Gå til innhold

Er penger virkelig et tema?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er oppdratt til at penger er noe man ikke viser, ikke nevner, og ikke spør om. Så har det skjedd noen ganger i det siste at de jeg har likt har spurt om familiens privatøkonomi eller hva noe kostet. Synes det er litt ubehagelig. Vil ikke ha noen som fokuserer veldig på penger. Kan ikke fordra luksushoteller og blir pinlig berørt av å sitte i en bil folk snur seg etter. Vil mye heller bo i en stråhytte på stranda og leve enkelt, og noen av mine lykkeligste øyeblikk har vært på reiser i fattige land hvor jeg har fått oppleve hvor godt lokalbefolkningen har det.

Jeg kan nevne det i flåsete situasjoner som "Ja, la oss finne opp en sånn dings, tjene en milliard og bygge skoler i Afrika", snakke generelt om leilighetspriser eller nevne at noe var et bra kupp, kanskje nevne en venn av familien som begynte med to tomme hender og bygget opp et stort internasjonalt selskap - fordi det viser hvor mye man kan utrette hvis man vil, men ellers aldri.

Er penger et tema på deres dater?

Anonymous poster hash: 11d4f...f5a
Videoannonse
Annonse
Gjest HappyWaffle
Skrevet

hadde en date begynt å snakke om min personlige økonomi så hadde det nok blitt med den daten. det er jo bare uforskammet....

Skrevet

Om han er interessert i penger og fancy living, så er jeg mest sannsynlig feil dame for ham. Like greit om han viser sånne interesser/behov med en gang.

• Liker 1
Skrevet

Veldig sjeldent at menn er spesielt opptatt av kvinners økonomi. Det er gjerne kvinnene som som har denne prioriteringslista:

1. Makt, innflytelse

2. Penger.

3. Personlighet

4. Utseende

5. Hva venninner mener om mannen

6. Hvor raskt han svarer på sms, hvor ofte han sender første sms og om han bruker smileys for å forsikre kvinnen om at han ikke er sint.

Anonymous poster hash: ebe19...1ca
Skrevet

Sorry. Størrelsen på penis kommer mellom punkt 5. og 6.

Skrevet

Penger har aldri vært et tema før det har endt opp i samboerskap her.

Anonymous poster hash: 7c8eb...e2b
Skrevet

Veldig sjeldent at menn er spesielt opptatt av kvinners økonomi. Det er gjerne kvinnene som som har denne prioriteringslista:

1. Makt, innflytelse

2. Penger.

3. Personlighet

4. Utseende

5. Hva venninner mener om mannen

6. Hvor raskt han svarer på sms, hvor ofte han sender første sms og om han bruker smileys for å forsikre kvinnen om at han ikke er sint.

Hvilke kvinner er det du har datet?

Her er listen min:

1. Hvem han er innerst inne, hvordan han tenker, hvordan han behandler meg, hvordan kjemien mellom oss er, tiltrekning

7. At han foretrekker andre kommunikasjonsmåter enn sms, og har andre ting å snakke om enn å forsikre hverandre om at man ikke er sur, altså at man er voksne nok.

19. At han har andre ting i hodet enn makt, innflytelse og penger. Går kanskje under pkt 1.

Anonymous poster hash: 11d4f...f5a

Skrevet

Jeg finner pengesnakk noe ukomfortabelt - graving om noens privatøkonomi er uhøflig uansett.

Nordmenn er hakket mer frempå og private i verdenssammenheng. Amerikanere er også rett frem. Når jeg har datet engelskmenn og franskmenn har det aldri vært et problem - de vet hvor grensen går.

Dersom noen stiller et altfor privat spørsmål, kan du selvsagt si "jeg synes det er privat", men det skaper selvsagt dårlig stemning.

Vil si at man kan filtrere ut hvem som er rett for deg og hvem som ikke er det ganske greit i løpet av første date. Har sjelden opplevd at et mann jeg er tiltrukket av og har kjemi med er helt forskjellig på det punktet.

Skrevet

Jeg kan i hvert fall gi et godt råd.

Hvis noen spør om du er gjerrig, så løp for livet.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...