Yummymummy Skrevet 7. desember 2013 #1 Skrevet 7. desember 2013 Hei ! Vi begynte å prøve i vår , men jeg har i snart 1 år fulgt med på syklusen min, og har funnet ut at jeg har en regelmessig og jevn syklus. Jeg har en 32 dagers syklus. De to siste månedene har samboeren min vært på jobb som betyr at han har vært utenbys, og dermed har vi ikke hatt mulighet til å prøve. Altså jeg har ikke hatt sex. Likevel har Syklusen denne måneden vært veldig bekymringsfull , og mye rart har skjedd. Den begynte som normalt . Mensen kom og dro når hun skulle. På min forventet eggløsningsdag begynte jeg å "spotte" som het heter. Det var mer brunt/rødt. Det var så lite så jeg tenkte ikke mer over det. Dagen etterpå var det begynt å bli mer rødt, og det var tydelig mer enn dagen før. Dagen etter der igjen våknet jeg av at jeg hadde blødd igjennom , laken og alt. Jeg hadde mensensmerter , men mer intenst. Sånn holdt det gående i en uke , og blødninger ble sterkere for vær dag. Når dette marerittet var ferdig , begynte ting å skje igjen. Dagen etterpå begynte jeg å få mensensmerter igjen. Alle vanlige symptomer( Ømme bryster , vondt i ryggen, stikninger i eggstokkene.. Osv ) det pågikk fram til min forventet mens. Men ingenting skjedde. Nå ligger jeg i sengen med smerter og "brystspreng" en uke etter forventet mens, og ingenting har skjedd. Dette har aldri skjedd før, og jeg begynner å bli bekymret. Jeg kan jo ikke være gravid. Jeg har bestilt time hos gynekologen for en sjekk, men fikk ikke time før i februar. Jeg håper noen av dere kunne hatt noe som helst peiling på hva som skjer . Og om noen har opplevd noe liknende. Så må jeg bare krysse fingrene for at ingenting er galt, og at dette ikke har noen negativ virkning på neste syklus . Vi kommer til å begynne å prøve igjen neste måned , og vil si at kroppen er ukjent nok fra før til at det skal være flere ting som ikke er under våres kontroll . Håper noen vet hva dette kan være , setter pris på all hjelp vi kan få - Hilsen en bekymret prøver.
mee mee Skrevet 8. desember 2013 #2 Skrevet 8. desember 2013 Kan det være at du har hatt en spontanabort? Ut fra hva du beskrev, så var det likedan da jeg spontanaborterte.
Yummymummy Skrevet 8. desember 2013 Forfatter #3 Skrevet 8. desember 2013 Kan det være at du har hatt en spontanabort? Ut fra hva du beskrev, så var det likedan da jeg spontanaborterte. Off, det håper jeg inderlig ikke. Jeg har hatt mensen regelmessig frem til nå , så jeg har ikke hatt noen mistanker om at jeg var gravid. Det var trist å høre, men kan jeg spørre hvordan var din neste syklus? Fikk du mensen igjen som vanlig med en gang , eller ? Jeg er nå 9 dager på overtid , og begynner å tro at den ikke har tenkt å komme denne måneden. Samtidig så har jeg fremdeles ømme bryster og vondt i magen.
AnonymBruker Skrevet 9. desember 2013 #4 Skrevet 9. desember 2013 Jeg har mistet to ganger og begge gangene har syklusene kommet tilbake som normalt (jeg ble også gravid igjen uten å ha mensen igjen den første gangen ) men mange har ilitt krøll etterpå og det er helt normalt. Det å miste er også veldig vanlig, mange som opplever forsinkede mens og rare mens men som ikke tenker over at det kanskje var noe på gang..og da er det som regel ikke noe liv når det skjer såpass tidlig. Bedre tidlig enn sent.... Du går til legen og forteller, tar blodprøve for å måle HCG nivået. Anonymous poster hash: ddbb5...fef 1
Gjest Wei Wei Skrevet 11. desember 2013 #5 Skrevet 11. desember 2013 Hvis du er nå 9 dager på overtid og har ikke hatt samleie i de siste 2 månedene, så kan du ikke være gravid.
Yummymummy Skrevet 12. desember 2013 Forfatter #6 Skrevet 12. desember 2013 Jeg har mistet to ganger og begge gangene har syklusene kommet tilbake som normalt (jeg ble også gravid igjen uten å ha mensen igjen den første gangen ) men mange har ilitt krøll etterpå og det er helt normalt. Det å miste er også veldig vanlig, mange som opplever forsinkede mens og rare mens men som ikke tenker over at det kanskje var noe på gang..og da er det som regel ikke noe liv når det skjer såpass tidlig. Bedre tidlig enn sent.... Du går til legen og forteller, tar blodprøve for å måle HCG nivået. Anonymous poster hash: ddbb5...fef [/ Takk for svar Jeg kan nok ikke være gravid . Jeg begynte å blø nå 11 dager på overtid. Jeg har enorme smerter i underlivet. Har fått time hos legen i morgen, men han kommer nok til å sende meg til en privat gynekolog . Har nå blødd i 4 dager, er dette mensen? Skulle jo hatt den for over en uke siden , men skal jeg regne dette som begynnelsen på Syklusen { des } Kommer Syklusen til å bli helt endret , og vil eggløsning komme om ett par uker ?
Yummymummy Skrevet 16. desember 2013 Forfatter #8 Skrevet 16. desember 2013 Hvordan gikk det hos legen? Legen ringte selvfølgelig og avbestille timen kvelden før , så jeg har ikke fått vært hos legen enda. Han har kontaktet gyn , så hvis en ledig time kommer vil jeg få den. Om jeg ikke får time iløpet av morgendagen , går jeg opp på legevakta. Men jeg bare lurte på en ting . Jeg fikk mensen sirka 10 dager på overtid , vil det si at det er syklusdag 1 fra nå av? Også vil eggløsningen tilpasse seg etter det , eller vil jeg gå tilbake til den "normale " Syklusen min igjen ? Litt greit å vite når man har eggløsning , når man prøver
AnonymBruker Skrevet 16. desember 2013 #9 Skrevet 16. desember 2013 Legevakten? Dette er jo ikke noe akutt, og du kommer nok inne inn. Du må til legen. Anonymous poster hash: ddbb5...fef
Stormborn Skrevet 16. desember 2013 #10 Skrevet 16. desember 2013 Dere har hatt sex utenom eggløsning eller? For man KAN faktisk bli gravid da... Man KAN også bli gravid og ha mensen, særlig de første månedene. Når jeg hadde en MA hadde jeg ikke andre tegn på graviditet enn at jeg hadde rar mens og utrolige menssmerter!
Yummymummy Skrevet 16. desember 2013 Forfatter #11 Skrevet 16. desember 2013 Legevakten? Dette er jo ikke noe akutt, og du kommer nok inne inn. Du må til legen.Anonymous poster hash: ddbb5...fef Jeg har pratet med legen min , og han sa jeg måtte opp på legevakten om jeg ikke kom inn til gyn iløpet av de første dagene
Yummymummy Skrevet 16. desember 2013 Forfatter #12 Skrevet 16. desember 2013 Dere har hatt sex utenom eggløsning eller? For man KAN faktisk bli gravid da... Man KAN også bli gravid og ha mensen, særlig de første månedene. Når jeg hadde en MA hadde jeg ikke andre tegn på graviditet enn at jeg hadde rar mens og utrolige menssmerter! Tror ikke jeg er gravid desverre . Jeg var hos legen for en måneds tid siden , og tok full utredning av blodet . Hadde nok fått beskjed om jeg var gravid da. Men du har ikke noe peiling på hvordan Syklusen blir fremover når det kommer til eggløsning ?
Stormborn Skrevet 16. desember 2013 #13 Skrevet 16. desember 2013 Tror ikke jeg er gravid desverre . Jeg var hos legen for en måneds tid siden , og tok full utredning av blodet . Hadde nok fått beskjed om jeg var gravid da. Men du har ikke noe peiling på hvordan Syklusen blir fremover når det kommer til eggløsning ? Det spørs jo på hva det er... Ei venninne av meg hadde lignende symptomer og det var no betennelse i livmora. Så fort det var over var hu "normal" igjen
Yummymummy Skrevet 16. desember 2013 Forfatter #14 Skrevet 16. desember 2013 Det spørs jo på hva det er... Ei venninne av meg hadde lignende symptomer og det var no betennelse i livmora. Så fort det var over var hu "normal" igjen Ja, skjønner . Jeg får håpe jeg får en telefon fra legen i morgen om ledig time. Smertene har ennå ikke gitt seg , men blør ikke lenger heldigvis. Vi vil jo selvfølgelig prøve denne måneden , men.. Takk for tips og råd
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå