med eksen, og satt til bords (på et lite 4-mannsbord) med hun og den nye samboeren hennes. Min kjære og eksen snakket kun om fortiden deres og når jeg spurte hun om ting, svarte min kjæreste for henne.. det er mye bakenforliggende som gjør at det er vondt å lese alle disse kjærlighetserklæringene, samtidig føler jeg at jeg overdriver og lager drama for bagateller, men skal forholdet funke må jeg klare å legge bort disse greiene her...

Skrevet

Forhold slettes og eksen slettes fra venneliste. Jeg har ikke behov for å følge med på eksen, og ønsker heller ikke at han skal ha oversikt over mitt liv.

Den som virkelig satser på et nytt forhold, har alt å vinne på sletting av ting som har med tidligere forhold å gjøre - UTEN å bli bedt om det. De som er så narsissistisk anlagt at det føles vanskelig å slette andres kjærlighetserklæringer selv om man risikerer at den nye kjæresten bli såret og usikker, bør i det minste skjule alt fra timelinen. Det kan til og med tenkes at eksen ville satt pris på det. Folk som ikke skjønner dette må mangle empati og respekt for andre.

Anonymous poster hash: 2802d...a02
  • Liker 3
Skrevet

Jeg har måtte be han om å slette en gang før, jeg måtte be han om å bli kvitt tingene til sønnen hennes 6 måneder inn i forholdet. Det endte med at hun kom ned og hjalp med å bære. Føler meg som en sjalu fjortis her, ikke en voksen "kvinne" i 30-årene....

Gjest bustyvel
Skrevet

Vi postet ikke noe på hverandres facebook, men slettet han som venn ja.

Skrevet

Jeg har måtte be han om å slette en gang før, jeg måtte be han om å bli kvitt tingene til sønnen hennes 6 måneder inn i forholdet. Det endte med at hun kom ned og hjalp med å bære. Føler meg som en sjalu fjortis her, ikke en voksen "kvinne" i 30-årene....

Synes kjæresten din virker som en fjortis, jeg. Til og med selv om han kanskje håper på gjenforening med eksen? Synes mye tyder på at de ikke er helt ferdige med hverandre i hvert fall.

Anonymous poster hash: 2802d...a02

Gjest Heartbeat
Skrevet

Nei, jeg orker ikke gå tilbake for å finne alle veggmeldingene han har skrevet og slette dem. Hvem er det som egentlig gjør det? Snoker flere år tilbake=???

Skrevet

Jeg har aldri vært noen fan av å ha offentlige samtaler med typen eller legge ut bilder som er veldig klissee, så jeg har ikke vært i den situasjonen hvor jeg har hatt mye å slette eller fjerne. Jeg har endret på forhold-statusen samt fjernet bilder av oss to fra profilbildealbumet mitt, men har ikke orket å gå gjennom alt av bilder som jeg er tagget i også videre. Vi var jo sammen i en del år, så det er ingen grunn til å late som om den perioden min av livet aldri skjedde. Men hadde det vært mye kliss, så hadde jeg kanskje tatt en litt grundigere runde.

Selv tror jeg ikke at jeg hadde brydd meg så veldig hardt om en fyr jeg datet ikke hadde slettet alt. Det er jo ikke alle som har et så veldig bevisst forhold til at gamle "synder" lett kan hentes frem for eksempel på facebook. Da synes jeg nesten det blir mer "suspekt" om absolutt alt er rensket vekk (selv om det selvfølgelig kan ha naturlige forklaringer det også). Men så klart, er det veldig synlig så ville jeg nok ha reagert litt på det. Det føles ikke helt naturlig å involvere seg med en fyr som f.eks. har profilbilde av seg og eksen.

haha, sosiale medier altså, huff.

Skrevet

Ja... lar man poster fra gamle forhold stå oå facbook o.l? Spesielt når man er i et nytt forhold.

Kjæresten min sin facebook vegg er spammet ned av hvor mye han og eksforloveden elsker hverandre og ser frem til et liv sammen. Jeg oppdaget det tilfeldig og må innrømme det gnager ganske mye....

Han har SIN fortid, du har DIN. Med mindre han var sammen med henne i forrige uke må du bla langt ned for å i det hele tatt se det. Slutt å snok.

Skrevet

Jeg er helt enig, jeg bør slutte å snoke. Problemet er bare at han har gitt meg grunner til misstillit flere ganger, hun er i vennegjengen og i samme hus som han

Akkurat nå er jeg usikker om jeg vil forsette forholdet.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...