Gå til innhold

Norske damer- Utenlandske menn

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har kanskje ett merkelig problem, men jeg er ikke så glad i norske menn! Helt siden jeg var tenåring og begynte å få øyne for gutter, likte jeg best utenlandske gutter. Sånn type Midtøsten-utseende, Tyrkia osv. Men jeg har endt opp med norske kjærester.

Tenårene er lenge siden nå, og har jo gjort meg noen erfaringer med utenlandske menn de siste årene. Ikke så mye positivt, vel og merke. Har rota meg borti ett par stk, før jeg til slutt endte opp i ett forhold med en, men kulturen utgjorde en stor forskjell og det fungerte ikke.

Når jeg er på byen, på datingsider, på fest o.l nå er det oftest utenlandske menn som sjekker meg opp, og ikke norske menn.

Jeg har ett nordisk utseende, brunt hår, ser da ganske normal ut, kler meg ikke alt for utfordrende og er ikke den som tiltrekker meg mest oppmerksomhet på ett utested. Jeg er faktisk ganske ordentlig, og står ikke å shaker ass på dansegulvet i miniskjørt eller gjør noe annet for å få oppmerksomhet fra gutter. Ikke vet jeg hvorfor jeg tiltrekker meg akkurat utlendinger heller, men det har alltid vært sånn.

Uansett da, nå er jeg singel etter ett par år i mitt siste forhold med en araber, og han var ikke spesielt snill mot meg. Vi hadde ingenting til felles, han snakka dritt om alle norske damer og mye mer. Det gikk utover psyken min etterhvert, og han har fått meg til å føle meg "skitten".
Så nå har jeg liksom bestemt meg for å finne en norsk mann neste gang, som jeg kanskje har bedre kjemi med og som kan forstå meg og mine behov bedre. Likevel blir jeg fortsatt sjekket opp av utlendinger på byen og noen ganger blir jeg nok smigret av oppmerksomheten, men jeg gjør ikke noe med det.

Og som en venninne en gang også sa til meg; når man har vært sammen med en utenlandsk mann over en lengre tid og knyttet seg til deres kultur o.l føler man gjerne en trang til å vise at man er "en av dem" selv når det er slutt.

Mens på en annen måte er det for meg litt som en "avhengighet" som jeg må gi slipp på også, fordi jeg vet at ett forhold med en utenlandsk mann ikke vil fungere. Det er akkurat som at jeg VIL, men jeg KAN ikke, og det gjør det nesten mer fristende.

Og om man ikke ender i ett forhold, men bare roter litt, kommer man ikke bra ut av det heller, etter som mange av disse mennene da mener at norske damer er har for mye frihet, fordi de har muligheten til å velge hvem de selv vil være med, ha sex med osv. Mens mange av de utnytter seg jo av nettopp det. Nå skulle jeg vel helst ha funnet en som ikke er av den oppfatning, men..

Det er vel egentlig ikke noe spørsmål her, men lurer på om noen andre har det sånn? :forvirra:

Anonymous poster hash: fbda6...3d6
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er det mennene eller kulturen du er forelska i? Hvis det er mennene finnes det adoptivbarn som er vokst opp med norsk kultur

Anonymous poster hash: 1e6b4...759
Skrevet

Haha, mennene. Det er jo utseendet jeg tiltrekkes av. Men er vanskelig å skille ut bakgrunnen til folk ved første øyekast, hvem som er adoptert og har norsk bakgrunn og ikke.. Hadde det vært så enkelt, hadde jeg ikke hatt noe problem :fnise:

Skrevet

Haha, mennene. Det er jo utseendet jeg tiltrekkes av. Men er vanskelig å skille ut bakgrunnen til folk ved første øyekast, hvem som er adoptert og har norsk bakgrunn og ikke.. Hadde det vært så enkelt, hadde jeg ikke hatt noe problem :fnise:

Klær kan være en indikasjon. Greit å bli kjent med folk før man gjør noe mer med dem

Anonymous poster hash: 1e6b4...759

Skrevet

:laugh: Hahaha, U don't say...

Skrevet

Er det kulturen eller utseende?

Og er det en del av deg som egentlig slår deg til ro med hvem som sjekker opp deg? Mener ikke å være generaliserende her nå, men menn fra disse landene i Norge prøver seg på alle. Hvis jeg drar ut på et utested med mange utenlandske menn, så prøver de seg alltid.

Etter min erfaring, er det de norske jentene med få muligheter som dater menn fra Tyrkia/Midtøsten. Det er vel grunnen til at det er en viss "stigma" rundt det også. De slår seg til ro med menn som ikke er spesielt attraktive personlighetsmessig, lite suksess og liten norsk vennekrets, samt behandler dem dårlig, fordi mengden norske menn som prøver seg er begrenset.

Jeg foretrekker menn fra andre land - helst USA, Frankrike, Sveits - over norske, men ikke land så fjernt fra modern kultur.

Anonymous poster hash: cc44e...462
Skrevet

Når jeg var i tenårene synes jeg noen utenlandske menn var veldig tiltrekkende. I dag synes jeg ikke de er spesielt tiltrekkende. Det er nok mye fordi jeg har fått høre om mange negative sider ved forskjellige ikke-vestlige kulturer. Kvinneundertrykkingen spesielt. Pluss at mange utlendinger er klengete, noe som selvsagt er lite attraktivt. Når det gjelder utseende, så er det jo et faktum at mange av dem er ganske lave, og ansiktstrekkene er ofte ikke så vakre; bare et fåtall a mennene er kjekke. Ser du ikke det? :)

Nå synes jeg norske menn med blondt hår og blå øyne er spesielt kjekke, selv om jeg også kan like mørkhårede og brunøyde.

Anonymous poster hash: e0696...31f
  • Liker 1
Skrevet

Jeg også tenker sånn! Når jeg ser ei "mindre pen" jente med en utlending, tenket jeg at han må ha en baktanke. På byen vet jeg at de er ivrig på alt som byr seg fram, men det er ikke de jeg liker.

Jeg var ute for noen helger siden og jeg og ei venninne ble kjørt hjem av en pakistaner. Etter å ha sluppet av venninna mi først, lurte han på om jeg ikke ville at han skulle bli med meg hjem. Jeg sa nei og spurte hva han tok meg for. Og han bare : Men bare 10 minutter? Da bare gikk jeg.

Når jeg sier jeg liker utenlandske menn, mener jeg ikke de mest klengete utpå byen. Jeg mener de som er litt eldre, som ikke oppfører seg som de aldri har sett ei jente før.. For DET er jo ikke sjarmerende! Vet ikke helt hvor jeg vil hen nå, men man må vel passe seg litt med sånt, prøve å skille "de gode fra de desperate"..

Skrevet

I tillegg, så vil jeg vel si at jeg er en vanlig pen jente. Jeg liker ikke utlendinger fordi de er det eneste jeg kan få, men fordi jeg er ganske sær på det jeg liker av norske menn, og at de er vanskeligere å finne. Bare for å ha sagt det og :P

Skrevet

Man tiltrekkes utlendinger av biologiske grunner. De har størst sjanse til å komme med nye friske gener til avkommet. Så enkelt er det.

Jeg var også tiltrukket av dem da jeg var yngre, men holdningene er til å spy av. Kvinnene er ikke "mennesker" på lik linje med dem selv. (Selvfølgelig gjelder det ikke alle, men det er dette jeg har fått erfare).

Anonymous poster hash: 3b0d9...c1c
  • Liker 1
Skrevet

Man tiltrekkes utlendinger av biologiske grunner. De har størst sjanse til å komme med nye friske gener til avkommet. Så enkelt er det. Jeg var også tiltrukket av dem da jeg var yngre, men holdningene er til å spy av. Kvinnene er ikke "mennesker" på lik linje med dem selv. (Selvfølgelig gjelder det ikke alle, men det er dette jeg har fått erfare). Anonymous poster hash: 3b0d9...c1c

Det stemmer jo ikke, dette handler stort sett om tenker. Det er ingen ting som tyder på at utlendinger har større sjanser til å gi avkom friske gener. Mennesker har som regel ingen anelse om kven som kan gjøre det, og når vi får velge parner er det ofte negativt for ungen virker det som.

Anonymous poster hash: c2201...96a

Skrevet

Utlendinger er jo ikke bare tyrkere og de fra midtøsten da. Jeg har god erfaring med menn fra Irland, USA og Sverige. Opplever at mange av mennene der har mer respekt for damer enn det norske har.

Anonymous poster hash: e8688...54b

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...