Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er en 43 år gammel transvestitt som til nå kun har kledd meg om innenfor husets fire vegger. Nå har jeg lyst til å forsøke meg ut i det offentlige rom, men da er jeg nødt til å bli flinkere til å sminke meg. Jeg lurer på om det finnes noen for for sminkekurs i Oslo-området, evt. om noen kjenner til noen som kan holde et kurs på privat basis.

Klem CT

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Aner jeg ikke, men vil tippe at folka på gaysir kanskje har bedre peiling enn vi her inne?

Uansett, lykke til! Kult at du vil ut i offentligheten :)

Anonymous poster hash: 75bd2...728
  • Liker 1
Skrevet

Jeg kan ikke anbefale noe da jeg ikke bor i Oslo, men det burde være mulig å finne noe på nettet.

Ellers går det an å finne tutorials på YouTube og ellers på nettet generelt. Bare pass på at hudsminken matcher hudfargen din (så lenge den ikke er for mørk eller for lys om du er mørk i huden er det sjeldent krise). Du kan jo prøve deg litt frem på egenhånd? Det er sikkert mange her på KG som vil hjelpe deg om du har noen spørsmål også.

Sminke er jo ganske individuelt, og slike sminkekurs blir ofte veldig "dukkete" imo. Det ser veldig sminket ut, om du skjønner. Nå vet jeg ikke hva du vil uttrykke med sminken, men en naturlig look er ofte greit å begynne med, evt. en sort eyeliner om du føler for det. Den er litt tricky, men med stødig hånd og mye øvelse blir det fint. Se litt på YouTube og på bilder for å få en ide av hvordan den legges.

Det er helt sikkert folk som er villige til å hjelpe deg innen LGBTQ-miljøet. Jeg bor som sagt ikke i Oslo, men jeg vil tro det finnes noe slikt der.

Lykke til! :)

Anonymous poster hash: 3233d...04c
  • Liker 1
Gjest earthquake
Skrevet

Søk på dragformation på youtube, utrolig masse kule videoer!
Er jente selv, men er veldig fascinert av tanse-sminke, synes det er så teatralsk og kunstnerisk!
Kan sitte å se på slike videoer natta lang! :laugh:

Gjest earthquake
Skrevet

Er jente selv, men er veldig fascinert av transe-sminke, synes det er så teatralsk og kunstnerisk!

Edit: stavefeil

Skrevet

Jeg er en 43 år gammel transvestitt som til nå kun har kledd meg om innenfor husets fire vegger. Nå har jeg lyst til å forsøke meg ut i det offentlige rom, men da er jeg nødt til å bli flinkere til å sminke meg. Jeg lurer på om det finnes noen for for sminkekurs i Oslo-området, evt. om noen kjenner til noen som kan holde et kurs på privat basis.

Klem CT

Skjønnhet og helse klinikken tilbyr " opplæring" for transer.

Skrevet

Er jente selv, men er veldig fascinert av tanse-sminke, synes det er så teatralsk og kunstnerisk!

...nå er ikke trans det samme som drag, da. Det er en stereotyp media har skapt. Tranvestitter finnes i alle ulike former og fremtoninger, fra butchy guttejenter uten sminke overhodet til pertentlige og feminine til dramadrags i verdensklasse.

Gjest earthquake
Skrevet

...nå er ikke trans det samme som drag, da. Det er en stereotyp media har skapt. Tranvestitter finnes i alle ulike former og fremtoninger, fra butchy guttejenter uten sminke overhodet til pertentlige og feminine til dramadrags i verdensklasse.

Beklager, er ikke så god på forskjellene mellom disse "titlene" desverre :(

Men you get the point, synes det er utrolig tøft!

• Liker 1
Skrevet

Takk for gode tilbakemeldinger. Mine ønsker er å sminke meg slik at jeg ser mest mulig ut som en 'vanlig' dame. Selv om jeg også gjerne skulle forsøkt å bli sminket som en dragqueen, kan jeg jo ikke gå ute i byen sminket slik.

Skal ta kontakt med Skjønnhet og Helse Klinikken - de skriver dett på sine sider:

Vi kan hjelpe til med femininisering av transer

og transpersoner.
Dette inkluderer permanent hårfjerning, styling,
make up mm
Dette høres jo helt midt i blinken ut for meg :-)
Igjen, takk for fine tilbakemeldinger.
Klem Catinka
  • 3 år senere...
Skrevet

Jeg er en helt vanlig heterofil mann som ikke ønsker og bli kalt trans/crossdresser eller homo selv om jeg liker sminke og mikser dametøy og herretøy. Hvis jeg som mann er cross eller trans for det er vel damer også det der de bruker dress og slips? Når Mette Marit imponerer i herresko, kan vel Haakon imponere i damesko. Eller er all likestilling kun for kvinner?

AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, enjoyitall skrev:

Jeg er en helt vanlig heterofil mann som ikke ønsker og bli kalt trans/crossdresser eller homo selv om jeg liker sminke og mikser dametøy og herretøy. Hvis jeg som mann er cross eller trans for det er vel damer også det der de bruker dress og slips? Når Mette Marit imponerer i herresko, kan vel Haakon imponere i damesko. Eller er all likestilling kun for kvinner?

Hvorfor dra frem en så gammel tråd for å spørre om dette?

Anonymkode: 898c5...d69

• Liker 1
Skrevet

Bare så den tilfeldig, og ønsket og svare på den. var det så galt?

AnonymBruker
Skrevet
4 minutter siden, enjoyitall skrev:

Bare så den tilfeldig, og ønsket og svare på den. var det så galt?

Men nå har du dratt frem tre veldig gamle tråder... skjønner bare ikke vitsen ved det. Du må jo ha søkt mange år bakover i tid. 

Anonymkode: 898c5...d69

Skrevet

la in ett søkeord. men hvorfor overvåker du og irriterer deg over hva andre søker og leser? Må vi be deg om tillatelse før vi søker saker og lese om?

hva jeg leser er vel mitt valg. Om det ikke passer deg er vel strengt tatt ditt problem.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...