Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg møtte en kjempefin fyr for ca 2 år siden. Vi ble veldig gode venner nesten med en gang, og etter hvert begynte vi å få følelser for hverandre. Etter mye om og men begynte vi å holde på og har gjort det i et par måneder nå. Vi sees ikke så ofte fordi han er temmelig opptatt og har mye å gjøre, men sender mye meldinger og finner på hyggelige ting når vi møtes :) Jeg lurer jo gjerne på om dette kommer til å føre noe sted, og vi har snakket litt om det. Det som er tingen er at han sier at han er redd for at hvis vi skulle blitt kjærester, så ville vi kanskje vært sammen en stund, men hvis vi hadde slått opp, så hadde alt endret seg mellom oss og vi hadde ikke kunnet vært venner lengre. Og han sier at det siste han vil er å miste meg helt siden han anser meg som sin aller beste venn.

Jeg syns dette er vanskelig, for jeg mener at det vi har er så bra at det er verdt å ta sjansen på å se hvor dette kan føre hen. Det hadde vært synd om det gikk dårlig etter en stund og vi hadde slått opp, men skal man tenke sånn hele tiden, så ender man jo opp alene... Jeg vil heller ikke miste min bestevenn, men han er en veldig fin fyr som jeg kunne tenkt meg å bli sammen med. Han sier at vi bare får se hvordan det går og se det an etterhvert.

Hva synes dere?

Anonymous poster hash: dba2e...82d

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Høres ut som at han ikke vil binde seg. Sikker på at han har like mye følelser for deg, som du har for han?

Endret av Bartemannen
Skrevet

Han høres ut som en skikkelig feiging. Jeg er enig med deg jeg, hvorfor ikke bare ta sjansen og hive seg ut i det? Dere har jo kjent hverandre i 2 år.

Mens han vil se det ann mens du venter. Er det ikke typisk? En bestevenn burde ikke gjøre dette mot deg.

Trekk deg unna å la han savne deg?

Anonymous poster hash: 5f597...fe0
Skrevet

Du skriver at dere holder på? Mener du sex og alt det der?

Isåfall bare bruker han deg.

Anonymous poster hash: 4a59a...abe
Skrevet

Det der er bare noe han sier for å slippe å gi mer.

Skrevet

Høres ikke ut som om han er så voldsomt forelsket. Tenker at hvis man er kjempeforelska så tenker man ikke sånn som han gjør nå.

Skrevet

Handlinger sier mer enn ord. Han vil ikke være kjæreste med deg, men han vil gjerne fortsette med "å holde på" slik dere gjør nå. Hvis det hadde vært faktiske følelser inne i bildet så ville han ha oppført seg annerledes. Og det der med at han er redd for at det skulle ødelegge vennskapet hvis det ble slutt, det henger jo ikke på greip. Han er jo ikke så dum at han ikke ser at dere kan ødelegge vennskapet deres ved at han sier til deg at han ikke vil være kjæresten din. Han bare smører på med at han egentlig har følelser for deg, men han er redd for det med vennskapet, så det skal høres bra ut og du fortsetter med å ligge med ham.

Anonymous poster hash: 5ef1f...037

• Liker 1
Skrevet

Handlinger sier mer enn ord. Han vil ikke være kjæreste med deg, men han vil gjerne fortsette med "å holde på" slik dere gjør nå. Hvis det hadde vært faktiske følelser inne i bildet så ville han ha oppført seg annerledes. Og det der med at han er redd for at det skulle ødelegge vennskapet hvis det ble slutt, det henger jo ikke på greip. Han er jo ikke så dum at han ikke ser at dere kan ødelegge vennskapet deres ved at han sier til deg at han ikke vil være kjæresten din. Han bare smører på med at han egentlig har følelser for deg, men han er redd for det med vennskapet, så det skal høres bra ut og du fortsetter med å ligge med ham.

Godt poeng.

Skrevet

Handlinger sier mer enn ord. Han vil ikke være kjæreste med deg, men han vil gjerne fortsette med "å holde på" slik dere gjør nå. Hvis det hadde vært faktiske følelser inne i bildet så ville han ha oppført seg annerledes. Og det der med at han er redd for at det skulle ødelegge vennskapet hvis det ble slutt, det henger jo ikke på greip. Han er jo ikke så dum at han ikke ser at dere kan ødelegge vennskapet deres ved at han sier til deg at han ikke vil være kjæresten din. Han bare smører på med at han egentlig har følelser for deg, men han er redd for det med vennskapet, så det skal høres bra ut og du fortsetter med å ligge med ham. Anonymous poster hash: 5ef1f...037

Hvis han verdsetter deg og vennskapet deres, som han sier, så skulle det ikke være noe problem for deg å si at du vil ha et platonisk vennskap med ham, frem til han kommer over usikkerheten sin og dere blir sammen. Hvis han forteller sannheten, så vil ikke ting forandre seg, utenom at dere slutter å ha sex eller blir kjærester. Hvis jeg har rett, så tenker jeg at de hyggelige meldingene og møtene vil bli færre og færre, til du til slutt ikke hører fra ham i det hele tatt.

• Liker 1
Skrevet

Godt med andre perspektiver og syn på dette her, jeg føler jeg er for langt inn i det til å se det klart. Det er mulig at jeg har litt sterkere følelser for han enn han har for meg, og jeg føler meg så dum som bare holdes på gress og må vente på at han skal bli klar. Og med at vi holder på så mener jeg at vi har sex og alt det der ja. Jeg bare skjønner ikke hvordan vi eventuelt skal klare å gå tilbake til å bare være venner etter det her :/ Det har liksom blitt så naturlig at vi gjør flere ting enn vanlige venner gjør. Jeg spurte han for en liten stund siden om vi bare var fuckfriends, men han svarte at det ikke var sånn mellom oss, at det var følelser involvert, og det er det ikke med fuckfriends. Så han forsikret meg jo litt med det, men likevel klarer jeg ikke å slutte å tenke på hvorfor han ikke vil binde seg eller bli sammen med meg... Takk for innspill fra dere, gav meg mye å tenke på.

- TS

Anonymous poster hash: dba2e...82d

Skrevet

Godt med andre perspektiver og syn på dette her, jeg føler jeg er for langt inn i det til å se det klart. Det er mulig at jeg har litt sterkere følelser for han enn han har for meg, og jeg føler meg så dum som bare holdes på gress og må vente på at han skal bli klar. Og med at vi holder på så mener jeg at vi har sex og alt det der ja. Jeg bare skjønner ikke hvordan vi eventuelt skal klare å gå tilbake til å bare være venner etter det her :/ Det har liksom blitt så naturlig at vi gjør flere ting enn vanlige venner gjør. Jeg spurte han for en liten stund siden om vi bare var fuckfriends, men han svarte at det ikke var sånn mellom oss, at det var følelser involvert, og det er det ikke med fuckfriends. Så han forsikret meg jo litt med det, men likevel klarer jeg ikke å slutte å tenke på hvorfor han ikke vil binde seg eller bli sammen med meg... Takk for innspill fra dere, gav meg mye å tenke på.

- TSAnonymous poster hash: dba2e...82d

Sånn er det jo gjerne når man står midt oppi en situasjon. Hvis han mener det han sier om følelsene sine og at dere ikke er fuckfriends, så skulle det være helt okay å stenge døra for sex mens dere bare er venner. Hvis vennskapet deres så ryker, så var han jo aldri en venn, men en fyr som utnyttet deg og var uærlig mot deg. Uansett så er det ikke noe du skal føle deg dum på grunn av. Det er veldig mange smarte mennesker som har vært i en lignende situasjon før. Hovedpoenget er at du ikke fortsetter med å la deg utnytte, men tar vare på hjertet ditt ved å kreve respekt, og evt ikke kaste bort tiden din på folk som ikke respekterer deg. Selv om det godt kan gjøre vondt med det samme.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...