AnonymBruker Skrevet 8. desember 2013 #1 Skrevet 8. desember 2013 Er veldig i tvil om dette er en bra eller dårlig ting og trenger litt synspunkter. .. Min mann er lenger enn meg på intriørbutikker for å dille og dalle rundt og finne noe til huset. Han ordner med blomster i hagen og drar gjerne på hagesenteret alene. Det tok litt kaka nå som han er opptatt av jul og vil nå på julehandel med meg for å finne julepynt. Trodde dette var noe menn ga f.. i og at det var vi kvinner som skal ta oss av dette?? Hører med til historien at vi er midten av 30 begge to og småbarnsforeldre, og jeg er litt sliten til tider og gjør kanskje ikke så alt for mye av sånt akkurat nå... Ellers er han brannmann og trodde ikke det bodde sånne feminine egenskaper hos han...Anonymous poster hash: 5af5c...2fc
Gjest Gjest Skrevet 8. desember 2013 #2 Skrevet 8. desember 2013 Ok, jeg såg for meg at han saug seg selv. 4
Gjesten Skrevet 8. desember 2013 #3 Skrevet 8. desember 2013 Jeg ville synes dette var kjempepositivt!
Cathrine88 Skrevet 8. desember 2013 #4 Skrevet 8. desember 2013 Er det ikke bra at den som faktisk liker å gjøre disse tingene tar seg av det? 13
Bartemannen Skrevet 8. desember 2013 #5 Skrevet 8. desember 2013 Er vel bare positivt at han er opptatt av å skape et fint og koselig hjem. 1
Gjest Snuppi Skrevet 8. desember 2013 #6 Skrevet 8. desember 2013 Synes ikke at det er noe galt med det. Om han liker det så er det vel bare til å la ham ta seg ut
AnonymBruker Skrevet 8. desember 2013 #7 Skrevet 8. desember 2013 ok, trodde dette var veldig lite maskulint jeg? tsAnonymous poster hash: d86c0...895
AloeVera Skrevet 8. desember 2013 #8 Skrevet 8. desember 2013 Hva så om det er lite maskulin? Kvinner kan like greit ha maskuline trekk og menn kan like greit ha feminime trekk. Man gjør jo det en liker 2
AnonymBruker Skrevet 8. desember 2013 #9 Skrevet 8. desember 2013 ja det er sant.. Jeg liker jo å skifte dekk på bil og det er jo ikke så feminint,he he. Er bare litt opptatt av at menn skal være menn og ikke ta sånne oppgaver. Er vel kanskje jeg som må gå i meg selv litt skjønner jeg! tsAnonymous poster hash: d86c0...895
skreppamedleppa Skrevet 8. desember 2013 #10 Skrevet 8. desember 2013 Jeg synes ikke mannen din er rar eller feminin. I syv år har mannen laget mat og middag, så og si hver eneste dag til oss, hvorfor? Jo fordi jeg er totalt håpløs på kjøkkenet og synes det er gørrende kjedelig. Han elsker det og synes det er kjempe gøy å drive med kokkelering, ikke minst er han flink. Å velge mellom svidd grandis eller god hjemmelaget middag, vel det er ganske enkelt det. Slik jeg ser det gjør det han ikke mer feminin av den grunn. At mannen din liker å ha en finger med i spillet på hvordan deres felles hjem ser ut ser jeg ikke noe galt med, han bor der jo han også og skal trives i husets omgivelser. 1
Eriks Skrevet 8. desember 2013 #11 Skrevet 8. desember 2013 (endret) Jeg synes ikke mannen din er rar eller feminin. I syv år har mannen laget mat og middag, så og si hver eneste dag til oss, hvorfor? Jo fordi jeg er totalt håpløs på kjøkkenet og synes det er gørrende kjedelig. Han elsker det og synes det er kjempe gøy å drive med kokkelering, ikke minst er han flink. Å velge mellom svidd grandis eller god hjemmelaget middag, vel det er ganske enkelt det. ... Du hadde klart å lære deg matlaging på 7 år, så jeg synes ikke manglende evne er noen unnskyldning (men at du synes det er kjedelig og han liker det holder selvfølgelig i massevis). Hvert par får ha sin individuelle fordeling, men om kjæresten min ikke kunne lage mat ville jeg gått på noen kurs sammen med henne, laget mat sammen hjemme, og så latt henne prøve og feile litt på egenhånd. Endret 8. desember 2013 av Eriks 2
AnonymBruker Skrevet 8. desember 2013 #12 Skrevet 8. desember 2013 ja det er sant.. Jeg liker jo å skifte dekk på bil og det er jo ikke så feminint,he he. Er bare litt opptatt av at menn skal være menn og ikke ta sånne oppgaver. Er vel kanskje jeg som må gå i meg selv litt skjønner jeg! tsAnonymous poster hash: d86c0...895 Det synet du har på menn hører hjemme på 30-tallet. I dag tør menn å være seg selv, og jeg synes du skal være glad for at mannen din også tør det. Anonymous poster hash: 64d17...3b3 2
Gjest nejve Skrevet 8. desember 2013 #13 Skrevet 8. desember 2013 Heldig!!! Min mann lager middag hver dag og baker alt fra brød til cupcakes. Her om dagen kom jeg hjem til rosa franske makroner For min del kunne han gjerne hatt enda flere "feminine" egenskaper!
skreppamedleppa Skrevet 8. desember 2013 #14 Skrevet 8. desember 2013 Du hadde klart å lære deg matlaging på 7 år, så jeg synes ikke manglende evne er noen unnskyldning (men at du synes det er kjedelig og han liker det holder selvfølgelig i massevis). Hvert par får ha sin individuelle fordeling, men om kjæresten min ikke kunne lage mat ville jeg gått på noen kurs sammen med henne, laget mat sammen hjemme, og så latt henne prøve og feile litt på egenhånd. Klart er en ting, gidder jeg, må jeg, har jeg lyst: æææ Nei, ikke en sjans i helvete og det holder for meg og jeg er ikke sammen med deg heller, og det holder mål for min mann. Så jeg ser ikke problemet eller poenget ditt således. Alle bør klare å være et eget individ og vite hvordan en skal klare seg selv uten å bruke verken kjønn eller giddeløshet som en unnskyldning, og jeg klarer meg fint på egen hånd, det trenger du ikke være redd for, men all den tid og stund jeg og mannen er gode på våre ting og svake på andre ting og utfyller hverandre og fungerer i hverdagen så ser jeg ingen problem med det.
Eriks Skrevet 8. desember 2013 #15 Skrevet 8. desember 2013 (endret) Så jeg ser ikke problemet eller poenget ditt således. Poenget er ganske klart om man bytter litt på situasjonen. Mannen vil ikke gjøre rent, og sier så "Jeg er ikke så flink til det, men du kjære, er kjempeflink. Derfor er det best at du gjør rent fremover." Hvor mange kvinner her inne ville godtatt den argumentasjonen? At optimal fordeling i hvert forhold er individuell har jeg allerede påpekt, det er deler av argumentasjonen din jeg reagerer på. Endret 8. desember 2013 av Eriks
Pialill Skrevet 8. desember 2013 #16 Skrevet 8. desember 2013 Hadde vært herlig med en sånn mann! Han er da like fult MANN om han liker å ha det fint rundt seg 1
skreppamedleppa Skrevet 8. desember 2013 #17 Skrevet 8. desember 2013 (endret) Poenget er ganske klart om man bytter litt på situasjonen. Mannen vil ikke gjøre rent, og sier så "Jeg er ikke så flink til det, men du kjære, er kjempeflink. Derfor er det best at du gjør rent fremover." Hvor mange kvinner her inne ville godtatt den argumentasjonen? At optimal fordeling i hvert forhold er individuell har jeg allerede påpekt, det er deler av argumentasjonen din jeg reagerer på. Ok du skjønner fremdeles ikke poenget men begynner i det vide og det brede med eksempler der det trengs utdyping. I ditt eks, er mannen like dårlig til all rengjøring? Gjør han andre ting i huset og i forholdet? Ligger han på sofaen istedenfor? Liker konen rengjøring? Er det geit for hun? Som sagt her var det mange åpne svar du... Hvert par må finne sine løsninger, sammen! Jeg og mannen min har funnet våre løsninger, sammen! Det er ingen manne bitching, og mannedrama fordi han gjør noe han liker og jeg gjør noe annet jeg liker bedre. Hadde det det vært måtte vi funnet ut andre løsninger. Jeg gjør andre ting jeg synes er mer interessant enn å lage mat, herlighet selv å vaske badet synes jeg er mer interessant enn å lage mat, jeg tar f.eks oppvasken hver dag om du måtte vite det, det sa jeg ikke før i og med at det ikke er fordelingen i seg selv som er problemet til ts, men kjønnsroller, og feminin vs maskulin oppgaver vi knytter til kjønn. Men siden du nå først er så interessert i oppgavene i skreppamedleppa sin hverdag og parforhold så er vi av den gamle sorten og har ikke opp vaskemaskin så det blir Zalo og kost.. Jeg bidrar til mye annet også, du må bare spørre så vi to kan dra denne tråden ut i mer off topic om du vil. Poenget mitt var derimot at om mannen til ts føler for å innrede huset og hun for å skifte dekk på bilen så er jo det bare knas og stas vel. Endret 9. desember 2013 av skreppamedleppa
MarieC Skrevet 8. desember 2013 #18 Skrevet 8. desember 2013 Dette er da virkelig ikke et problem! Jeg har selv en mann som er både flinkere enn meg og mer interessert i interiør. Jwg er bare glad for å slippe. Deilig hvis både menn og kvinner kan følge egne interesser uavhengig av kjønn.
Singha Skrevet 8. desember 2013 #19 Skrevet 8. desember 2013 Så lenge han fortsatt er steinaldermann i senga ser jeg ikke helt problemet ditt!
AnonymBruker Skrevet 8. desember 2013 #20 Skrevet 8. desember 2013 Jeg er en mann som gjør mest husarbeid, lager mat og handler den inn. Jeg bryr meg også om hva som er i altankassen og sår frø som blir blomster, kanskje fordi jeg har jobbet med planter men mest fordi jeg syns det er kjekt. I år har jeg vært den som har handlet inn 90% av julegavene og funnet ut hva vi skal kjøpe. Jeg har mest kontroll på ungene osv.... Hvorfor: Kona jobber noen syke arbeidstider, jeg tar litt utdanning. Jeg er ikke femi eller noe, mest sannsynlig en helt vanlig mann. Men interiørbutikker er ikke noe for meg. haha Anonymous poster hash: 885a4...d9b 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå