AnonymBruker Skrevet 8. desember 2013 #1 Skrevet 8. desember 2013 Hei Kjæresten og jeg har delt leilighet i to år, og jeg blir skikkelig frustert nå! Jeg vet ikke hva det er, men jeg klarer ikke å se tingene hans over alt! Jeg har mest lyst til å putte alt i en søppelsekk og hive det ut sammen med han! Men ellers så har vi det veldig bra sammen! Vi fungerer sammen ellers. Vi er 25 år begge to. Men det jeg lurer på er hva er det som gjør at jeg ikke klarer å se tingene hans overalt? Hvorfor føler jeg at jeg må ha det vekk og ut av syne? Og må jeg virkelig flytte for meg selv på grunn av dette? Noen som har en ide om hvorfor? Takker for svar! Anonymous poster hash: 12dcc...4ef
AnonymBruker Skrevet 8. desember 2013 #3 Skrevet 8. desember 2013 Har han flyttet inn til deg? Nei vi leier en leilighet sammen. Anonymous poster hash: 12dcc...4ef
Lea2 Skrevet 8. desember 2013 #4 Skrevet 8. desember 2013 Men hva er det som irriterer deg med tingene hans da? Er det fordi de er hans? Fordi de ikke passer inn stilmessig? Fordi de er over alt?
AnonymBruker Skrevet 8. desember 2013 #5 Skrevet 8. desember 2013 Æsj jeg vet egentlig ikke. Han har så mye ting, og det flyter av de her og der. Jeg føler meg nesten som en gjest her fordi jeg har mine ting på faste steder. Og så lurer jeg av og til på hvem som er jente av oss egentlig fordi han bruker mer parfyme enn meg. Jeg har ikke hatt det slik før der jeg bodde alene. Anonymous poster hash: 12dcc...4ef
Lea2 Skrevet 8. desember 2013 #6 Skrevet 8. desember 2013 Da tar du en prat med ham og finner en løsning på det med tingene hans. Knaksje noen av tingene kan pakkes bort og settes i boden (eller oppå et skap)? Hjelp ham med å finne en fast plass til tingene, kjøp nye oppbevaringsmøbler, gi ham mer plass i klesskapet osv. Dobbelt så mange personer, dobbelt så mange ting.
Fråde Skrevet 8. desember 2013 #7 Skrevet 8. desember 2013 Du virker plaget... Kan ikke være så vanskelig å bare ta tingene hans og si ifra at du flytter dem i en skuff eller lignende.
AnonymBruker Skrevet 8. desember 2013 #8 Skrevet 8. desember 2013 Da tar du en prat med ham og finner en løsning på det med tingene hans. Knaksje noen av tingene kan pakkes bort og settes i boden (eller oppå et skap)? Hjelp ham med å finne en fast plass til tingene, kjøp nye oppbevaringsmøbler, gi ham mer plass i klesskapet osv. Dobbelt så mange personer, dobbelt så mange ting. Han eier mye mer klær enn meg, og mye mer av andre duppeditter og ting. Som jeg sa, jeg føler meg litt som en gjest, han bruker mye mer av klesskapet enn meg feks. Det er ikke plass til meg egentlig. Anonymous poster hash: 12dcc...4ef
Jolene Skrevet 8. desember 2013 #9 Skrevet 8. desember 2013 Snakk sammen og finn nye løsninger for hvordan dere skal organisere tingene deres. Nye løsninger sammen kan også bli en god start på system i tingene dvs at alt har sin faste plass
AnonymBruker Skrevet 8. desember 2013 #10 Skrevet 8. desember 2013 Du virker plaget... Kan ikke være så vanskelig å bare ta tingene hans og si ifra at du flytter dem i en skuff eller lignende. Jeg vil jo ikke være slem heller da? Jeg mener vi begge skal ha del i avgjørelser, og i begynnelsen hadde vi 50/50 plass hver, men etterhvert kommer tingene hans over i mine områder og nå har jeg måtte flytte på mitt for å gi plass til hans nye ting. Jeg vet ikke hva det er, men jeg har en slik ekkel ubehagelig følelse i halsen? Jeg har lyst til å skrike? Jeg har aldri hatt det sånn før, så jeg vet ikke hva dette er eller hva det betyr. Må jeg flytte ut eller hva? Anonymous poster hash: 12dcc...4ef
Lea2 Skrevet 8. desember 2013 #11 Skrevet 8. desember 2013 Det er bare så vanskelig for ham å vite at dette plager deg om du ikke forteller ham akkurat det. Kanskje dere trenger et nytt skap og en kommode. Kanskje ett skap hver i stedet for å dele? Så må han forholde seg til den plassen han faktisk har tilgjengelig, i stedet for at det tar plassen "din". Det er vel alltid sånn at den ene har mer ting/klær/utstyr enn den andre, men kanskje er det oftest vi jentene som har mest skog og klær. Du må i alle fall ta det opp med ham og fortelle ham at du føler deg som en gjest eller at du synes det blir litt mye ting. Inntil du gjør det aner han mest sannsynlig fred og ingen fare.
AnonymBruker Skrevet 8. desember 2013 #12 Skrevet 8. desember 2013 Jeg har prøvd å snakke med han, men det virker som om han ikke forstår. Æsj, jeg vet ikke. Anonymous poster hash: 12dcc...4ef
Fråde Skrevet 8. desember 2013 #13 Skrevet 8. desember 2013 Jeg har prøvd å snakke med han, men det virker som om han ikke forstår. Æsj, jeg vet ikke. Anonymous poster hash: 12dcc...4ef Men da er det klart han ikke respekterer deg lenger.
AnonymBruker Skrevet 8. desember 2013 #14 Skrevet 8. desember 2013 Men da er det klart han ikke respekterer deg lenger. Hvorfor tror du det? Anonymous poster hash: 12dcc...4ef
Fråde Skrevet 8. desember 2013 #15 Skrevet 8. desember 2013 Jeg vil jo ikke være slem heller da? Jeg mener vi begge skal ha del i avgjørelser, og i begynnelsen hadde vi 50/50 plass hver, men etterhvert kommer tingene hans over i mine områder og nå har jeg måtte flytte på mitt for å gi plass til hans nye ting. Jeg vet ikke hva det er, men jeg har en slik ekkel ubehagelig følelse i halsen? Jeg har lyst til å skrike? Jeg har aldri hatt det sånn før, så jeg vet ikke hva dette er eller hva det betyr. Må jeg flytte ut eller hva? Anonymous poster hash: 12dcc...4ef Vel, det er vanlig etterhvert som forholdet stabiliserer seg at ting ommøbleres. Synd han velger å ikke høre på deg men det kan være verdt å beholde for det... selvsagt et valg man bare er nødt til å ta på egenhånd.
Fråde Skrevet 8. desember 2013 #16 Skrevet 8. desember 2013 (endret) dp. Endret 8. desember 2013 av PenestiVerden
AnonymBruker Skrevet 8. desember 2013 #17 Skrevet 8. desember 2013 Vel, det er vanlig etterhvert som forholdet stabiliserer seg at ting ommøbleres. Synd han velger å ikke høre på deg men det kan være verdt å beholde for det... selvsagt et valg man bare er nødt til å ta på egenhånd. Jeg føler jeg gir og gir og tilpasser meg hele tiden, mens han bare tar. ..kanskje forholdet ikke er så bra som jeg trodde.. Anonymous poster hash: 12dcc...4ef
Fråde Skrevet 8. desember 2013 #18 Skrevet 8. desember 2013 Jeg føler jeg gir og gir og tilpasser meg hele tiden, mens han bare tar. ..kanskje forholdet ikke er så bra som jeg trodde.. Anonymous poster hash: 12dcc...4ef Kanskje ikke, men det betyr ikke du hzar rett til å slå opp for det.
AnonymBruker Skrevet 8. desember 2013 #19 Skrevet 8. desember 2013 Kanskje ikke, men det betyr ikke du hzar rett til å slå opp for det. Jeg har jo egentlig ikke snakket om å slå opp da, for jeg trives godt med han på andre områder og når vi gjør ting sammen, og sånt. Det er bare den bo delen som gjør meg frustrert. Derfor lurer jeg på om det er bedre for oss å bo hver for seg istedenfor at forholdet kanskje blir værre pga dette? Anonymous poster hash: 12dcc...4ef
Fråde Skrevet 8. desember 2013 #20 Skrevet 8. desember 2013 Jeg har jo egentlig ikke snakket om å slå opp da, for jeg trives godt med han på andre områder og når vi gjør ting sammen, og sånt. Det er bare den bo delen som gjør meg frustrert. Derfor lurer jeg på om det er bedre for oss å bo hver for seg istedenfor at forholdet kanskje blir værre pga dette? Anonymous poster hash: 12dcc...4ef Skjønner ikke at objekter kan ha en så stor påvirkning i om du er intressert i å leve med en person eller ikke. Spør du meg høres det ut som ren idioti, grenser nesten til mani/kontrollfreak greier. Men på den annen side er det også betryggende å vite at partner er der for deg når du trenger det og respekterer dine ønsker. Nei, dette er en vanskelig en. Du må nesten elaborere her. Er han frekk i kjeften mot deg sånn ellers?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå