Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg og eksen gjorde det slutt for ca 4 år siden. Vi ble enige om at forholdet var gift og at vi ikke passet sammen i det hele tatt. Det var selvfølgelig en sår tid etterpå, men vi kom oss begge videre og vi forble venner. Etterhvert dabbet kontakten, og vi har ikke pratet sammen på ca 2 år. Jeg har altså ingen savn, ikke noe uoppgjort.

Er sammen med en flott mann nå, forholdet er sunt, null sjalusi og masse tillit. Vi går godt overens, og jeg er stup forelsket i han.

Så til drømmen;

Jeg har dratt til hjemplassen til eksen for å gå på spa alene. Det er mørkt rundt, alle møblene er i en mørk brun farge, men jeg ser en rosa lotus blomst. Jeg treffer han der inne, hvor vi snakker, men jeg føler meg nedstemt og ingen av oss smiler. Så kler jeg av meg for å dusje, mens han ser på. Føler meg naken, men ikke ubehagelig. Så drar jeg derfra, han springer etter, men jeg bare fortsetter å gå.

Det er ikke første gangen jeg har slike drømmer om han. Noen drømmer er seksuelle, andre ikke. De irriterer meg, for jeg er virkelig glad i mannen min og vil ikke tilbake til eksen.

Kan noen hjelpe meg å tyde, slik at jeg blir kvitt disse drømmene en gang for alle?

Anonymous poster hash: a5a4b...51b

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Lotusblomsten er et veldig positivt tegn. Det handler om håp, om at du er i ferd med å gå videre, innse noe. Spa/dusj kan tolkes som om du trenger en ny start. Du vasker vekk det som har vært, og går videre. Ellers oppfatter jeg det som om du bærer på mye sorg knyttet til det som har vært?

• Liker 1
Skrevet

Stort sett ser jeg på såkalt drømmetyding som bare tull :smoke:

Men at underbevisstheten spiller en viss rolle er nok ikke tull.

Jeg tenker at de mørke fargene er det dårlige forholdet til eksen din som du har forlatt, og at den lyse fargen (rosa lotus blomst) er det gode forholdet du nå har i mannen din.

• Liker 1
Skrevet

Stort sett ser jeg på såkalt drømmetyding som bare tull :smoke:

Men at underbevisstheten spiller en viss rolle er nok ikke tull.

Jeg tenker at de mørke fargene er det dårlige forholdet til eksen din som du har forlatt, og at den lyse fargen (rosa lotus blomst) er det gode forholdet du nå har i mannen din.

drømte for litt siden om hele familien til kjæresten min (som jeg forresten bare har møtt en gang for lenge siden) syntes det var rart, og fortalte dette til kjæresten. Han svarte "Hehe, de har sikkert snakket om deg. Har hørt at det betyr noe sånt.." dagen etter så får jeg vite at det har vært et bryllup hvor jeg også var invitert og at familien hans lurte på hvorfor vi ikke hadde dukket opp, og at de veldig gjerne ville se meg og hadde snakket om hvor godt de likte meg. Jeg fikk forresten aldri invitasjon, vet den var sendt til oss, men kom aldri frem i posten.

Anonymous poster hash: 3ef65...fe8

Skrevet

drømte for litt siden om hele familien til kjæresten min (som jeg forresten bare har møtt en gang for lenge siden) syntes det var rart, og fortalte dette til kjæresten. Han svarte "Hehe, de har sikkert snakket om deg. Har hørt at det betyr noe sånt.." dagen etter så får jeg vite at det har vært et bryllup hvor jeg også var invitert og at familien hans lurte på hvorfor vi ikke hadde dukket opp, og at de veldig gjerne ville se meg og hadde snakket om hvor godt de likte meg. Jeg fikk forresten aldri invitasjon, vet den var sendt til oss, men kom aldri frem i posten.

Tilfeldigheter kalles sånt, mine godeste frue ;) hehe

• Liker 2
Skrevet

Tror faktiskt nå mer på at drømmer er sanne/har betydning, enn jeg tror på tilfeldigheter! :-)

Skrevet

Tror faktiskt nå mer på at drømmer er sanne/har betydning, enn jeg tror på tilfeldigheter! :-)

Da bør du revurdere. At tilfeldigheter styrer våre liv i en veldig stor grad er nemlig helt garantert.

Tenk deg om litt så innser du også det.

Forøvrig har jeg ikke sagt at drømmer er uten betydning. Det er åpenbart at drømmene kan ha betydning ettersom de er skapt av vår egen underbevissthet.

• Liker 3
Skrevet

Jeg og eksen gjorde det slutt for ca 4 år siden. Vi ble enige om at forholdet var gift og at vi ikke passet sammen i det hele tatt. Det var selvfølgelig en sår tid etterpå, men vi kom oss begge videre og vi forble venner. Etterhvert dabbet kontakten, og vi har ikke pratet sammen på ca 2 år. Jeg har altså ingen savn, ikke noe uoppgjort.

Er sammen med en flott mann nå, forholdet er sunt, null sjalusi og masse tillit. Vi går godt overens, og jeg er stup forelsket i han.

Så til drømmen;

Jeg har dratt til hjemplassen til eksen for å gå på spa alene. Det er mørkt rundt, alle møblene er i en mørk brun farge, men jeg ser en rosa lotus blomst. Jeg treffer han der inne, hvor vi snakker, men jeg føler meg nedstemt og ingen av oss smiler. Så kler jeg av meg for å dusje, mens han ser på. Føler meg naken, men ikke ubehagelig. Så drar jeg derfra, han springer etter, men jeg bare fortsetter å gå.

Det er ikke første gangen jeg har slike drømmer om han. Noen drømmer er seksuelle, andre ikke. De irriterer meg, for jeg er virkelig glad i mannen min og vil ikke tilbake til eksen.

Kan noen hjelpe meg å tyde, slik at jeg blir kvitt disse drømmene en gang for alle?

Du føler deg sårbar i forhold til en bevissthet om at han er der ute og at du tenker på ham og at kontakten er dabbet av- og du ønsker å frigjøre deg ennå mere fra ham/fra denne situasjonen du har følelsesmessig.

At du er på hjemplassen for å spa understreker dette.

Mørke møbler og nedstemthet forteller at du ikke ønsker deg tilbake til det forholdet du haddemed ham. Men blomsten sier at du ærlig var glad i ham og at det dere hadde ikke er noe du angrer på innerst inne, men at du er glad for å ha hatt ham i livet ditt.

Dette er min tolkning uten å ha lest mere i tråden enn ditt innlegg, så jeg ikke skal la meg påvirke.

Men ble jo nsygjerrig og kikket litt før posting. Jeg og Sea Lace tolker nok dette ganske likt.

Du blir nok ikke kvitt drømmer om dette før du har jobbet deg gjennom det med følelsene dine, til du ikke lenger føler at vennskapet med ham, som dabber av og gjør at du gir ham oppmerksomhet, gjør deg sårbar.

Men du er jo i den prosessen, så jeg tror på at du kommer dit.

Men ingen kan si noe om hvor lang tid sånt tar.

Lykke til :)

• Liker 1
Skrevet

Nuvel, derom strides de sanndrømmende og de som ikke drømmer sant.. ;)

• Liker 2
Skrevet

Da bør du revurdere. At tilfeldigheter styrer våre liv i en veldig stor grad er nemlig helt garantert.

Tenk deg om litt så innser du også det.

Forøvrig har jeg ikke sagt at drømmer er uten betydning. Det er åpenbart at drømmene kan ha betydning ettersom de er skapt av vår egen underbevissthet.

Noen er det. Noen er det ikke,- fordi de løsrevet fra alt annet kræsjer inn i søvnen din med full kraft og gjerne setter en støkk i deg.

Skrevet

Så kjekt at noen opprettet en slik tråd i dag. Jeg drømte i natt om min psykopatiske ex og våknet helt lykkelig av å ha drømt om ham.

Er jeg i ferd med å bli litt psykopatisk?

Anonymous poster hash: 6306f...0ea
Skrevet

Drømmen signaliserer at du er fornøyd med status quo. Du velger å gå vekk fra spaet, å se bort fra fornyelse. Det betyr at du vil forbli i din nåværende situasjon. Men - ut i fra beskrivelsen er det dystert å gå bort i fra. Du er redd eller usikker. Kanskje du er redd for forandring?

Har det skjedd noen endringer i forholdet til din nye mann, noe merkbart eller som du kan sette fingeren på?

Skrevet

Der tar du feil...

Jeg vet ikke hvorfor ideen om at det er materien som er universets byggestein lever så godt enda når man har visst ganske lenge at det er bevissthet. Både universet når vi drømmer og er våken erjo en "state of mind". Jeg forsto dette selv da kjæresten min var alvorlig syk og det skjedde masse rare "tilfeldigheter" som umulig kunne være det. Konkluderte med at "verden kan ikke være virkelig", ikke på den måten den ser ut i alle fall. Jeg skrev en blogg et år om disse temaene, og ga blaffen i at folk synes det var "far out", så fikk jeg uventet støtte fra ei som har studert kvantefysikk.

Se denne du...

Anonymous poster hash: 7066a...489

Skrevet

Steinar. Beklager linken ble ikke med

Het

Skrevet

Noen er det. Noen er det ikke,- fordi de løsrevet fra alt annet kræsjer inn i søvnen din med full kraft og gjerne setter en støkk i deg.

Jeg kan ikke engang huske den siste drømmen jeg faktisk kunne huske.

Skrevet

Så kjekt at noen opprettet en slik tråd i dag. Jeg drømte i natt om min psykopatiske ex og våknet helt lykkelig av å ha drømt om ham.

Er jeg i ferd med å bli litt psykopatisk?

Anonymous poster hash: 6306f...0ea

Vær overlykkelig over at det bare var en drøm.

• Liker 1
Skrevet (endret)

Der tar du feil...

Jeg vet ikke hvorfor ideen om at det er materien som er universets byggestein lever så godt enda når man har visst ganske lenge at det er bevissthet. Både universet når vi drømmer og er våken erjo en "state of mind". Jeg forsto dette selv da kjæresten min var alvorlig syk og det skjedde masse rare "tilfeldigheter" som umulig kunne være det. Konkluderte med at "verden kan ikke være virkelig", ikke på den måten den ser ut i alle fall. Jeg skrev en blogg et år om disse temaene, og ga blaffen i at folk synes det var "far out", så fikk jeg uventet støtte fra ei som har studert kvantefysikk.

Se denne du...

Kvantefysikken handler vel gjerne om så pytte små detaljer langt inne i atomene, at man neppe kan si noe om virkeligheten og hvorvidt den er "virkelig" ved å studere elektroners sprang i atomkjernene.

Så her vil jeg tro den fysikeren dro kunnskapen sin litt vel langt ut av proporsjoner...

At du opplevde at "verden ikke var virkelig" har nok mere med at du opplevde en krise å gjøre.

Endret av Tøytigern
Skrevet

Jeg kan ikke engang huske den siste drømmen jeg faktisk kunne huske.

Mens jeg gjerne husker drømmer som ikke hadde noe med mitt indre liv å gjøre, helt tydelig i flere år etterpå...

Skrevet (endret)

Så til drømmen;

Du er snart og kanskje øyeblikkelig klar for å bli gravid, og ønsket du kanskje hadde sammen med eksen speiler seg nå... for enhver pris, klokka ringer osv. Og så ønsker du samtidig det beste fra begge menn, både din eks og samboeren, og føler deg usikker, ikke på hvem du skal velge, men du er selv usikker.

Jeg tuller, aner ikke, man kjenner seg selv best.

Endret av Alvina
Skrevet

Der tar du feil...

Se denne du...

Om du konkluderer med at verden ikke er virkelig, trenger du hjelp. Da mener jeg ikke hjelp til drømmetydning.

Anonymous poster hash: e3e06...c02

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...