Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi har vært kjærester og samboere i over tre år.

Vi har det kjempe fint sammen, han er mannen i mitt liv! Vi har et barn sammen, og planlegger å kjøpe ny bolig sammen til sommeren. Vi har også planlagt å bli gravide med nr. 2 til høsten. Det var han som tok mest intiativ til det.

Han sier ofte hvor glad han er i meg, og gir meg kjælige tegn.

Men hvorfor vil han ikke forlove seg?

Jeg føler meg veldig klar, har følt meg det lenge. Vi har jo barn, og planlegger en fremtid sammen. Han vet også hvor mye jeg vil gifte meg. Vi snakket litt løst om det for ca et år siden, og han uttrykte at han visste at jeg hadde en drøm om å gifte meg. Men vi ble enige om at han skulle ta intiativet, virket som det var viktig for han.

For litt siden var vi i et selvskap der vi ble konfrontert i en løs litt humoristisk tone "er det ikke snart deres tur?". Samboeren min svarte helt seriøst "det blir lenge til". Kjente det stakk litt i meg.

Når broren til samboeren min fikk nyheten om at de skulle ha barn, gikk det ikke lenge før han fridde til sin kjære. I familien hans er det tradisjon med å gifte seg i ung alder.

Jeg har i det siste tenkt mye på dette. Tanker som; er han ikke sikker på meg. Men vi planlegger jo en fremtid. Om det ikke er så viktig å gifte seg for han, så vet han jo hvor mye jeg vil. Hvorfor kan han ikke gjøre det for min skyld, hvis han er glad i meg...

Videoannonse
Annonse
Gjest Chloe87
Skrevet

Hvis han har vært klar nok til å få barn med deg så burde han jammen være klar til å gifte seg også!

Skrevet

Har dere ikke snakket om dette tidligere? Om det er veldig viktig for deg å være gift, ville det ha vært lurt å forsikre seg om at han har lyst til å gifte seg (før dere ble gravide).

Ikke ti ville hester ville fått meg til å gifte meg, men det har jeg også vært veldig tydelig på overfor samboer.

• Liker 1
Skrevet

Kanskje han er redd for å ta det store skrittet, å være gift betyr tross alt at han MÅ holde seg til kun deg for resten av sitt liv, det at dere har barn betyr jo ikke det på samme måte. Eller kanskje han tror mye vil endre seg når dere blir gift, eller at ting har skjedd for fort. Snakk med han om dette..

Anonymous poster hash: d9991...f0d

Skrevet

Hvis alle i rundt dere presser på han der for å få ham til å fri til deg, så forstår jeg godt at han motsetter seg det. Fordi det blir ikke så romantisk og mellom dere to da.

• Liker 2
Skrevet

Når jeg ble gravid, var det en stor overraskelse. Vi var begge studenter, men det ordnet seg fint. Samboer er ferdig utdannet og i fast jobb nå. Vi planlegger som sagt boligkjøp til sommeren, og bli gravide igjen til høsten. Man planlegger ikke det med en man ikke ser en fremtid med. Men forlove seg vil han tydeligvis ikke. Ikke ennå i hvert fall. Skulle gjerne visst hva han tenkte. Men jeg vil ikke snakke med han om det. Jeg vil ikke "mase", og jeg vil jo han skal overraske meg og gjøre det på eget intiativ :-)

Sitter å leser til eksamen, men merker tankene mine glir over på dette..

Skrevet

Men Rikke, kan ikke du kjøpe ring til ham og overraske ham med et frieri da? Sier han nei, så vet du jo hvor hen du står og da får du ikke flere barn med den her fyren.

• Liker 4
Skrevet

Som sagt har vi blitt enig om at han skulle ta intiativet, den gangen vi snakket om det. Vi bekreftet ikke at vi skulle gifte oss, men at han skulle stå for den delen. Og jeg vil jo gjerne han skal det også :-)

Skrevet

Som sagt har vi blitt enig om at han skulle ta intiativet, den gangen vi snakket om det. Vi bekreftet ikke at vi skulle gifte oss, men at han skulle stå for den delen. Og jeg vil jo gjerne han skal det også :-)

Vel, men han trekker det ut, og da er det vel ikke smart av deg å få flere barn eller skaffe deg hus med ham? For da må du ha avtale ditt og avtale datt, mens hvis dere er gift så får du alle de her rettighetene automatisk.

• Liker 2
Skrevet

Vel, men han trekker det ut, og da er det vel ikke smart av deg å få flere barn eller skaffe deg hus med ham? For da må du ha avtale ditt og avtale datt, mens hvis dere er gift så får du alle de her rettighetene automatisk.

Excellent point!

Da får du TS ta initiativ til advokat-besøk da vet du, så får du se om han helst vil hos advokaten og skrive papirer eller om han vil oppfylle ønsket ditt.

Anonymous poster hash: f1680...e46

Skrevet

Du gambler med livet ditt. Han er bare ikke interessert i å være bundet til deg.

Anonymous poster hash: 6c0ed...1ef

• Liker 3
Skrevet

Excellent point!

Da får du TS ta initiativ til advokat-besøk da vet du, så får du se om han helst vil hos advokaten og skrive papirer eller om han vil oppfylle ønsket ditt.

Anonymous poster hash: f1680...e46

Nemlig.

Du gambler med livet ditt. Han er bare ikke interessert i å være bundet til deg.

Anonymous poster hash: 6c0ed...1ef

Jepp, hun blir bare en starter wife.

Skrevet

Jeg trodde jeg skulle få litt mer seriøse svar enn dette. Så jeg velger å avslutte dette innlegget nå. Takk for meg:-)

• Liker 3
Skrevet

TS, du må ta det opp med ham.

Ikke ved å fri, men som i en diskusjon. Når dere har vært inne på temaet og han har svart som han har gjort, foran deg, i selskap, er det klart det må være en diskusjon.

Den skulle forøvrig vært tatt for lenge siden. Du har barn med denne mannen, å vike unna konfrontasjon er bare tull.

Skrevet

Du sier dere planlegger boligkjøp.. en forlovelsesring koster jo gjerne litt, kanskje han sparer til begge deler og dermed tar det litt lengere tid? :)

Skrevet

Jeg trodde jeg skulle få litt mer seriøse svar enn dette. Så jeg velger å avslutte dette innlegget nå. Takk for meg:-)

Du har fått seriøse svar, men du velger å ignorere de fordi det er ingen som dikker med deg. Du har derimot fått konkrete løsninger på hvordan du kan få det som du vil/eventuell se om han er seriøs med deg.

Skrevet

Noen er jo bare rett og slett skeptiske til ekteskap, og det kan det være mange grunner til. Mange er redd for at man skal begynne å ta hverandre for gitt. Andre synes bare at det er uviktig og ikke utgjør noen forskjell for forholdet allikevel. Ideelt sett er det sånt man burde avklare før man blir seriøst involvert i hverandre, men slik jeg har forstått det så har han iallefall sånn halvvegs sagt at han vil gifte seg med eg før eller siden. Kan hende han har ombestemt seg. Hvis det er viktig for deg, så synes jeg du skal ta en alvorlig prat med ham for å finne ut om ekteskap fremdeles ligger i fremtiden. Dere har vært sammen lenge og har barn sammen, så du har absolutt rett til å spørre ham om dere vil det samme med fremtiden deres.

Men hva så hvis han faktisk har ombestemt seg? Hvor viktig er det å være gift?

Anonymous poster hash: 73b37...7c0

Skrevet

Om det ikke er så viktig å gifte seg for han, så vet han jo hvor mye jeg vil. Hvorfor kan han ikke gjøre det for min skyld, hvis han er glad i meg...

Man skal aldri gifte seg når man ikke vil.

Anonymous poster hash: 58baa...dcf

• Liker 1
Skrevet

Men hva så hvis han faktisk har ombestemt seg? Hvor viktig er det å være gift?

Hvis han har ombestemt seg så spiller han ikke med åpne kort overfor TS, da han vet hun vil bli gift.

• Liker 1
Skrevet

Hvis han har ombestemt seg så spiller han ikke med åpne kort overfor TS, da han vet hun vil bli gift.

Det er selvfølgelig sant. Og i såfall så må hun jo bestemme seg for om hun vil fortsette som samboer med denne mannen eller om hun vil gå videre og håpe på at hun treffer en fyr som vil gifte seg med henne.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...