Gå til innhold

Hvorfor har jeg så lite selvrespekt at

Anbefalte innlegg

Skrevet

at jeg ikke klarer å gå ut av et forhold som ødelegger meg? Jeg har så sterke følelser for han, men jeg vet jeg må komme meg videre. Jeg vet alt som må gjøres på ''papiret'', men når det kommer til praksis .. hvordan klarer folk sånt. Hvor finner dere styrken?

Anonymous poster hash: e60be...cdd
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kan det være at du faktisk trives i rollen som offer? Dessverre mange som blir værende i ødeleggende forhold grunnet dette. "En vet hva en har - men vet ikke hva en får", så da blir en værende, i flere tilfeller trass i voldsbruk, misbruk etc

Anonymous poster hash: 8500b...4f2
Skrevet

Kan det være at du faktisk trives i rollen som offer? Dessverre mange som blir værende i ødeleggende forhold grunnet dette. "En vet hva en har - men vet ikke hva en får", så da blir en værende, i flere tilfeller trass i voldsbruk, misbruk etc

Anonymous poster hash: 8500b...4f2

Det er nok ikke noe vold eller misbruk. Eller det er misbruk i den grad at han vet han har meg uansett og da misbruker han min svakhet for han, føler jeg. Jeg trives absolutt ikke som offer. Det ødelegger meg. Jeg vil ikke være et offer, jeg vil at vi skal samarbeide som før. Jeg har tenkt så mye på dette og prøvd virkelig å kjenne etter følelsene. Og det er ikke det at jeg er redd for å være alene ... det er HAN. Jeg VET det finnes kjekkere menn der ute som fortjener meg langt mer enn han gjør. Men jeg klarer ikke å gi slipp. Han er min første kjærlighet. Og jeg er redd jeg aldri kommer til å få slike følelser for noen andre.

Skrevet

Dersom det kan være til trøst, er jeg i samme båt.... Det er snakk om mitt første alvorlige forhold også, jeg har jo blitt forelsket før, men da har det ikke kommet lengre enn til flørtestadiet...

Problemet er at jeg har fortsatt varme og sterke følelser for ham, men jeg tror at han utnytter meg. Han som jeg er sammen med, er heller ikke fysisk voldelig, og har aldri vært det, men i det siste tiden føler jeg oftere og oftere at han er mest interessert når han kan "dra nytte av" meg og min hengivenhet.

Anonymous poster hash: 1c214...1e7
Skrevet

Dersom det kan være til trøst, er jeg i samme båt.... Det er snakk om mitt første alvorlige forhold også, jeg har jo blitt forelsket før, men da har det ikke kommet lengre enn til flørtestadiet...

Problemet er at jeg har fortsatt varme og sterke følelser for ham, men jeg tror at han utnytter meg. Han som jeg er sammen med, er heller ikke fysisk voldelig, og har aldri vært det, men i det siste tiden føler jeg oftere og oftere at han er mest interessert når han kan "dra nytte av" meg og min hengivenhet.

Hvem skulle trodd vi skulle ha våres verste dager når vi ble sammen med fyrer som ga oss våres beste dager?

Skrevet

Du VIL finne noen bedre! Om du gjør det slutt så kommer du til å gå litt ensom, bruk den tiden på å bygge opp selvfølelsen. Kjærligheten kommer når du minst venter det når du bare lever livet og ikke forventer det:)

Jeg har selv problemer med å gjøre det slutt med menn fordi jeg ikke vil såre dem, så jeg drar og drar det ut og kaster bort tiden til begge 2. Både jeg og dem klarer seg fint etterpå uansett så forstår ikke hvorfor jeg er så ekstremt sensitiv på det.

Skrevet (endret)

Fordi, til tross for at det ødelegger deg, så kjennes det trygt.

Endret av strawberry
Gjest Coolaid
Skrevet

Du er utrygg på deg selv, kanskje redd og uselvstendig på hvordan det kommer til å gå uten han? Tenk at det blir et nytt og spennende kapittel for deg. Følelser styres ikke av fornuften. Noen ganger må man la fornuften gå foran. Vær administrerende direktør i ditt eget liv, ikke en ansatt som styres av følelser eller et annet mennesker.

Du klarer deg fint om du velger det selv.

Gjest Linneah2013
Skrevet

at jeg ikke klarer å gå ut av et forhold som ødelegger meg? Jeg har så sterke følelser for han, men jeg vet jeg må komme meg videre. Jeg vet alt som må gjøres på ''papiret'', men når det kommer til praksis .. hvordan klarer folk sånt. Hvor finner dere styrken?

Vanskelig for deg dette, kjærligheten du føler for han er på en måte en illusjon, du elsker den mannen du håpet han var ? Du håper kanskje det skal bli bedre, og derfor klarer du ikke å gå? Men tenk godt over det livet du har med han, er det sånn du vil leve resten av livet ditt? Du finner en annen, en som elsker deg, som gjør deg lykkelig, som du gleder deg til å komme hjem til.

Skrevet

Jeg forstår så godt hvordan du har det, stor klem til deg.

Jeg brukte 6 år på å komme meg ut av et veldig dårlig forhold, og jeg leita aktivt etter styrken. Jeg forsto jo at jeg måtte gjøre noe, slik som deg.

Det første jeg gjorde var å betro meg til en kamerat (jeg er kvinne) for å rett og slett få bekreftelse på at det jeg tenkte var riktig. Deretter jobbet jeg med selvtilliten min, samlet mine seire og fikk oversikt over hva som var bra med meg. Det tok lang tid får jeg kunne si til meg selv at jeg fortjente bedre og virkelig trodde på det.

Jeg sa masse banale ting til meg selv: du er bra! du klarer deg på egen hånd! du er tøff! dette er girlpower! du klarer alt! kom igjen, stå på!

Det høres ganske teit ut, men det gjorde meg sterk nok til slutt, selv om det tok veldig lang tid.

Og jo før jo bedre, du har en jobb på andre siden av dette også, å bygge deg selv opp igjen.

Dette klarer du vettu, men knallhard jobbing med din egen selvtillit, begynn i dag!

Og, det er fint på andre siden ;)

Anonymous poster hash: 1c47f...27b

Skrevet

Hvem skulle trodd vi skulle ha våres verste dager når vi ble sammen med fyrer som ga oss våres beste dager?

Han jeg er sammen med var snill i mange, mange måneder, så begynte den mer utnyttende og kyniske oppførselen å komme frem... Han hadde heller ikke noe "bad boy"-image som kunne advart meg om at forhold ikke var noen god idé.

Gjest Daenerys
Skrevet

Tråden er ryddet for utestengt bruker.

Daenerys, mod.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...