Gå til innhold

kjæresten snakker forlite. et problem?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei. Jeg og kjæresten har hvert sammen i snart 2 år. Men på grunn av studider og jobb bor vi 4 timer unna hverandre. Men vi prøver så godt vi kan å treffes om helgene. Det som da blir mitt problem er at jeg synes han ikke tar insitiativ til å snakke med meg. Jeg føler det alltid blir jeg som må starte samtalen. Og samtalen på facebook kan vare i 2-3 minutter helt til det blir stille i 1-2 timer. Da begynner jeg å sende en melding til, som et hint på at han for en gangs skyld kan fortsette samtalen. Vi er begge 20 år, å han må forstå såppas at jeg har lyst på litt mer oppmerksomhet enn bare om helgene da vi er sammen. Har nevnt dette til han opp til flere ganger, men det bli ikke noe bedre. Så det jeg da lurer på er om det er flere som har dette problemet? Eller overdriver jeg?

Anonymous poster hash: 9b259...538

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Menn er generelt ikke så gode på eller interesserte i småprat om ingenting, som vi kvinner er. Kjent sak. Hvordan er det når dere er sammen på samme sted da?

• Liker 3
Skrevet

Menn er generelt ikke så gode på eller interesserte i småprat om ingenting, som vi kvinner er. Kjent sak. Hvordan er det når dere er sammen på samme sted da?

Du er jævlig fordomsfull..

Jeg er en mann på 22 år, hvis det skal hjelpe veldig mye.

Kraften i å kunne ha en verdig nivå kommunikasjon er nøkkelen, både i pepptalk eller langvarige diskusjoner blant. facebook osv..

TS: Typen din tar lite kontakt tyder stort på mangel av interesse, som er sagt, du kjenner egenskapene/Verdiene til kjæresten din best.

Derfor du må selv stole på deg selv, dine tanker og valg. Velger du å fortsette initiativ snakkingen uten tilbakemelding på din samtale verdi, så er du klar over hva du gjør.

Er en type som oftes kan holde en varig snakk/diskusjon over facebook/msn/sms you name it, i flere timer. Men om jeg ork er en helt annen sak, om jeg ork å sette nivå 1 eller 3 i kommunikasjon er mitt valg, ikke faen jeg ork å gjøre det til en jeg ikke har interesse får.

Med andre ord ts, ditt valg

Anonymous poster hash: d9e0a...19e

Skrevet

Kraften i å kunne ha en verdig nivå kommunikasjon er nøkkelen, både i pepptalk eller langvarige diskusjoner blant. facebook osv..

TS: Typen din tar lite kontakt tyder stort på mangel av interesse, som er sagt, du kjenner egenskapene/Verdiene til kjæresten din best.

Derfor du må selv stole på deg selv, dine tanker og valg. Velger du å fortsette initiativ snakkingen uten tilbakemelding på din samtale verdi, så er du klar over hva du gjør.

Er en type som oftes kan holde en varig snakk/diskusjon over facebook/msn/sms you name it, i flere timer. Men om jeg ork er en helt annen sak, om jeg ork å sette nivå 1 eller 3 i kommunikasjon er mitt valg, ikke faen jeg ork å gjøre det til en jeg ikke har interesse får.

Peptalk i hvilken forstand? Samme med "verdiene", i hvilken forstand? Bruk et språk som du føler deg komfortabel med.

Jeg antar at du ikke er norsk, men peptalk er peptalk enten man er engelsk, norsk eller papua ny guineansk.

Anonymous poster hash: 62a3c...744

• Liker 1
Skrevet

Er det så mye dere må snakke om? Kanskje han går lettere tom for ting å si enn deg.

Anonymous poster hash: a6570...7ce
Gjest Whitestripes
Skrevet

Noen er ikke så flinke eller glad i å kommunisere skriftlig eller på telefon. Kanskje han er en av dem. Snakker han med deg når dere er sammen, da? Har du sagt til han at dette er noe som plager deg? Jeg er enig i at det er tungt å ha avstandsforhold, og enda tyngre blir det hvis man ikke snakker sammen og skaper intimitet i atskillelsesperiodene.

Skrevet

Hehe. Fordomsfull er ikke et av de ordene som blir brukt oftest om meg.

Det er mulig jeg var uklar. Mange menn jeg kjenner er ikke så glad i sånn chat-småprat uten innhold. Særlig om de bruker en telefon eller om de har folk rundt seg. Kvinner, i større grad enn menn, klare å holde sånt skvalder gående i timesvis.

• Liker 2
Skrevet

Folk er ulike, og noen er ikke helt inne på smalltalk. Heller ikke min mann, som jeg vet er veldig glad i meg. Han gidder ikke langvarige samtaler uansett hvem det er han prater med. Mens andre menn jeg kjenner gjør det. Noen menn kan prate om det meste i timesvis, andre kan ikke det.

Uten at det er mangel på interesse, de er bare ikke laget sånn.

Skrevet

Ja han har nevnt at han ikke liker å kommunisere så mye over nett og vil heller være i kontakt fysisk. når vi er sammen prater han å vi ler og tuller sammen. Jeg har sakt til han at jeg synes det er så kjedelig at han ikke snakker like mye til meg når jeg ikke er tilstede. Men det er nok noe jeg bare må akseptere, at han ikke er så flink på kommunikasjon på facebook etc. Han sier også att han spiller veldig mye. Det er også derfor han ikke snakker så mye via meldinger. Men det er det nok noen andre som har litt små problemer med også. At kjæresten spiller for mye..

Skrevet

Når man holder på med noe, uansett om det er spill, jobb eller leser et eller annet interessant, så svarer man ganske kort. Plutselig bare glemmer man at det er noen som snakker til en. Det kommer selvsagt an på samtalen. Er det en dyp eller viktig samtale, så konsentrerer man seg om samtalen og lukker alt annet. Om det bare er av typen "I dag så jeg en kattunge og den var såååå søt!", så blir det noe annet.

Jeg hadde sett det som et problem om man ikke kunne ha en skikkelig og viktig samtale, men godtatt om han var treg eller forsvant litt i sånne tilfeldige jeg-kjeder-meg-samtaler. Hadde også godtatt om han ikke likte å tekste/chatte, men heller ville kommunisere via telefon/skype e.l.

Ang. spill så er det ofte i perioder og jeg ville nok ikke begynt å fjernkontrollere hvor mye han spiller akkurat. Men så fort man bor sammen og han spiller hvert ledige minutt, så er det kanskje på tide å ta tak i ting.

Skrevet

Men har det vært sånn hele tiden, TS? Eller er det noe du begynner å kjenne på nå nylig?

Skrevet

Det var ikke sånn i starten av forholdet. Da var han så glad for å få komme hjem å endelig snakke med meg har han sakt. Å det var tydleig at han var intresert å ville virkelig ta initiativ til at forholdet skulle gå videre. Men etter jeg flyttet lengre unna (1 år senere) har vi ikke hatt de lange tulle samtalene våre og holdt hverandre med selskap gjennom meldinger. Å det er dette jeg synes er trist at ikke er mer. Og på en liten hybel helt for seg selv, blir da all ting værrre. Det er jo også grunnen for at jeg blir "skuffet" over at han ikke kan holde meg mer med selskap, når han vet at jeg kjeder meg masse på hybeln.

Skrevet

Dette er vel noe av problemene med langdistanseforhold. I min erfaring er det nesten bedre å snakkes sjeldnere, så man virkelig har noe å snakke om, hvis ikke kan samtalene bli treige og kjedelige. Det er selvfølgelig vanskelig å holde igjen, man vil jo gjerne ha kontakt, men kanskje er det bedre med et par kjappe meldinger i ny og ne, og sjeldnere tlfsamtaler. Når det er sagt, har noen bare mindre behov for å prate generelt sett. Min eks og jeg var ikke på nett her. Han gled inn i sin egen verden og sine tanker ofte, og hadde ikke samme behovet for å snakke.. rett og slett en dårlig match.

Anonymous poster hash: b5513...d55

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...