Gå til innhold

Hvordan kan jeg dekke dette med sminke?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er litt plaget med at jeg blir rød i fjeset når jeg drikker, og ofte skal det ikke mer til en 2-3 drinker(har hørt at det kan ha noe å gjøre med en allergisk reaksjon på alkoholen med at det ikke skal være farlig?). Men er det ikke mulig å dekke dette litt til med sminke? Lei av å se ut som en sprengt tomat straks jeg har tatt en drink eller to:\ Noen som er flinke som kan hjelpe meg?:)

Anonymous poster hash: 63fa1...5a7
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Funker det kanskje å bruke en sånn anti redness krem? Jeg tar av og til på det før jeg begynner med sminke, og ser at den kan dempe rødhet jeg kan ha i huden, men vet ikke om den virker forebyggende for rødhet som skal komme utover kvelden.

Har hvertfall kjøpt min på apoteket.

Skrevet

Du må ha grønn primer og så fulldekkende foundation, deretter et pudder som fikserer sminken.

Skrevet

Funker det kanskje å bruke en sånn anti redness krem? Jeg tar av og til på det før jeg begynner med sminke, og ser at den kan dempe rødhet jeg kan ha i huden, men vet ikke om den virker forebyggende for rødhet som skal komme utover kvelden.

Har hvertfall kjøpt min på apoteket.

Jeg kan jo høre om de vet på apoteket i alle fall:)

Du må ha grønn primer og så fulldekkende foundation, deretter et pudder som fikserer sminken.

Men jeg er redd jeg skal gå rundt å være grønn i fjeset før jeg rekker å bli rød :finise: Men har sett grønne primers. Liker dog ikke så dekkende foundations for jeg føler de blir så maskete:\ går ikke an med concealer eller no slikt? Er uansett mest i kinnene at jeg får det.

Skrevet

Jeg kan jo høre om de vet på apoteket i alle fall:)

Men jeg er redd jeg skal gå rundt å være grønn i fjeset før jeg rekker å bli rød :finise: Men har sett grønne primers. Liker dog ikke så dekkende foundations for jeg føler de blir så maskete:\ går ikke an med concealer eller no slikt? Er uansett mest i kinnene at jeg får det.

Vel, ja, ja

Skrevet

Jeg er litt plaget med at jeg blir rød i fjeset når jeg drikker, og ofte skal det ikke mer til en 2-3 drinker(har hørt at det kan ha noe å gjøre med en allergisk reaksjon på alkoholen med at det ikke skal være farlig?). Men er det ikke mulig å dekke dette litt til med sminke? Lei av å se ut som en sprengt tomat straks jeg har tatt en drink eller to:\ Noen som er flinke som kan hjelpe meg? :)

Hei :)

Jeg har samme problem som deg... Har du prøvd å ta en allergitablett før du skal ta deg noen glass?

Synes også den verste rødheten kommer etter et glass, også avtar dette utover kvelden. Pleier å ta meg et glass mens jeg ordner meg, slik at rødheten ikke er så fremtredende når jeg ankommer vors/festen/resturanten.

Ellers har ville jeg som flere allerede har nevnt ovenfor, prøv en grønn primer (Smashbox har en god en), eller en krem som forhindrer rødhet. (Har kun god erfaring med en, Dermaceutic´s Recovery cream med SPF50). Har sjekka ut Redness Solutions fra Clinique på parfymeriet, den kamuflerte rødhetenen godt og den så fortsatt naturlig ut på. (Synes ikke at dekkende foundationer hjelper på rødheten, foretrekker lett dekk eller bb cream.) Dessverre hadde de ikke en nyanse som passet, ellers hadde jeg slått til.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...