Gå til innhold

Er jeg en kandidat for gjeldsordning?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er aleneforsørger til 2 barn å er 26 år, bikker 27.

Har bare en fagutdannelse å er nå for øyeblikket på aap.

ca 400.000 i forbruksgjeld om ikke mer.

Har boliglån på ca 1.5 i husbanken utenom forbruksgjelden.

Føler meg helt rådløs å skjønne ikke hvor idiot det går ann å bli å komme i en slik situasjon. :(

Ikke døm.

Anonymous poster hash: 9a584...6c1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

For ung, for lite gjeld.

Anonymous poster hash: e1238...0be
  • Liker 2
Skrevet

Nei du er ikke det fordi du har intet å betjene gjelden din med. Man kan ikke få gjeldsordning uten å ha midler til å betjene gjeld med. Hadde du jobbet tilnærmet gult kunne du søkt om dette, men det er kun en sjanse i livet man har så man bør være sikker på at det ikke kommer til å skje igjen.

Anonymous poster hash: 38258...ec7

• Liker 1
Skrevet

Anbefaler deg å kontakte gjeldsrådgiver hos ditt lokale NV-kontor. De kan hjelpe deg ned å skaffe oversikt over gjelden, samt kontakte kreditorer for å be om at de setter gjelden i bero ett år feks. De kan også gi råd og veiledning, samt hjelpe deg med å forhandle frem nedbetalingsavtale eller gjeldsordning når du får jobb og midler til å betjene gjelden din.

• Liker 4
Skrevet

Nei du er ikke det fordi du har intet å betjene gjelden din med. Man kan ikke få gjeldsordning uten å ha midler til å betjene gjeld med. Hadde du jobbet tilnærmet gult kunne du søkt om dette, men det er kun en sjanse i livet man har så man bør være sikker på at det ikke kommer til å skje igjen.

Hvorfor svarer du når du ikke vet hva du snakker om? Det er flere som er under gjeldsordning som faktisk ikke betaler noe i måneden til kreditorene, og alder har lite å si så lenge gjelden er der.

TS. Det er vanskelig for oss andre her å svare deg på det. Det første du bør gjøre er å samle sammen alt og ta kontakt med kommunens gjeldsrådgiver (på NAV) Før du kan søke om offentlig gjeldsordning må du ha prøvd alle utveier selv, og prøvd å få til en gjeldsordning privat. Om ikke dette går kan du søke om offentlig gjennom Namsmannen.

Anonymous poster hash: aa960...a21

• Liker 1
Skrevet

Hvorfor svarer du når du ikke vet hva du snakker om? Det er flere som er under gjeldsordning som faktisk ikke betaler noe i måneden til kreditorene, og alder har lite å si så lenge gjelden er der.

TS. Det er vanskelig for oss andre her å svare deg på det. Det første du bør gjøre er å samle sammen alt og ta kontakt med kommunens gjeldsrådgiver (på NAV) Før du kan søke om offentlig gjeldsordning må du ha prøvd alle utveier selv, og prøvd å få til en gjeldsordning privat. Om ikke dette går kan du søke om offentlig gjennom Namsmannen.

Alder har noe å si fordi for å få gjeldsordning må gjelden være relativt gammel. TS er så ung, så gjelden hennes kan ikke være 10 år en gang.

Anonymous poster hash: 585ed...adf

Skrevet

Gjelden trenger ikke nødvendigvis være gammel... det kommer an på situasjonen..

Selv er jeg 35 år uføretrygdet, har gjeldsordning, 50% forelder til ett barn....og har det svært så rommelig i gjeldsordningen. Leier bolig, 8000 i mnd. Har 18000 i trygd og tjener 4000 på en bijobb.

Jeg fikk ordningen selv om mye av gjeden var av relativ nyere dato.

Anonymous poster hash: d6548...3b9
Skrevet

• Liker 1
Skrevet

Hvorfor svarer DU når du ikke aner hva du snakker om? Du får ikke i stand avtale om gjeldsordning når du ikke har noe å betjene gjelden med på det tidspunkt du søker gjeldsordning!

Skrevet

Tullprat.

Hvorfor svarer DU når du ikke aner hva du snakker om? Du får ikke i stand avtale om gjeldsordning når du ikke har noe å betjene gjelden med på det tidspunkt du søker gjeldsordning!

Tullprat

Den som ikke vet hva de snakker om, er du.

Da jeg fikk gjeldsordning hadde jeg ikke en krone å betale gjelden med. Har fortsatt et underskudd på 1000 kr i mnd av hva jeg har lov å beholde.

Anonymous poster hash: d6548...3b9

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...