AnonymBruker Skrevet 8. desember 2013 #1 Skrevet 8. desember 2013 Så jeg har da en kar jeg har styret med siden august og det ser ut til at det fortsetter, problemet er at jeg ikke tør å si noe til familien min.... Ja når du leser følgende får du sikkert hakeslipp - jeg er 18 og han er 40. Mange tenker sikkert at jeg er naiv og dum som lar meg lure, men jeg føler virkelig ikke det. Ikke et sekund har jeg følt meg brukt eller utnyttet. Vi snakker sammen hver eneste dag, på skype, telefon eller ved å skrive til hverandre. Noen ganger når vi har skypet har familien hans vært rundt og jeg har fått hilset på dem, så fra hans side vet alle i familien om meg. De aller fleste vennene mine vet om han og hvor gammel hanner osv. Og alle syns det er greit. Alle har til nå sagt 'ja så lenge det er greit for deg og at han behandler deg bra, så er det jo greit'. Men jeg er fremdeles rett for hvordan min gode mor kommer til å reagere på dette, jeg har utrolig lyst til å fortelle det, det hadde bare gjort alt så mye lettere å jeg trenger ikke tenke gjennom alt jeg sier 3 ganger. Så hva tenker dere, burde jeg si det? Føler at i jula er det ikke et bra tidspunkt til å fortelle det, så en gang etter nyttår. Hvordan ville du som mor til en attenåring reagert? Hjeeellp! Jeg kommer til å sprekke snart! Alle saklige svar blir satt pris på!!Anonymous poster hash: 17008...6a8
AnonymBruker Skrevet 9. desember 2013 #2 Skrevet 9. desember 2013 Jeg hadde låst deg inne og kastet nøkkelen!Anonymous poster hash: 9320f...bfd 9
AnonymBruker Skrevet 9. desember 2013 #3 Skrevet 9. desember 2013 Jeg hadde låst deg inne og kastet nøkkelen!Anonymous poster hash: 9320f...bfd Det ville vært kidnapping, ettersom hun er myndig just sayin'. Anonymous poster hash: 1d23f...81b
LilleSnupp Skrevet 9. desember 2013 #4 Skrevet 9. desember 2013 (endret) Det ville vært kidnapping, ettersom hun er myndig just sayin'. Anonymous poster hash: 1d23f...81b Jeg har ei datter som er 18, og jeg hadde seriøst lurt på hva mer som feilet en mann som datet ei på 18 utover umoden. I tillegg hadde jeg tatt et alvorsord med min datter. Å nekte de å date hadde jeg ikke, for det har ingen hensikt. En mann på min egen alder som dater min datter på 18 har jeg nok altfor mange fordommer mot til å ønske meg som bestefar.. øh.. mener far til mine barnebarn. Tilføyelse: Feilsitering, skulle sitere HI. Endret 9. desember 2013 av LilleSnupp 2
AnonymBruker Skrevet 9. desember 2013 #5 Skrevet 9. desember 2013 Han kunne faktisk ha vært far din. Jeg hadde blitt skikkelig sint hvis en 40 åring hadde vært med min datter på 18 år. Du er ikke så voksen som du tror. Anonymous poster hash: c8952...f85 6
AnonymBruker Skrevet 9. desember 2013 #6 Skrevet 9. desember 2013 Så jeg har da en kar jeg har styret med siden august og det ser ut til at det fortsetter, problemet er at jeg ikke tør å si noe til familien min.... Ja når du leser følgende får du sikkert hakeslipp - jeg er 18 og han er 40. Mange tenker sikkert at jeg er naiv og dum som lar meg lure, men jeg føler virkelig ikke det. Ikke et sekund har jeg følt meg brukt eller utnyttet. Vi snakker sammen hver eneste dag, på skype, telefon eller ved å skrive til hverandre. Noen ganger når vi har skypet har familien hans vært rundt og jeg har fått hilset på dem, så fra hans side vet alle i familien om meg. De aller fleste vennene mine vet om han og hvor gammel hanner osv. Og alle syns det er greit. Alle har til nå sagt 'ja så lenge det er greit for deg og at han behandler deg bra, så er det jo greit'. Men jeg er fremdeles rett for hvordan min gode mor kommer til å reagere på dette, jeg har utrolig lyst til å fortelle det, det hadde bare gjort alt så mye lettere å jeg trenger ikke tenke gjennom alt jeg sier 3 ganger. Så hva tenker dere, burde jeg si det? Føler at i jula er det ikke et bra tidspunkt til å fortelle det, så en gang etter nyttår. Hvordan ville du som mor til en attenåring reagert? Hjeeellp! Jeg kommer til å sprekke snart! Alle saklige svar blir satt pris på!!Anonymous poster hash: 17008...6a8 Tull og vås.. Men jada, fortell det du.... Anonymous poster hash: c2844...295
strawberry Skrevet 9. desember 2013 #7 Skrevet 9. desember 2013 Ja, du er sannsynligvis naiv og dum og lar deg lure. Virkelig, 40? Har du tenkt å få unger med ham, stifte en familie? Du har hele livet ditt foran deg; du kan begynne på folkehøyskole, du kan studere.
Noteknekk Skrevet 9. desember 2013 #8 Skrevet 9. desember 2013 Hvorfor skriver du 'kjæresten'? Har dere definert dere?
Velasq Skrevet 9. desember 2013 #9 Skrevet 9. desember 2013 Den dagen faren din begynner å ha sex med din venninne på 18 år, kan du spørre dette spørsmålet på nytt. 3
AnonymBruker Skrevet 9. desember 2013 #10 Skrevet 9. desember 2013 Jeg er like gammel som deg, og pappa hadde klikka om jeg hadde datet en på 40. Tror ikke det hadde vært mer "så lenge han er snill så" om jeg hadde introdusert han for en mann som var nesten like gammel som han. Og det er til tross for at jeg bor for meg selv. Anonymous poster hash: 917f4...6b8 2
AnonymBruker Skrevet 9. desember 2013 #11 Skrevet 9. desember 2013 Du har rett i at jeg får hakeslipp.. Når jeg var 18 hadde min far ikke engang fylt 40! Og jeg selv ville ikke vurdert noen som var mer enn 3-4 år eldre enn meg! Men, men, folk er forskjellig - åpenbart. Jeg synes uansett det er svært stor aldersforskjell tatt i betraktning hvor gamle dere er nå, det kan bli vanskelig å få god balanse i forholdet. Anonymous poster hash: 44145...f4c 1
AnonymBruker Skrevet 9. desember 2013 #12 Skrevet 9. desember 2013 Nei, ville ikke fortalt det. Uavhengig av hva de mener om deg, så kommer de til å ha svært lave tanker om en 40-åring som puler på en 18-åring. Vent et år. Er dere fortsatt sammen da, så kan du ta ham med hjem. Har en venninne som rotet med en tilsvarende eldre mann da hun var 17. Hun ble ikke utnyttet og ingenting galt skjedde, men foreldrene var, forståelig nok, særdeles lite begeistret for fyren. Det ble helt udramatisk slutt mellom dem etter et års tid. Da kunne hun like gjerne ha spart seg dramaet med å fortelle om ham. Anonymous poster hash: ac330...0c6 1
AnonymBruker Skrevet 9. desember 2013 #13 Skrevet 9. desember 2013 Søstra mi på 17 er sammen med en fyr på 27 år. Og for min del syns jeg det bare er drit. Men ikke mye man kan gjøre med det. Hun er visst litt moden for aldern... jeg selv dater en fyr på 26 år og jeg er 21. Har aldri datet en "så mye" eldre fyr. Men så tenker jeg på at LILLEsøstra mi dater en som er enda eldre. Woah! Anonymous poster hash: fa07a...6c9
AnonymBruker Skrevet 9. desember 2013 #14 Skrevet 9. desember 2013 Hadde en mann på 40 vært sammen med søsteren min tror nok ikke bare pappa hadde klikka men jeg og mine andre 4 brødre også HAHA Men nei tror nok du må tenke om GODT før du sier noe til familien din, spesielt faren din! Jeg kan bare ikke tenke meg hvordan du skal si det til faren... =/ Anonymous poster hash: 038ad...c57
Gjest Daenerys Skrevet 9. desember 2013 #15 Skrevet 9. desember 2013 Tråden er ryddet for personangrep. Daenerys, mod
radioactive Skrevet 9. desember 2013 #16 Skrevet 9. desember 2013 Tror ikke dette forholdet kommer til å vare lenge. Foreldrene dine, særlig din far, kommer ikke til å like det - vil jeg tro. Hva med å finne noen på din egen alder? Hva er det med han som er så fantastisk? Hvor traff du han?
Gjest Gjest_Dreamdrops Skrevet 9. desember 2013 #17 Skrevet 9. desember 2013 Søsteren min er 18 og heldigvis oppegående nok til å velge gutter i akseptabel alder i forhold til hennes. En mann på 40 bør se på en 18 år gammel jente som et barn og ikke som en potensiell kjæreste.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå