Gjest Karinata Skrevet 12. mai 2004 #1 Skrevet 12. mai 2004 Fikk akkurat en mail fra en god venninne, sendt til de nærmeste, der hun fortalte at hun er lesbisk. Jeg har kjent henne i mange år, og det var vel ikke helt uventet heller. Men nå lurer jeg på; Hva gjør/sier/oppfører jeg meg? Skal jeg ringe henne nå, maile tilbake, eller vente til vi likevel møtes neste gang? Jeg har selvfølgelig ingen problemer med dette, men lurer likevel på hva som er best å gjøre. Hva forventer hun seg? Hva vil hun høre? Det må nevnes at hun er 28 år, så det har tatt rimelig lang tid å komme ut av skapet. Kan være hun synes det har vært hardt.
Gjest Anonymous Skrevet 12. mai 2004 #2 Skrevet 12. mai 2004 Jeg ville ha ringt eller skrevet mail tilbake innen nokså kort tid. Hun er sikkert nysjerrig på hvordan dere reagerer. Jeg ville ha skrevet at jeg var glad på hennes vegne for at hun "hadde tatt skrittet og kommet ut av skapet" eller noe i den duren. Det har sikkert vært en tøff tid med mange tanker forut for dette. Ville også lagt til at dette for mitt vedkommende ikke endret vårt venninneforhold og kanskje litt mer i forhold til akkurat det. Hva føler du selv da? Har dette betydning for deg?
Gjest Xavia Skrevet 12. mai 2004 #3 Skrevet 12. mai 2004 Oppfør deg helt normalt! Gjør som du ellers ville gjort. (Og en liten bønn fra meg: Hvis du har tenkt å registrere deg, kan du da velge et litt annet navn, som ikke er så likt til mitt?? )
Gjest Anonymous Skrevet 12. mai 2004 #4 Skrevet 12. mai 2004 Synes også du skal oppføre deg som før jeg. Har opplevd det samme, men med et familiemedlem + kollega. De er jo akkurat de samme som før da Vær en god venn i hvertfall.
Gjest GreenSky Skrevet 12. mai 2004 #5 Skrevet 12. mai 2004 Jeg ville ha ringt eller skrevet mail tilbake innen nokså kort tid. Hun er sikkert nysjerrig på hvordan dere reagerer. Jeg ville ha skrevet at jeg var glad på hennes vegne for at hun "hadde tatt skrittet og kommet ut av skapet" eller noe i den duren. Det har sikkert vært en tøff tid med mange tanker forut for dette. Ville også lagt til at dette for mitt vedkommende ikke endret vårt venninneforhold og kanskje litt mer i forhold til akkurat det. Det ville jeg også ha gjort.
LilleBille Skrevet 12. mai 2004 #6 Skrevet 12. mai 2004 Ta kontakt.. og gi tydelige signaler på at dere fortsatt er akkurat like gode venner som tidligere..
Grooo Skrevet 12. mai 2004 #7 Skrevet 12. mai 2004 Hvis det er vanskelig å finne på noe å si/skrive, så sier du det... Skriv en kort mail der du sier at du er stolt og glad for at hun har kommet ut av skapet, og at du ikke helt vet hva du skal si fordi det kanskje kom litt overraskende. Men at du uansett er like glad i henne og selvfølgelig vil være hennes venn fremdeles. Det viktigste - tror jeg - er at du gir henne ett lite livstegn så snart som mulig. Hun sitter helt sikkert og veeeenter og er veldig spent på hvordan dere reagerer. Hvis du da til vanlig bruker å svare på mail samme dag eller dagen etter, og nå bruker lang tid.. vel...
Gjest Jensine Skrevet 12. mai 2004 #8 Skrevet 12. mai 2004 Skjønner ikke helt problemet ditt jeg :klø: Hun er da vel din venninne uansett - er hun ikke Om du skal sende henne en beskjed - så si det som det er "friends forever"
Thomasine Skrevet 12. mai 2004 #9 Skrevet 12. mai 2004 Jeg skjønner heller ikke helt... :klø: Den eneste forskjellen er at nå vet du at hun foretrekker kjærester av samme kjønn... :klø: Gjør som du pleier, og bare bekreft at ting er som de alltid har vært mellom dere!
MsOphelia Skrevet 12. mai 2004 #10 Skrevet 12. mai 2004 I og med at det ikke er noen forskjell - og at du heller ikke synes det (det finnes enda de som har problemer med andre legninger enn heterofili), så ville jeg tatt kontakt og fortalt nettopp det. Så er alt som før igjen. Med mindre hun trenger hjelp pga ubehagelige reaksjoner hjemme o.l.
Gjest Karinata Skrevet 12. mai 2004 #11 Skrevet 12. mai 2004 Skjønner ikke helt problemet ditt jeg :klø: Hun er da vel din venninne uansett - er hun ikke Om du skal sende henne en beskjed - så si det som det er "friends forever" Selvfølgelig er hun min venninne uansett, og jeg er glad for at hun har "funnet seg selv" og alt det der. Har absolutt ingen problemer med dette. Det eneste jeg lurte på er hva jeg skulle si. Tenkte selvfølgelig også på det med å presisere at det ikke forandrer noe mellom oss osv, men funderte på om det ble bare klisjè/teit. Om det hørtes litt overivrig ut? "Det er helt greit for meg" føles så teit å si liksom..? Og Katriana: Jeg lover å velge et annet navn om jeg registrerer meg, tok bare et tilfeldig navn nå fordi det er litt vanskelig å skille Gjest, Gjest og Gjest fra hverandre
Gjest Anonymous Skrevet 12. mai 2004 #12 Skrevet 12. mai 2004 er venninne av meg er bifil og det går helt fint. ring henne du.
Gjest Anonymous Skrevet 12. mai 2004 #13 Skrevet 12. mai 2004 Jeg hadde sagt farvel til henne som venninne med en gang. Fysj, så ekkelt. Hun har lurt deg i 28 år, og forventer så at alt skal være som vanlig? En venninne av meg kom ut av skapet, og jeg måtte bare fortelle henne at dette ikke gikk lengre. Fint for henne, men hun må da forstå at et vennskap aldri kan bli det samme etter det. Det blir bare så unaturlig. Og tenk om hun har følelser for deg eller noen av de andre venninne!?? Tenk på tidligere overnattinger hos hverandre og denslags. Mulig jeg er urettferdig nå, men lesber er faktisk mye eklere enn homser. Jeg har selv flere homsevenner. Æsj! Nei, tror det er best både for henne og dere at hun finner seg en ny, homofil gjeng. Med mindre da du skal komme ut av skapet også?
AUF Skrevet 12. mai 2004 #14 Skrevet 12. mai 2004 jeg ville fortsette som før var jeg deg. Svar gjerne på mailen, fortell litt nytt og sånt. Fortsett kontakten som dere har gjort før.
Gjest Anonymous Skrevet 12. mai 2004 #15 Skrevet 12. mai 2004 Jeg hadde sagt farvel til henne som venninne med en gang. Fysj, så ekkelt. Hun har lurt deg i 28 år, og forventer så at alt skal være som vanlig? En venninne av meg kom ut av skapet, og jeg måtte bare fortelle henne at dette ikke gikk lengre. Fint for henne, men hun må da forstå at et vennskap aldri kan bli det samme etter det. Det blir bare så unaturlig. Og tenk om hun har følelser for deg eller noen av de andre venninne!?? Tenk på tidligere overnattinger hos hverandre og denslags. Mulig jeg er urettferdig nå, men lesber er faktisk mye eklere enn homser. Jeg har selv flere homsevenner. Æsj! Nei, tror det er best både for henne og dere at hun finner seg en ny, homofil gjeng. Med mindre da du skal komme ut av skapet også? Dette må være det dummeste innlegget jeg noen gang har lest. Totalt feil!
Gjest 1111 Skrevet 12. mai 2004 #16 Skrevet 12. mai 2004 Syns du skal ta kontakt med henne jeg. Dette er sikkert ikke lett for henne, og hun trenger nok å få en bekreftelse fra deg at alt er som før. Lykke til!
Musemor Skrevet 12. mai 2004 #17 Skrevet 12. mai 2004 Enig, det innlegget der kan da umulig være seriøst?? :klø: Isåfall er det jo tydelig at vedkommende er komplett idiot? Tror du at alle gutter du kjenner er forelsket i deg også kanskje? Er det derfor du har så mange homsevenner, slik at du er sikker på at de ikke prøver seg på deg??
Gjest Madley Skrevet 12. mai 2004 #18 Skrevet 12. mai 2004 Jeg hadde sagt farvel til henne som venninne med en gang. Fysj, så ekkelt. Hun har lurt deg i 28 år, og forventer så at alt skal være som vanlig? En venninne av meg kom ut av skapet, og jeg måtte bare fortelle henne at dette ikke gikk lengre. Fint for henne, men hun må da forstå at et vennskap aldri kan bli det samme etter det. Det blir bare så unaturlig. Og tenk om hun har følelser for deg eller noen av de andre venninne!?? Tenk på tidligere overnattinger hos hverandre og denslags. Mulig jeg er urettferdig nå, men lesber er faktisk mye eklere enn homser. Jeg har selv flere homsevenner. Æsj! Nei, tror det er best både for henne og dere at hun finner seg en ny, homofil gjeng. Med mindre da du skal komme ut av skapet også? Herregud så glad jeg er for at jeg ikke kjenner deg! Du må faktisk være det mest ignorante, stupide og innbilske mennesket jeg har møtt her i min tid på kg..Gå å få deg et liv, en iq, hva som helst...
Thomasine Skrevet 12. mai 2004 #19 Skrevet 12. mai 2004 Jeg hadde sagt farvel til henne som venninne med en gang. Fysj, så ekkelt. Hun har lurt deg i 28 år, og forventer så at alt skal være som vanlig? En venninne av meg kom ut av skapet, og jeg måtte bare fortelle henne at dette ikke gikk lengre. Fint for henne, men hun må da forstå at et vennskap aldri kan bli det samme etter det. Det blir bare så unaturlig. Og tenk om hun har følelser for deg eller noen av de andre venninne!?? Tenk på tidligere overnattinger hos hverandre og denslags. Mulig jeg er urettferdig nå, men lesber er faktisk mye eklere enn homser. Jeg har selv flere homsevenner. Æsj! Nei, tror det er best både for henne og dere at hun finner seg en ny, homofil gjeng. Med mindre da du skal komme ut av skapet også?
Gjest Starya Skrevet 12. mai 2004 #20 Skrevet 12. mai 2004 Jeg hadde sagt farvel til henne som venninne med en gang. Fysj, så ekkelt. Hun har lurt deg i 28 år, og forventer så at alt skal være som vanlig? Ja, for alle spretter jo ut av livmora og gjør straks rede for egen legning... Tror venninna di bare var heldig som slapp å ha deg som "venn" lenger..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå