sommermor Skrevet 8. desember 2013 #1 Skrevet 8. desember 2013 For meg som reagerer på nøtter,fiken,dadler,fersk ananas,og tidvis banan og ferske tomater. Jeg er ikke allergisk,men jeg reagerer med sårhet og kløe/svie i munnen,og kan få pusteproblemer av nøtter. Ellers så elsker jeg marsipan og sjokolade,men ønsker å spise litt sundt også.Og jeg ønsker jo å ha en fin jul med en grei mage og uten reaksjoner.
AnonymBruker Skrevet 9. desember 2013 #2 Skrevet 9. desember 2013 Tåler du klementiner? Eple med kanel og vaniljekesam til er godt! Jukse-riskrem av cottage cheese og vaniljeyoghurt. Kan ha mandlelflak oppi dersom du tåler det. Rør sammen noen frosne jordbær i en blender og du har saus! Fruktsalat med rød og grønt! Eplegløgg med mandler og rosiner Anonymous poster hash: 8d52d...bb1
AnonymBruker Skrevet 9. desember 2013 #3 Skrevet 9. desember 2013 Det du nevner er absolutt allergiske reaksjoner. Og pusteproblemer av nøtter bør du ta på alvor, det er relativt alvorlig, og ved gjentatt eksponering kan reaksjonen bli verre. Har du blitt testa for allergi? Ville holdt meg langt unna alt som inneholder nøtter og mandler. Klementiner eller annen fersk frukt du tåler? Annen tørket frukt som rosiner, epleskiver, mangoskiver - finnes ganske mye forskjellig både i matbutikken og hos helsekost. Småkaker som havremakroner - sjekk evt oppskrifter for diabetikere, som har mindre sukker. Anonymous poster hash: 46430...6e3 1
sommermor Skrevet 9. desember 2013 Forfatter #4 Skrevet 9. desember 2013 Jeg har tatt blodprøver uten resultat.Da jeg var baby,tålte jeg ikke melk,så det ligger nok latent noen allergier hos meg.Jeg holder meg unna nøtter iallefall. Tusen takk for flotte tips til kosemat i jula for meg og andre som ikke tåler all mat. Jeg tåler klementiner og spiser en god del av det.
thinkywinky Skrevet 9. desember 2013 #5 Skrevet 9. desember 2013 Er ikke marsipan mye nøtter? Jeg trodde iallefall at mandler var en form for nøtter Her er link til sunnere julesnacks. I
Ona IX Skrevet 9. desember 2013 #6 Skrevet 9. desember 2013 (endret) vil anbefale en nettbutikk som heter iherb.com! det er det masse sunt av alle slag! for de som er litt bevist på hva man putter i seg burde man sjekke, koster halvparten og vel så det som i norske helsekostbutikker. har bestilt masse der selv og er dritfornøyd! husk å bestill for under 200kr (toll). og det er bare $4 for frakt hvis det er under 4lbs. så det er jo også kjempebillig. Det kommer også kjempekjapt, så kan kjøpe julegaver der også! Innlegget er ryddet for affiliatelenke, da dette ikke er lov på KG. Irrlys, mod. Endret 21. desember 2013 av irrlys
AnonymBruker Skrevet 9. desember 2013 #7 Skrevet 9. desember 2013 Har du nøtteallergi og fruktosemalabsorpsjon kanskje? Jeg har fruktosemalabsorpsjon og lager sjokolade selv. Lager panna cotta og forskjellige puddinger. Julekaker lager jeg uten sukker. Lider ingen nød. Anonymous poster hash: 82584...340
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå