Gå til innhold

Jeg vil begynne å date, MEN.....................

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er en jente på 29 år (snart 30). Jeg har ikke vært i mange forhold tidligere, men de få forholdene jeg har hatt har vært med menn jeg aldri skulle ha blitt sammen med. Jeg får vondt inni meg hver gang jeg tenker på de.

Grunnen til at jeg ikke har vært sammen med så mange er fordi jeg har blitt mobbet endel når jeg var yngre, dels fordi jeg ikke er opprinnelig norsk og fordi jeg var litt lubben. Jeg har av den grunn holdt meg langt unna gutter da jeg aldri har følte meg god nok for de.

Nå, i en alder av 29 år får jeg stadig høre hvor vakker jeg er av menn. Jeg blir "presset" av venner, familien min og bekjente til å finne meg en kjæreste, men jeg utsetter og utsetter det.

Jeg har mange ganger bestemt meg for å melde meg inn i datingsidene på nettet, men jeg er redd for å ikke være god nok. Jeg vet at jeg har en del kilo som jeg må ta av, men jeg klarer ikke å slanke meg pga presset jeg føler. Jeg har mange ganger bestemt meg for å slanke bort de ekstra kiloene og søke etter kjærligheten. Jeg ender opp med å spise hver gang jeg er stresset og har utsatt dating frem til nå.

Hvordan skal jeg gjøre dette? Kan noen hjelpe meg til å komme i gang? Jeg er altfor stresset til å komme i gang på egenhånd.

Anonymous poster hash: feff6...25c
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tror ikke det er vekten din som er problemet, men selvtilliten din. Jeg har også en del kilo ekstra, men har vært på flere dater og det har ikke vært noe problem. Er det et problem for mannen, er han ikke den rette for meg uansett, og han ville sannsynligvis ikke tatt kontakt med meg :)

Anonymous poster hash: cabdd...54a
Skrevet

Tror ikke det er vekten din som er problemet, men selvtilliten din. Jeg har også en del kilo ekstra, men har vært på flere dater og det har ikke vært noe problem. Er det et problem for mannen, er han ikke den rette for meg uansett, og han ville sannsynligvis ikke tatt kontakt med meg :)

Anonymous poster hash: cabdd...54a

Jeg innrømmer at selvtilliten min ikke er på topp. Hva kan jeg gjøre når jeg alltid har blitt mobbet for vekten min på skolen. Det siste jeg ønsker nå er at en mann skal kommentere vekten min. Det er derfor jeg holder meg unna de. Takk for at du svarte.

Skrevet

Men du får jo stadig høre hvor vakker du er av menn, skriver du. Det er klart de synes du er fin som du er da. Synes du skal sette i gang med dating med den vekten du har i dag, så får de ta deg som du er. :) Jeg tror det er først når du aksepterer deg selv der du er nå, og tenker at du er god nok uansett vekt, at du kan føle deg klar til å slanke deg. For da blir det noe du kan gjøre uten press. Da kan det å slanke seg bli det samme omtrent som hvis du skulle spare penger til en ting du ønsket deg. Det blir ikke noe som er avgjørende for din lykkefølelse.

Anonymous poster hash: b960e...548
Skrevet

Men du får jo stadig høre hvor vakker du er av menn, skriver du. Det er klart de synes du er fin som du er da. Synes du skal sette i gang med dating med den vekten du har i dag, så får de ta deg som du er. :) Jeg tror det er først når du aksepterer deg selv der du er nå, og tenker at du er god nok uansett vekt, at du kan føle deg klar til å slanke deg. For da blir det noe du kan gjøre uten press. Da kan det å slanke seg bli det samme omtrent som hvis du skulle spare penger til en ting du ønsket deg. Det blir ikke noe som er avgjørende for din lykkefølelse.

Anonymous poster hash: b960e...548

De sier det, men jeg har hele tiden innbilt meg at det å være tynn er bedre enn å ha ett vakkert ansikt.Jeg har lest at menn har skrevet det mange steder på nettet. Det var en mann som var veldig interessert i meg i flere år. Vi har aldri snakket sammen, han har bare sett meg når jeg var ute. Han oppsøkte til og med familien min, men jeg bor i en helt annen by og ser han nesten aldri. Jeg var for redd til å møte han alle disse årene og har derfor ikke gjort så mye for å få kontakt med han. Han er sånn modell-kjekk og har en suksessfull karriere. Nå har han begynt å date en dame og jeg angrer som bare det.

Jeg skal bruke julen på å ta meg sammen, dame meg opp å begynne med dating til nyåret. Jeg skjønner nå at jeg ikke har flere muligheter å miste :(

Gjest Daenerys
Skrevet

Tråden er ryddet for utestengt bruker.

Daenerys, mod.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...