Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi har Emmaljunga Nitro med standard sportsdel.
Er ikke særlig fornøyd med sportsdelen og vurdere å enten bytte den til Ozone eller rett og slett bytte hele vognen til en Brio Smile.

Har dere erfaringer med noen av dem?

Nitro understellet har jeg vært fornøyd med bortsett fra et par ting:

- liten plass til poser og vanskelig å komme til under (hvertfall med sportsdelen)
- ikke lufthjul
- dårlig demping

Men vist jeg velger jeg Ozone er setet ergonomisk slik at barnet sitter godt. Da blir det også lettere å komme til korgen under. Denne virker hvertfall mye bedre og smartere enn den vanlige sportsdelen.

Brio Smile (har jo ingen erfaringer men dette er hva jeg tror kan være en fordel for meg):

- lufthjul
- stor og god korg som er lett å komme til
- bedre demping pga lufthjul?

Minus: barnet sitter ikke like godt som i Ozone, men likevel godt.

Erfaringer? :)

Kom gjerne med andre anbefalinger. Men det bør være lufthjul, svinghjul og barnet kan sitte mot meg.

Skrevet

Ingen som har erfaring med noen av dem? :)

Skrevet

Dessverre har jeg ikke erfaring med noe av det du spør om.. Men jeg har selv Nitro City, og har nå brukt sportsvogna i nesten ett år. Jeg ble derfor litt nysgjerrig på hva som gjør at du er så misfornøyd med den?? Jeg er enig i at det er litt trangt å få ting ut og inn av lastekurven under, men ellers synes jeg vognen er helt super. Vår har også god demping, så jeg skjønner ikke at du opplever at den har dårlig demping? Lufthjul ville jeg i hvert fall ikke ha gått for selv, etter å ha sett to på barselgruppa samt én venninne slite som bare det med punkteringer og alt styret det innebærer...

Anonymous poster hash: f8ec1...247

Skrevet

Dessverre har jeg ikke erfaring med noe av det du spør om.. Men jeg har selv Nitro City, og har nå brukt sportsvogna i nesten ett år. Jeg ble derfor litt nysgjerrig på hva som gjør at du er så misfornøyd med den?? Jeg er enig i at det er litt trangt å få ting ut og inn av lastekurven under, men ellers synes jeg vognen er helt super. Vår har også god demping, så jeg skjønner ikke at du opplever at den har dårlig demping? Lufthjul ville jeg i hvert fall ikke ha gått for selv, etter å ha sett to på barselgruppa samt én venninne slite som bare det med punkteringer og alt styret det innebærer...

Anonymous poster hash: f8ec1...247

Når jeg triller på grus ved siden av feks en vogn med lufthjul hopper og rister min noe helt ekstremt i forhold.

Vi bor også i 2.etasje og må ned trapper med vognen, babyen blir jo skremt når den sitter oppi den for det humper sånn :fnise:

Føler også at jeg må "hjelpe" den over kanter feks når jeg skal over en karm eller overgangsfelt. Vist ikke blir det enten bråstopp eller et hard dunk for baby.

Er egentlig minst fornøyd med sportsdelen. Knotete å regulere setet i ryggen, vanskelig å komme til korgen under, han sitter dårlig i den (sitter nok bedre når han blir større sefølgelig), for lite å velge mellom sitte eller liggestilling (dette er dessverre også på Brio Smile, men ikke på Ozone).

Kalesjen er stygg og klumpete, beltet er kjempevanskelig å få av og på.

Byter jeg til Ozone beholder jeg understellet og får en sportsdel jeg er mest sannsynlig blir fornøyd med i forhold til sportsdelen jeg har nå. Og skal nok overleve med understellet, for jeg er jo ganske fornøyd med det ellers.

Har egentlig forstått det slik at det er sjeldent man punkterer med vogn jeg :) Men det er vel forskjellige erfaringer! :)

Skrevet

Jeg har ikke punktert så langt, og har heller ikke hørt at det skal være et så stort problem om man ikke sprengfyller hjula med luft. Jeg har gått nesten hver dag med vogna siden babyen ble født for 6 mnd siden. Har dog en pumpe og et lappesett i vogna om det likevel skulle skje, og da kan jeg få fikset det verste og kjæresten fikser resten når jeg er hjemme igjen :ler:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...