Gjest Madley Skrevet 11. mai 2004 #1 Del Skrevet 11. mai 2004 Jeg er så provosert at jeg sitter omtrent å griner. Vi lever i et samfunn der voksne mennesker vil se bra ut i bikini til sommeren og vil ha lettvinte løsninger. Samtidig som vi fortviles over tenåringer som dør mellom hendene på oss av anoreksi og bulemi. Det er en dobbeltmoral som er helt kvalm. For det er greit at andre har litt mer kjøtt på kroppen enn normalen, men jeg skal ikke ha det. Og det til tross for at normalen er str 42-44. Vi vil begjæres og misunnes. Vi vil at andre skal tenke "åh så tynn hun er." Vi vil være supermodeller hele gjengen. Når jeg leser et innlegg der skriveren, som jeg regner med er rimelig voksne iallefall, spør om man kan bruke avføringsmidler for å gå ned noen kilo. Og tilsynelatende spør i fullt alvor, da gir jeg meg over. Er det holdningen "jeg blir ikke syk" som gjør deg gjeldende? eller er det korttenkthet? Jeg vet ikke... Jeg skulle heller ikke bli syk. Bare gå ned et par kilo. Gjett hvor jeg havnet?? På sykehus. I ferd med å gå under av sykdommen. Vi må begynne med oss selv. Det nytter ikke å moralisere over lettkledde og skinnmagre modeller fra H&M når vi drikker Cambridge til frokost og lunsj. Det er til å gråte over... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Phair Skrevet 11. mai 2004 #2 Del Skrevet 11. mai 2004 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 11. mai 2004 #3 Del Skrevet 11. mai 2004 Jeg skulle bare kaste opp i to uker så jeg gikk ned et par kilo...ble visst mer en to uker og et par kilo ja. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MsOphelia Skrevet 11. mai 2004 #4 Del Skrevet 11. mai 2004 Score, Leya. Bra! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Lene* Skrevet 12. mai 2004 #5 Del Skrevet 12. mai 2004 Utrolig bra Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Andrine22 Skrevet 12. mai 2004 #6 Del Skrevet 12. mai 2004 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Letti Skrevet 12. mai 2004 #7 Del Skrevet 12. mai 2004 :enig_animasjon: :enig_animasjon: :enig_animasjon: Der fikk du sagt det!!!! Man blir faktisk "tom i hodet" av og bruke avføringspiller. Min venninne som jeg skrev om i dette innlegget du sikter til, som har brukt dette i mange år, er desverre helt ødelagt for sunn fornuft pga sine spiseproblemer, for det er jo det det er blitt! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Madam Felle Skrevet 12. mai 2004 #8 Del Skrevet 12. mai 2004 Veldig bra skrevet Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjest1 Skrevet 12. mai 2004 #9 Del Skrevet 12. mai 2004 Kjempe-bra at du set fokus på dette, Leya! Det er nok ikkje mange (jenter) som går gjennom ungdomstida si utan å vere misfornøgd med kroppen sin. Endringar som kvinnelege former kan vere vanskeleg å takle, sjølv om ein i grunnen ser flott ut. Eg veit, eg har vore der. Men no er eg stolt og fornøgd - og trives! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
aowi Skrevet 12. mai 2004 #10 Del Skrevet 12. mai 2004 veldig godt sagt!!! må samtidig innrømme at jeg føler meg litt truffet :oops: har sett bekymret på lillesøster som stadig ble tynnere.... samtidig som jeg selv ikke gikk en dag uten å tenke på slanking og hvor "feit" jeg så ut...... lillesøster ble sånn naturlig ved overgang til pubertet og siden hun ble mer aktiv... men storesøs tenker fortsatt på mat og slanking.. :-? spiseforstyrrelser og avføringsmidler har jeg fint greid å styre unna men likevel.. godt at noen tar bladet fra munnen og sier som sant er , sånn at andre kan tenke litt igjennom hva de selv driver med! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Fighter Skrevet 12. mai 2004 #11 Del Skrevet 12. mai 2004 Heia Leya og andre antislankere! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest 1111 Skrevet 12. mai 2004 #12 Del Skrevet 12. mai 2004 :klappe: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Lene* Skrevet 12. mai 2004 #13 Del Skrevet 12. mai 2004 Jeg innrømmer at jeg kjente meg igjen i innlegget....med andre ord er jeg en stoooor dobbeltmoralist :oops: :oops: :oops: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
-Fisken- Skrevet 12. mai 2004 #14 Del Skrevet 12. mai 2004 Utrolig bra Jeg er helt enig. Vi lever i et samfunn som setter oss på utrolig mange prøvelser. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MsOphelia Skrevet 12. mai 2004 #15 Del Skrevet 12. mai 2004 Vi lever i et samfunn som setter oss på utrolig mange prøvelser. Men vi må huske på at det er oss selv som aksepterer disse prøvelsene ... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
-Fisken- Skrevet 12. mai 2004 #16 Del Skrevet 12. mai 2004 Men vi må huske på at det er oss selv som aksepterer disse prøvelsene ... Det er sant, men det er mange som ikke er sterke nok til å stå imot.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MsOphelia Skrevet 12. mai 2004 #17 Del Skrevet 12. mai 2004 Det er sant' date=' men det er mange som ikke er sterke nok til å stå imot..[/quote'] Ja, og det er da det er viktig å forstå at det eneste man kan gjøre, er å gå i seg selv - siden samfunnet ikke vil forandre seg med det første. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MarianneE Skrevet 13. mai 2004 #18 Del Skrevet 13. mai 2004 Men vi må huske på at det er oss selv som aksepterer disse prøvelsene ... Godt sagt! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anki Skrevet 13. mai 2004 #19 Del Skrevet 13. mai 2004 Veldig godt sagt! Har en venninne som hele tiden spurte sønnen sin om mamma var tykk. Gutten hadde et forhold til vekten sin allerede som 3-åring... Hun sammenlignet min sønn og hennes sønn hele tiden - hvor mye veide min sønn, hvor høy var han, hva spiste han osv... Synes så synd på den gutten!! Og nå har hun fått en jente også, som sikkert ikke kommer til å leve lenge uten å vite at det å være tykk er dumt. Er sjeleglad for at jeg selv aldri opplevde at vekt ble diskutert da jeg var liten. Prøver selv å fokusere på at ungene ikke skal spise masse sukker hele tiden, oppfordrer de heller til å ta et eple når de har lyst på noe enn en skive med syltetøy. Men skal ALDRI si noe om vekt! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
nat26 Skrevet 14. mai 2004 #20 Del Skrevet 14. mai 2004 Bravo Leya,kunne ikke sagt det bedre selv! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå