Gå til innhold

Venninna mi er lesbisk - hva gjør jeg?

Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Gjest Muslingen

Dette er hva jeg ville ha gjort;

Tatt kontakt med henne og sagt at det er flott at hun endelig tør vise sin legning ovenfor omgivelsene. At ingenting er forandret, vennskapet er som før. Hun er jo den samme jenta, ikke sant? Hun er ikke en annen nå, enn den hun var for 1-2 år siden? Det eneste som har forandret seg, er at du vet at hun er lesbisk. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg hadde sagt farvel til henne som venninne med en gang.

Fysj, så ekkelt. Hun har lurt deg i 28 år, og forventer så at alt skal være som vanlig?

En venninne av meg kom ut av skapet, og jeg måtte bare fortelle henne at dette ikke gikk lengre. Fint for henne, men hun må da forstå at et vennskap aldri kan bli det samme etter det. Det blir bare så unaturlig. Og tenk om hun har følelser for deg eller noen av de andre venninne!?? Tenk på tidligere overnattinger hos hverandre og denslags. Mulig jeg er urettferdig nå, men lesber er faktisk mye eklere enn homser. Jeg har selv flere homsevenner.

Æsj! :kvalm:

Nei, tror det er best både for henne og dere at hun finner seg en ny, homofil gjeng. Med mindre da du skal komme ut av skapet også?

Jeg håper dette bare var tull fra din side.

Venninnen har ikke lurt henne så lenge de har kjent hverandre.

Ja, alt er faktisk som vanlig. Hvorfor skulle noe forandre seg?

Dessuten hvis en venninne av meg hadde gjort det samme, så hadde jeg sagt at jeg ikke er lesbisk. Det er ikke verre enn det.

Ikke det jeg er veldig redd for at en jente skal sjekke meg opp, men det er jo greit å vite det, så det ikke blir noen ubehagelige opplevelser ( f eks forelskelse ).

Men man gjør ikke slutt på vennskapet av den grunn. Den synes jeg var veldig stygg.

Det er fremdeles den samme jenta. Det eneste forskjellen er at jenta er lesbisk og ikke heterofil.

Synes du virker en smule fordomsfull jeg som ikke kan godta folk for den de er.....

Men selvfølgelig, det er ditt valg. Jeg ville iallefall ikke gitt slipp på en venninne pga dette. Det er ingen grunn til å avbryte vennskapet. I mitt syn iallefall.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I stedet for å si at "det er greit for deg" kan du jo si at du er stolt og imponert over at hun har fortalt det. Og at du regner med at hun vet at vennskapet deres ikke er avhengig av hvilket kjønn hun forelsker seg i.

Og at du sender henne en klem!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Trulselinemor

Jeg ville tatt kontakt med henne, slik at hun viste at du var der for henne.

Jeg har selv ei venninne som er lesbisk og hun opplevde at de fleste snudde henne ryggen. Det var ingen koselig opplevelse for henne. Hun synes det vår godt å få støtte slik at hun ikke følte seg helt alene.

Ta godt vare på henne, det er viktig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde sagt farvel til henne som venninne med en gang.

Fysj, så ekkelt. Hun har lurt deg i 28 år, og forventer så at alt skal være som vanlig?

En venninne av meg kom ut av skapet, og jeg måtte bare fortelle henne at dette ikke gikk lengre. Fint for henne, men hun må da forstå at et vennskap aldri kan bli det samme etter det. Det blir bare så unaturlig. Og tenk om hun har følelser for deg eller noen av de andre venninne!?? Tenk på tidligere overnattinger hos hverandre og denslags. Mulig jeg er urettferdig nå, men lesber er faktisk mye eklere enn homser. Jeg har selv flere homsevenner.

Æsj! :kvalm:

Nei, tror det er best både for henne og dere at hun finner seg en ny, homofil gjeng. Med mindre da du skal komme ut av skapet også?

:o

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous
Fikk akkurat en mail fra en god venninne, sendt til de nærmeste, der hun fortalte at hun er lesbisk. Jeg har kjent henne i mange år, og det var vel ikke helt uventet heller.

Men nå lurer jeg på; Hva gjør/sier/oppfører jeg meg? Skal jeg ringe henne nå, maile tilbake, eller vente til vi likevel møtes neste gang? Jeg har selvfølgelig ingen problemer med dette, men lurer likevel på hva som er best å gjøre. Hva forventer hun seg? Hva vil hun høre?

Det må nevnes at hun er 28 år, så det har tatt rimelig lang tid å komme ut av skapet. Kan være hun synes det har vært hardt.

Ring henne ganske raskt. Hun sitter sikkert og er nervøs. Hun turte ikke si det ansikt til ansikt....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Lampeskjermen
I stedet for å si at "det er greit for deg" kan du jo si at du er stolt og imponert over at hun har fortalt det. Og at du regner med at hun vet at vennskapet deres ikke er avhengig av hvilket kjønn hun forelsker seg i.

Og at du sender henne en klem!

Omtrent slik var det jeg svarte en kompis som fortalte meg at han var homse nettopp.

Apropos det anonyme innlegget. Jeg håper og tror nok at det er en som er ute etter å få opp stemninga. Seriøst er det nok ikke.

Hilsen Lampeskjermen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er dere veldig gode venner ville jeg ringt :)

Da blir hun sikkert glad :bukke:

Og gjør som vanlig, hun er jo venninden din enda :hoppe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...