Gjest Kattemamsen Skrevet 8. desember 2013 #1 Skrevet 8. desember 2013 Jeg har ikke barn selv, så jeg tenker kanskje noen kunne svare meg på dette. Søsteren min ble mor i år, og lurer på om jeg kan gi henne røkelse som er en del av julegaven når det er barn i hus?
kaprifolen Skrevet 8. desember 2013 #2 Skrevet 8. desember 2013 Vi har brukt kongerøkelse i førjulstiden med både hhv 2 mnd baby og ettåring, hvertfall!
Gjest Eurodice Skrevet 8. desember 2013 #3 Skrevet 8. desember 2013 Det tror jeg ikke er så lurt. Jeg har et barnebarn som reagerer voldsomt allergisk på røkelse. Det er ikke verdt å utsette små barn for det. Man vet aldri hvordan de kan reagere eller om de gjør det.
Gjest Kattemamsen Skrevet 8. desember 2013 #4 Skrevet 8. desember 2013 Barnet er snart 3 mnd, tror jeg, siden jeg ser noen nevner alder her Da er jeg vel nødt å gi røkelsen til mamma hvis barn reagerer på det, Jeg tenkte jo ikke på sånt da jeg kjøpte det
AnonymBruker Skrevet 8. desember 2013 #5 Skrevet 8. desember 2013 Det tror jeg ikke er så lurt. Jeg har et barnebarn som reagerer voldsomt allergisk på røkelse. Det er ikke verdt å utsette små barn for det. Man vet aldri hvordan de kan reagere eller om de gjør det. Det gjelder jo ikke bare barn da. Jeg reagerer kraftig på enkelte typer røkelse, men ikke på andre. Vet aldri før jeg prøver, men er jo trist å holde seg unna det bare fordi man kan komme til å reagere. Det er ikke verre enn å lufte godt hvis noen skulle få en reaksjon. Anonymous poster hash: ac430...40b 2
Gjest Eurodice Skrevet 8. desember 2013 #6 Skrevet 8. desember 2013 Det gjelder jo ikke bare barn da. Jeg reagerer kraftig på enkelte typer røkelse, men ikke på andre. Vet aldri før jeg prøver, men er jo trist å holde seg unna det bare fordi man kan komme til å reagere. Det er ikke verre enn å lufte godt hvis noen skulle få en reaksjon.Anonymous poster hash: ac430...40b Voksne kan selvfølgelig også reagere på røkelse, for den saks skyld også på andre dufter. Men barn er mer sårbare. Du skriver at det ikke er verre enn å lufte godt, hvis noen skulle få en reaksjon. Det hjelper ikke mye å lufte hvis barnet får pustebesvær og svulmer opp i halsen og blir tett i lungene. Jeg ville aldri utsatt babyer og små barn for dette.
AnonymBruker Skrevet 8. desember 2013 #7 Skrevet 8. desember 2013 Voksne kan selvfølgelig også reagere på røkelse, for den saks skyld også på andre dufter. Men barn er mer sårbare. Du skriver at det ikke er verre enn å lufte godt, hvis noen skulle få en reaksjon. Det hjelper ikke mye å lufte hvis barnet får pustebesvær og svulmer opp i halsen og blir tett i lungene. Jeg ville aldri utsatt babyer og små barn for dette. Det der synes jeg høres litt hysterisk ut. Anonymous poster hash: bca24...007 5
Gjest Kattemamsen Skrevet 8. desember 2013 #8 Skrevet 8. desember 2013 Okei, så det har egentlig lite å si om det er barn eller voksne? Virker som det ut i fra hva du skriver her
Gjest Eurodice Skrevet 8. desember 2013 #9 Skrevet 8. desember 2013 Det der synes jeg høres litt hysterisk ut. Anonymous poster hash: bca24...007 Barnebarnet mitt reagerer sånn. Han reagerer også på andre ting.
frøkenkoz Skrevet 8. desember 2013 #10 Skrevet 8. desember 2013 Jeg blir uvell av røkelse, kvalm og vont i hodet..
AnonymBruker Skrevet 8. desember 2013 #11 Skrevet 8. desember 2013 Selfølgelig kan du gi henne det i gave. Så blir det jo opp til henne om hun vil bruke den eller ikke. Man kan jo ikke vite på forhånd om noen vil reagere, men så alvorlige reaksjon som nevt over her er skjelden. Jeg bruker kongerøkelse i desember, uten problemer. Yngstemann var 5-6 uker første gang jeg brukte det, tenkte ikke tanken på at noen kunne reagere en gang... Anonymous poster hash: 5ac17...df7 2
Mafalda Skrevet 8. desember 2013 #12 Skrevet 8. desember 2013 Her i huset er det barna som maser mest om at jeg må ta fram kongerøkelsen hver desember... Vi har alltid brukt det, og ikke tenkt tanken på at det skulle være farlig (har relativt lite allergi i familien, da).
reiseglad Skrevet 8. desember 2013 #13 Skrevet 8. desember 2013 Har lest at røkelse er like irriterernde på luftveier som tobakksrøyk. Røyker du hjemme med små barn i huset?
Mafalda Skrevet 8. desember 2013 #14 Skrevet 8. desember 2013 Hvis det stemmer, så "røyker" jeg inne noen kvelder i desember, ja. Jaja, det er i alle fall en viss framgang fra min barndom, der alle røkte inne hver dag hele året
AnonymBruker Skrevet 9. desember 2013 #15 Skrevet 9. desember 2013 Barnebarnet mitt reagerer sånn. Han reagerer også på andre ting. Leit at han har det slik, men selv om jeg vet om en som er veldig allergisk mot noe så betyr ikke det at alle jeg kommer i kontakt med videre i livet kommer til å ha disse utfordringene som den personen. Anonymous poster hash: bca24...007
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå