AnonymBruker Skrevet 8. desember 2013 #1 Skrevet 8. desember 2013 Har ei snuppe på 13mnd som hae vært forkjølet en mnd ca. Allmenn tilstanden har vært god hele tiden. På fredag kveld ved leggetid målte jeg 38.2 på henne. Våjnet dagen etter helt feberfri. Var normalt aktiv og spiste/drakk som vanlig hele dagen. Ble varm mot kvelden-målte 38.2. Samme gjentok seg på morgen og utoger dagen i dag. Veldig varm mot kveldeb-måling viste 39.1 Kan vu sende henne i bhg i morgen eller ikke. Retningslinjene sier at det er allmenntilstand som er avgjørende. ..Anonymous poster hash: 576e8...d66
Gjest Lite nytt Skrevet 8. desember 2013 #2 Skrevet 8. desember 2013 Her er regelen 24 timer hjemme uten symptoner ved feber. 48 timer ved diare og/eller oppkast.
ViljaH Skrevet 8. desember 2013 #3 Skrevet 8. desember 2013 Hold henne hjemme. Hun er bare 13 mnd, trenger ikke kjøre henne så hardt når hun er så liten. Feber er typisk borte på morfen og blomstrer om kvelden, derfor man har tommelfingerregel om 24 t feberfri. 3
Avalon Skrevet 8. desember 2013 #4 Skrevet 8. desember 2013 Det er vanlig å ha feber om kvelden og ikke på dagen. Hun kan allikevel også være smittsom selv om hun bare har feber på kvelden.
AnonymBruker Skrevet 8. desember 2013 #5 Skrevet 8. desember 2013 Ja, det synes jeg absolutt at du skal. Holde barnet hjemme, altså. Man kan godt være smittsom selv om man ikke har feber.Anonymous poster hash: 626ce...a76
AnonymBruker Skrevet 8. desember 2013 #6 Skrevet 8. desember 2013 Jeg ville holdt henne hjemme. Hun er såpass liten og feberen har gått opp, selv om det kun kommer på kvelden (veldig vanlig). Og det er et helt annet aktivitetsnivå i barnehagen enn hjemme, selv om hun har vært veldig aktiv i helgen. Anonymous poster hash: af1f6...cf6
Ulrikke Skrevet 8. desember 2013 #7 Skrevet 8. desember 2013 Med 39,1 og feber de to foregående kveldene også, synes jeg ikke det er noe å lure på engang.... Da holder man ungen hjemme.... Er hun feberfri i hele morgen, kan du selvfølgelig tenke at det var bortkastet, men hun slipper å smitte andre, og i tillegg kommer hun seg mer (sånn at hun ikke er fullt så mottakelig for neste basill-runde....)
AnonymBruker Skrevet 8. desember 2013 #8 Skrevet 8. desember 2013 Hold henne hjemme! Jeg har nettopp selv blitt syk fra jobben i barnehagen, og det hadde virkelig ikke vært så ille om alle hadde holdt seg til 24 timer ved feber og 48 timer ved oppgast/diare-regelen... Anonymous poster hash: 19096...28e
Rararara Skrevet 8. desember 2013 #9 Skrevet 8. desember 2013 Ja, hold henne hjemme til hun er frisk. 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå