Gå til innhold

Feelunique - erfaringer?

Anbefalte innlegg

Gjest blondiie
Skrevet

Hei, jeg har nettopp oppdaget den fantastiske siden Feelunique. Prisene er utrolig lave, og jeg tenkte å slå til med å kjøpe en rettetang herfra.

Men så lurer jeg på, hvordan er det med toll? Har hørt at man kan sende bilde av kvitteringen, så sender de tilbake pengene. Men jeg er ikke så lett å overbevise , er nødt å være heelt sikker før jeg kjøper!

Har noen erfaringer med dette som de vil dele? :) Er det 100% sikkert at jeg får pengene tilbake?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

"Alle" her på forumet bruker feelunique så det er ikke noe å være redd for. De tilbakebetaler moms ja. Så når du går på posten for å hente varen så MÅ du få kvittering og så kan du enten scanne den eller ta bilde med mobilkamera og legg inn på pc eller feks ta bilde med pckameraet. Og så sender du mail med bilde og kontonummer.

De har "gratis" frakt, altså at frakten er innbakt i prisen, så det jeg bruker å gjøre er å kjøpe en og en vare for da slippe jeg å styre med å få tilbakebetalt. Men det gjelder selvsagt kun om varen koster under 200kr. Koster varene mine mer enn 200kr så kjøper jeg alle samtidig og får de heller til å tilbakebetale.

Jeg leste for noen dager siden her at de har en makssum for hvor mye de tilbakebetaler, jeg tror det var slik at de betaler kun tilbake opp mot varenes verdi. Men det er sjeldent det blir en prolemstilling da. Da kan du isåfall bare dele opp bestillingene.

Her: http://www.feelunique.com/help/21492738/topic/22143637-vat-and-customs-tax

Prices are shown inclusive of UK VAT at 20% where applicable - feelunique.com pay all VAT directly to UK customs.

For deliveries into Europe, in the rare event that you are charged import duty, feelunique.com will refund these charges, provided we are notified within 30 days of despatch. Should you wish to claim a refund, please fill out the form below and attach a photo/scanned image of the customs receipt.

We can only refund up to the total value paid for the order and all refunds will be issued via the original payment method.

For further information or assistance please contact us using the form below and we will respond as soon as we can.

Anonymous poster hash: 1bf40...797
Skrevet

Jeg er strålende fornøyd med feelunique, men bestiller alltid i flere omganger, så jeg ikke får toll:-)

Skrevet

Jeg har alltid fått tilbake pengene for toll/moms, og jeg har aldri sluppet unna å måtte betale for det i første omgang.

Bestiller alltid alt i samme slengen.

Skrevet

Jeg leste for noen dager siden her at de har en makssum for hvor mye de tilbakebetaler, jeg tror det var slik at de betaler kun tilbake opp mot varenes verdi. Men det er sjeldent det blir en prolemstilling da. Da kan du isåfall bare dele opp bestillingene.

Nå spør jeg sikkert dumt, men hvordan er det mulig å overskride summen på varene i moms og avgifter i Norge? Hvis jeg f.eks bestiller for 2000 kroner fra Feelunique, så vil 25% moms bli 500 kr + postgebyr, og det vil neppe bli mer enn hva jeg handlet for?

Kanskje noen kan fortelle hva det meste de har handlet for er, og om det gikk greit med tilbakebetalingen :)

Anonymous poster hash: 45364...8f4

Skrevet

Jeg har alltid fått tilbake momsen av feelunique. Aldri noen problemer :)

Skrevet

Feelunique er fantastisk.

Skrevet

Er det noen som har bestilt ghd rettetang fra feelunique her inne? Vet dere om de har noen garanti på rettetangen?

Skrevet

Er det noen som har bestilt ghd rettetang fra feelunique her inne? Vet dere om de har noen garanti på rettetangen?

Det vet jeg ikke, men jeg har hørt at de har sluttet å selge den type rettetang med europeisk kontakt inni. GHD fant vel ut at de tapte mye penger på at vi kunne kjøpe den mye billigere i utenlandske nettbutikker. Men du kan jo selvsagt bare kjøpe en sånn kontakt og sette utenpå.

Skrevet

Nå spør jeg sikkert dumt, men hvordan er det mulig å overskride summen på varene i moms og avgifter i Norge? Hvis jeg f.eks bestiller for 2000 kroner fra Feelunique, så vil 25% moms bli 500 kr + postgebyr, og det vil neppe bli mer enn hva jeg handlet for?

Kanskje noen kan fortelle hva det meste de har handlet for er, og om det gikk greit med tilbakebetalingen :)

Jeg vet ikke helt. Tror det blir slik om du handler veldig mye, for 3-4000 kanskje i en sleng.

Skrevet

Jeg har alltid fått tilbake pengene for toll/moms, og jeg har aldri sluppet unna å måtte betale for det i første omgang.

Bestiller alltid alt i samme slengen.

Nei du slipper ikke unna å betale dersom du kjøper for over 200kr. Men koster hver vare under 200kr, så er det mer lettvint å bare handle en og en så slipper man å styre med refund.

Skrevet

Låner tråden litt;

Er veldig fornøyd med feelunique, og har bestilt fra de 3 ganger. De to første gangene kom pakkene i løpet av to uker. Den siste pakken ble sendt 16. November, men er fortsatt ikke kommet enda. Bestilte for under 200 kr. Noen andre som har opplevd at det har gått tregere i det siste? Kan det være på grunn av stor pågang rundt juletider?

Anonymous poster hash: aeb45...179

Skrevet

Elsker feelunique! Grisebillig og kjapp levering! Jeg bruker å dele opp bestillingen for å slippe å rote med moms.

Skrevet

Det vet jeg ikke, men jeg har hørt at de har sluttet å selge den type rettetang med europeisk kontakt inni. GHD fant vel ut at de tapte mye penger på at vi kunne kjøpe den mye billigere i utenlandske nettbutikker. Men du kan jo selvsagt bare kjøpe en sånn kontakt og sette utenpå.

Åh, det tenkte jeg ikke på! Da får jeg vel kjøpe en slik? http://batterigiganten.se/reiseadapter-for-enheter-med-europeisk-plugg-2500-watt-10a.html Litt stress å måtte huske på den hver gang man skal style håret :fnise:

Skrevet

Åh, det tenkte jeg ikke på! Da får jeg vel kjøpe en slik? http://batterigiganten.se/reiseadapter-for-enheter-med-europeisk-plugg-2500-watt-10a.html Litt stress å måtte huske på den hver gang man skal style håret :fnise:

Bare kjøp riktig type på Clas Ohlson og la den stå i enden av rettetangen bestandig :)

http://www.clasohlson.com/no/view/content/search?N=0&Ntk=All&Ntt=reiseadapter&Nty=1&D=reiseadapter&Ntx=mode+matchpartial&Dx=mode+matchpartial&showTabs=true

Anonymous poster hash: e9e42...a78

Skrevet

Jeg kan ikke forstå hvordan det skal være mulig å overskride summen av bestillingen. Man betaler jo 25% moms og 10% toll av totalverdien, og så det gebyret på 170 kroner eller hva det koster.

Min dyreste pakke lå vel på rundt 3500 kr, fikk tilbake penger for toll/moms.

Skrevet

Låner tråden litt;

Er veldig fornøyd med feelunique, og har bestilt fra de 3 ganger. De to første gangene kom pakkene i løpet av to uker. Den siste pakken ble sendt 16. November, men er fortsatt ikke kommet enda. Bestilte for under 200 kr. Noen andre som har opplevd at det har gått tregere i det siste? Kan det være på grunn av stor pågang rundt juletider?

Anonymous poster hash: aeb45...179

Bare send dem en mail og hør hva de sier, mulig du må vente litt lenger før de sender ny men de sier isåfall fra om det.

Skrevet

Jeg kan ikke forstå hvordan det skal være mulig å overskride summen av bestillingen. Man betaler jo 25% moms og 10% toll av totalverdien, og så det gebyret på 170 kroner eller hva det koster.

Min dyreste pakke lå vel på rundt 3500 kr, fikk tilbake penger for toll/moms.

Det vil ikke skje med forsendelser fra Feelunique til Norge fordi tollsatsene på de varene FU selger er lave i Norge.

Storfekjøtt har derimot svært høy tollsats ved import til Norge, og vil kunne ha høyere tollavgift enn kiloprisen på kjøttet. Dette fordi det skal vernes om norsk storfekjøttproduksjon.

Aldri kjøp storfekjøtt på Feelunique med andre ord.

Anonymous poster hash: 65bf2...a70

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...