AnonymBruker Skrevet 8. desember 2013 #1 Skrevet 8. desember 2013 Jeg synes vi i debatten hele tiden hører fra de som er blitt mobbet, men i den andre enden er det taust. Jeg forstår at det ikke er like lett å komme ut og fortelle at man har mobbet noen, men det er likevel overraskende stille fra den kanten. Ikke anonymt en gang. Er det fordi foreldrene til mobbere ikke bryr seg? Er det nettopp derfor barna blir mobbere? Eller hopper jeg til konklusjoner her? Har noen av dere fått beskjed om at deres barn mobber noen andre, og hvordan reagerte dere? Anonymous poster hash: 43f75...bda Anonymous poster hash: 43f75...bda
AnonymBruker Skrevet 9. desember 2013 #2 Skrevet 9. desember 2013 Jeg har som lærer informert foreldre på konferansetime om at deres barn mobber. Det ble møtt med fornektelse, og foresatt nektet å signere på konferansetimeskjemaet, for vedkommende nektet å tro at dette kunne være sant. Det var snakk om en elev på ungdomsskolen. Anonymous poster hash: c0e1f...cf5 1
AnonymBruker Skrevet 9. desember 2013 #3 Skrevet 9. desember 2013 Jeg tror terskelen for å kalle noen for mobber er mye høyere enn det er å kalle noen for et mobbeoffer. Har selv blitt mobbet og plaget veldig mye i barndommen, det ble en ganske stor sak ut av det på skolen. Husker at jeg reagerte på at skolen, som ellers var veldig villig til å slå hardt ned på oppførselen, ikke søkte ut de enkeltelevene som hadde mobbet meg i klassen. Husker at det ble tatt opp felles i klassen, og på et felles foreldremøte, men jeg tror faktisk ikke at skolen presiserte ovenfor foreldrene til de de 3-4 elevene som stod for 90% av alt som skjedde at det faktisk var disse som stod bak. Jeg tror heller ikke at skolen var så opptatt av å "ta" de elevene det gjaldt. De behandlet det bare som et problem i klassen. Sikkert for å unngå bråk med foreldrene. Jeg tipper at denne type håndtering er grunnen til at mobbeproblem ofte er vanskelige å bli kvitt. Det hjelper jo ikke å snakke til 30 stykker når det er et fåtall som står i bresjen for oppførselen som har funnet sted. Hvis foreldrene får høre at det er et problem for hele klassen, så får de jo ikke samme mulighet til å følge opp barnet sitt på det heller. Ikke at det er en seier i seg selv å "ta" barn i noe som helst. Men når det er 2-3 stykker som skaper store problemer, ja da må nesten de elevene + foreldre få høre det fra skolen også. Anonymous poster hash: 7f162...406 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå