Gjest Mamma Astrid Skrevet 12. mai 2004 #1 Skrevet 12. mai 2004 Min sønn,16, er transe, og han lider av det. Han blir mobbet av sin feminime legning og intresse. Han ser mer ut som jente eller gutt. Jeg har støttet han hele tiden, men faren misliker det til tider. Han har få venner, er mest hjemme og surfer på nettet for å finne likesinnede. Det er urettferdig at han ikke får mer respekt for at han ønsker å bruke jenteklær. Nå som det går mot sommer vil han gjerne bruke skjørt.Han har prøvdlitt, men det ble for tøfft for han. Nånoen dager er amnn min borte, og i går fikk han låne mine klær. I natt fikk han låne en nattkjole av meg. Har nettopp vert på rommet hans og sett hvor søtt han sover i den.Eller hun som han liker å kalle seg. Har tatt seg ett jentenavn. I dag får han vere hjemme fra skolen for å få vere jente hele dagen. Jeg slaø på jobb nå, og han skal lage festmåltid for oss til jeg kommer hjem. Til sommeren har ikke jeg og mannen ferie på samme tid og jeg vil glede min sønnmed å ferie ett sted dder han kan få vere jente i 2 uker sammen medd meg og storesøsteren 24. Kan Hege eller noen annen anbefale ett sted til oss? Håper dere jenter her kan vere med på hjelpe min sønn og andre transer til å bli respektert.
missfidget Skrevet 12. mai 2004 #2 Skrevet 12. mai 2004 Dette innlegg høre bedre til Samliv, kan jeg tenke. Du få sikkert mer respons der. Men, det du beskriver høres tung ut. Men det at du viser du er glad i han uansett sikkert betyr mye for hans selvtilliten i mens han ble ertet på skolen. Håper at du kan rådføre deg hos noen som viser forstårelse. Lykke til!
Gjest Cuddly Skrevet 12. mai 2004 #3 Skrevet 12. mai 2004 Hvis det først og fremst er et reisemål dere er ute etter, ville jeg prøvd "reiseliv"-forumet...
Gjest Lompa Skrevet 12. mai 2004 #4 Skrevet 12. mai 2004 Noe tips om reisemål kan jeg dessverre ikke hjelpe med, men foreslår at du søker opp nettsteder for transer, så kanskje de kan hjelpe dere? Både med reisemål og kontakt med likesinnede? Uansett vil jeg rose deg for måten du støtter sønnen din på, jeg vil tro det vil være noe av det viktigste for ham både nå og senere.Tror det er ALT for sjeldent....Jeg kjenner ikke til noen norske nettsteder for transer/homofile eller lignede, men vet at det er mange norske på svense qruiser. Der er det i grunnen alle slag!:-) http://www.qx.se/ Ønsker dere lykke til, og god tur! (Forresten; hva Amsterdam evt. Stockholm,de er visst mye mer åpne enn nordmenn generelt er.Dessverre.Regner med at jeg vil få litt pepper for den siste der, men....)
Gjest Madley Skrevet 12. mai 2004 #5 Skrevet 12. mai 2004 Så godt å lese om en mor som bryr seg om og støtter opp om barnet sitt. Hun er veldig heldig som har deg!!! Lykke til i sommer :blomst_opp:
Gjest Også en transe Skrevet 12. mai 2004 #6 Skrevet 12. mai 2004 Nettstedet http://www.fpenorge.no skulle være ufarlig for en 16-åring. Forøvrig synes jeg det er storartet at en mor tar dette opp seriøst, og ikke bare avfeier vedkommende. Slike mødre kan være gull verdt!
Crazee Skrevet 12. mai 2004 #7 Skrevet 12. mai 2004 Det er kjekt å sjå at du støttar opp om son/dotter di, det har nok mykje å seia. (Skulle ønska eg hadde turt å stå fram like tidleg.) Nettstadar for å få kontakt og kanskje tips frå likesinna kan vera ein god idé, og kanskje finn ho fleire transar i nærleiken der de bur? Reisemål veit eg ikkje om noko spesielt - men kanskje det viktigaste berre er å komma seg vekk litt? Starta turen som jente heime og få vera jente heile tida, kanskje få shoppe litt nye klede til seg sjølv osv?
Saeria Skrevet 12. mai 2004 #8 Skrevet 12. mai 2004 Så godt å lese om en mor som bryr seg om og støtter opp om barnet sitt. Hun er veldig heldig som har deg!!! Lykke til i sommer :blomst_opp: :enig_animasjon:
Gjest 1111 Skrevet 12. mai 2004 #9 Skrevet 12. mai 2004 Flott at du støtter henne slik som du gjør! håper dere finner et fint sted å reise i sommer
Gjest Anonymous Skrevet 12. mai 2004 #10 Skrevet 12. mai 2004 synes det er helt fantastisk at du takler det så fint og støtter han! det må være utrolig godt for han.
Gjest Gitte i.i. Skrevet 12. mai 2004 #11 Skrevet 12. mai 2004 Det kan nesten se ut som din sønn egentlig er en datter. Med det mener jeg at han kan være transseksuell, ikke transvestitt. Ikke noe galt i dette, ikke misforstå. Jeg er veldig glad for å se at du støtter ham så godt som du gjør. Tro meg, han trenger det. For sikkkerhets skyld bør du ta kontakt med en sexolog, slik at dere finner ut hvilken kategori han tilhører. Han er en fase av livet der støtte er utrolig viktig! Jeg håper Hege vil svare dere, hun er transseksuell selv som du kanskje vet. Lykke til! :-)
Gjest Hege Skrevet 12. mai 2004 #13 Skrevet 12. mai 2004 Mamma Astrid, din sønn er heldig! Han har nemlig en person som støtter ham, og som han kan snakke med. Den viktigste personen av alle. Sin mor. Og han har ei søster. Synd at faren misliker det, men han godtar vel situasjonen? Det blir han nødt til, for din sønn kommer neppe til å endre seg med tiden. Han er enten transvestitt, eller transseksuell. Jeg er tilbøyelig til å være enig med Gittes vurdering, siden det ser ut til at din sønn helst vil være jente hele tiden. At han er feminin av legning og interesse kan også tyde på det. Uansett, det er en vanskelig alder han er i nå. Som ungdom er man veldig opptatt av hva omgivelsene sier og mener. Jeg vet det, jeg har vært der. Og jeg hadde ingen mamma å snakke med. Mitt råd er å kontakte sexolog eller psykolog, slik at dere kan finne ut hvor han står. Uansett hva de kommer fram til er det viktig at han får være seg selv. Heldigvis er tiden mye mer moden for slike ting nå enn da jeg var 16. Jeg er 48 nå. Nå for tiden er det mest ens egen frykt for andres reaksjon som sliter. Folk rundt deg bryr seg lite. Siden han er feminin av legning har han en fordel. Han bør kle seg normalt, som ei jente på hans alder, gjerne i skjørt. Det kan selvsagt være vanskelig å ikke være som alle andre. Det er vanskelig. Særlig siden enkelte har så lite vett at de mobber. Han må selv gå den tunge veien om han skal få det som han ønsker, men med den flotte forståelsen fra sin egen familie har han den aller viktigste og beste hjelpen han kan få. Om han klarer det vil han etter hvert føle seg mer trygg, og den tryggheten vil føre til at han oppfører seg rolig og sikker ute blandt folk. Dermed vil han lettere gli inn i mengden, og vil bli lagt mindre merke til. Jeg kan nok ikke skryte av å være så veldig feminin at utseende selv, men jeg lever helt som kvinne. Folk ser ikke ut til å legge merke til at jeg ikke er "ekte" kvinne. Enten ser de det ikke, eller så er det jeg som har sluttet å se etter hvordan de reagerer. Jeg har lagt ut min historie i Magasinet. Der står det meste. http://ez.kvinneguiden.no/article/articleview/205/1/3/ Jeg er åpen for spørsmål rundt dette, og kan jeg på noen måte hjelpe vil jeg gjerne gjøre det. Om du registrerer deg kan du kontakte meg på PM (privat melding). Du kan også sende meg mail. Eller du kan ta det i forumet. Jeg har desverre ikke noe forslag for sommeren som jeg kommer på i farten. Om da ikke en tur til Danmark kan være noe? Leie ei hytte i Danmark? Hytte, sol og sjø, shopping.. Uansett dere finner noe, og dere kommer til å kose dere! Tre jenter på tur. Kan det bli bedre? :-)
Gjest Anonymous Skrevet 13. mai 2004 #14 Skrevet 13. mai 2004 Din sønn er heldig som har en mor som akseptere han for det han er, jeg får grøsninger av foreldre som ikke kan akseptere at barna har en annen legning, er litt annerledes, heller skulle vært jente osv.... Hvem skal støtte, om ikke barnas egne?? Og det burde jo ikke være andre som er nærmere enn foreldrene..... Skremmende.. Og Hege.... det hadde jeg aldri trodd :o (jeg har latt meg skremme av bildet hvor du setter øya i meg, og skal holde meg unna å gjøre ugang her inne ) Du er tøff!! Beklageligvis har du måtte gjennomgå mye før du har kommet dit du er i dag, men jeg håper du har det bra nå :-)
Brumm Skrevet 13. mai 2004 #15 Skrevet 13. mai 2004 Og innlegget over var fra surrete Brumm, som hadde falt ut....
Gjest Hege Skrevet 13. mai 2004 #16 Skrevet 13. mai 2004 Beklageligvis har du måtte gjennomgå mye før du har kommet dit du er i dag, men jeg håper du har det bra nå At jeg er der jeg er i dag kan jeg delvis takke Gry og KG for. Jeg har det kjempebra, og ville ikke byttet med noen. :-) Om du ser nøyere på blidet ser du at jeg har et lite smil på lur
Brumm Skrevet 13. mai 2004 #17 Skrevet 13. mai 2004 Jepp! Og er ikke på langt nær så lettskremt nå, som i mine aller første KG dager
Laina Skrevet 13. mai 2004 #18 Skrevet 13. mai 2004 Jeg har ingen råd, men vil gjerne sende en til deg. Du høres ut som verdens beste mamma! For en god støtte det må være for sønnen din å vite at mamma'n hans er der for ham uansett!
Gjest gjest1 Skrevet 26. mai 2004 #20 Skrevet 26. mai 2004 Så flott at du ståt på for henne!! Har lite peiling på dette, men å dra til en stor by høres lurt ut.. Lykke til og god sommer!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå