Gå til innhold

Hva slags hagemøbler har dere?

Naken

Anbefalte innlegg

Hvilke matriale er de i, har dere regulerbare/faste stoler, vedlikehold, utseende, pris...

Hva er positivt/ negativt ved dem?

Hva slags hagemøbler hadde dere valgt om dere skulle kjøpe nye i år?

(Gjerne konkrete eksempler).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg liker utseende på hardwood tre, men stoler ikke på at forhandlere lover det ikke er hogd av en regnskog. Så jeg kjøpte meg furumøbler beiset i en lekker rødbrun farge. De ser ut til å holde i regn og vind.

Har tidligere hatt plast med 3 års garanti mot bleking *pfjjy* DET var ikke noe vits i, de er nå bleke som ..som...ja blekansikter!

Muttern kjøpte fine hvite malte møbler et år...de så ikke ut etter et år, de skalet av noe forferdelig.

Mitt råd er: ikke kjøp malte møbler. Det er DEN jobben å skrape og male på nytt. Beisede møbler er bedre. Da er det lettere å beise over på nytt når det trengst.

Og...plast er plast.... :wink:

På hagesiden vår finner du møblene våre litt nede på første side....

Hagesiden vår:

http://home.no.net/unnimy/Hagen.html

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har plastmøbler ute.

Investerte i et skikkelig stort og dyrt bord i plast for et par år siden. Dette er like fint ennå. Samtidig kjøpte vi noen billige plaststoler (regulerbare). Disse klapper sammen til stadighet.

Ellers har vi et rundt bord med fire lave stoler i plast som er kjempegode og holdbare. Kostet masse penger, men har holdt seg utmerket.

Fordelen med plast er at de er lette å flytte/stable/klappe sammen, de er lette å vedlikeholder og koster bare en brøkdel av hva tremøbler koster.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gjesta

Vi kjøpte først tremøbler. Etter et par år var vi grundig lei den omstendlige sermonien som skulle til før de første solstrålene kunne nytes, så da ble trebordet malt! Det har holdt veldig bra, og siden vi enda ikke har somlet oss til å male resten av sittegruppen, har vi investert i noen skikkelige fem-posisjons plaststoler. Har de på tredje året nå, og de er fremdeles like fin.

På hytten har vi bygget vårt eget bord i trykkimpregnert matriale - etterpå ble det beiset. Holder i all slags vær.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal kjøpe møbler her i morgen, tror jeg. (Se i menyen på "hagemøbler", så tredje brosjyre ovenfra,- øverst på side 2).

Stolene er 5 pos., i aluminium, "plast"?fletting og litt hardwood på armlenene.

De er 3 års garanti på dem, og de tåler alt slags vær,- ingen behandling trengs. Veldig lette og bære og selvf. sammmenleggbare. Veldig fine også synes jeg,- enkle og temmelig tidløse.

Hva tror dere?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi kjøpte et middelsstort bord i hardtre sist år og har supplert med 4 femposisjonsstoler i samme materiale i år. Møblene står i hovedsak under overdekket veranda, så jeg regner ikke med at det skal så store jobben til å vedlikeholde dem, selv om de selvfølgelig skal behandles nå og da. I tillegg har jeg kjøpt et lite trebord på IKEA nettopp som kommer til å stå under åpen himmel om sommeren, men det positive er at det enkelt kan slås sammen når det ikke er i bruk så f.eks ikke vannet blir liggende på bordet.

Kan desverre ikke si så mye om vedlikehold og hvor fornøyde vi er ennå da vi ikke har hatt møblene så lenge ennå.

Jennifer

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har bare balkong, men har pr dags dato kjøkkenbordet med to stoler der ute + en sånn strandstol hvor du ligger/sitter i en stoffdings... :klø: :roll:

Hadde jeg hatt råd skulle jeg kjøpt meg en benk i tre som jeg skulle malt + ett trebord med hjul på ene enden en hylle til ting og tang (også i tre) + treheller til gulvet!!

så, jeg er definitivt tre-menneske når det gjelder hagemøbler.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest rabrabara

Vi har slike "Directors' Chairs" med stål-rammer og blått nett-aktig stoff i rygg og sete, samt cafe-bort, rundt i stål. Krever minimalt med stell og pleie. Lette å sette bort.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Esther

Malte tremøbler .. sittegruppe med 3-seter og to stoler (med tykke, deilige puter) + et stort bord.

Møblene kjøpte jeg for ca. 15 år siden - maler dem av og til og har skiftet puter og parasoll ... kjempefornøyd :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har grønne regulerbare plaststoler, og et ovalt stort plast bord. Det er rimelig, og pent, og trenger minimalt med vedlikehold. Er kjempefornøyd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...