AnonymBruker Skrevet 7. desember 2013 #1 Skrevet 7. desember 2013 Har slitt med spiseforstyrrelser i 2 år nå. For over et halvt år veide jeg 45kg og var 165cm høy, og da var kroppen og psyken min totalt ødelagt. Fikk etterhvert hjelp av bup. Måtte legge på meg fordi jeg ikke hadde hatt mensen på et år og lå i faresonen for å få kraftig benskjørhet. Det var tungt og virkelig et helvette, men jeg begynte å spise. La på meg av sunn og naturlig mat, og spiste/spiser lavkarbo. Nå veier jeg 52/53 kg og føler meg bokstaveligtalt FEIT. Var på denne vekta jeg mista mensen, og denne jeg fikk den tilbake på. Betyr det at jeg ikke er i stand til å ha mensen dersom jeg veier under? Vet ikke om jeg takler og aksepterer at kroppen min veier så mye.. Trives virkelig IKKE på denne vekta. Når jeg leser på KG er det mange av dere som veier mindre enn meg og har mensen og lever i beste velgående.. hvorfor funker ikke det for meg?Anonymous poster hash: 1e417...413
AnonymBruker Skrevet 8. desember 2013 #2 Skrevet 8. desember 2013 Jeg anbefaler at du begynner med styrketrening. Ja vekta di vil gå opp, men du kommer til å se bedre ut. Om du har lite muskler, så ser kroppen din gjerne dvask ut, fordi du har en skeiv fordeling mellom fett og muskler. Jeg er 164 cm og veier 50 kg, og jeg er slank. Driver med styrketrening, og kan skimte noen magemuskler allerede. Det er altså ikke fett du trenger å miste, men du trenger å bygge muskler. Anonymous poster hash: 1981e...19b 1
Gjest Mupsi Skrevet 8. desember 2013 #3 Skrevet 8. desember 2013 Hvis man veier 52-53 kg er man ikke dvask. Har selv vært på din vekt TS (45kg) for endel år siden og er nøyaktig like høy. Når du nå har lagt på deg, la det gå litt tid, prøv å lev normalt og prøv også å unngå triggere. Hva gjør at du føler deg stor? Unngå de tingene, og slutt å dyrke de tankene om at du føler deg stor. Hold deg i aktivitet, trening som hun over foreslår er en god ide, gjør hobbyaktiviteter eller noe du brenner for f.eks. Jeg regner med at du ikke er så gammel siden du ha vært i kontakt med BUP. Livet er så utrolig mye mer enn det å veie 45 kg og være syltynn. Husk at hvis du holder på å slanke deg ned til du mister mensen så kan du komme veldig tidlig i overgangsalderen og miste muligheten til å få barn.
Gjest Whitestripes Skrevet 8. desember 2013 #4 Skrevet 8. desember 2013 Du må først og fremst innse at med de tankene der, så er du fortsatt ikke frisk. Deretter må du innse at et tall på en vekt ikke sier noe som helst om hvordan kroppen din har det innvendig. Tallet på vekta betyr null og niks. Det som er viktig er kroppssammensetningen din, altså forholdet mellom fett, muskelmasse og vann. Spis sunn, naturlig mat i normale mengder, tren variert - både styrke og kondisjon. Og hiv badevekta til helsike.
AnonymBruker Skrevet 8. desember 2013 #5 Skrevet 8. desember 2013 Har slitt med spiseforstyrrelser i 2 år nå. For over et halvt år veide jeg 45kg og var 165cm høy, og da var kroppen og psyken min totalt ødelagt. Fikk etterhvert hjelp av bup. Måtte legge på meg fordi jeg ikke hadde hatt mensen på et år og lå i faresonen for å få kraftig benskjørhet. Det var tungt og virkelig et helvette, men jeg begynte å spise. La på meg av sunn og naturlig mat, og spiste/spiser lavkarbo. Nå veier jeg 52/53 kg og føler meg bokstaveligtalt FEIT. Var på denne vekta jeg mista mensen, og denne jeg fikk den tilbake på. Betyr det at jeg ikke er i stand til å ha mensen dersom jeg veier under? Vet ikke om jeg takler og aksepterer at kroppen min veier så mye.. Trives virkelig IKKE på denne vekta. Når jeg leser på KG er det mange av dere som veier mindre enn meg og har mensen og lever i beste velgående.. hvorfor funker ikke det for meg?Anonymous poster hash: 1e417...413 Okei, kanskje ikke dvask. Men utrent var nok det riktige ordet. Anonymous poster hash: 1981e...19b
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå