Gå til innhold

Gir dere julegave fra små barn?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har en liten på halvannet år som selvfølgelig ikke har noe forhold til julegaver. Ikke er han så flink til å produsere gaver heller...

Er det vanlig å ordne gaver fra disse små til f.eks besteforeldre? Jeg synes at mamma burde få noe fra gutten, mannen min synes det blir veldig konstruert og lite "ekte", og jeg ser den.

Men gutten er veldig glad i bestemora si og hun forguder han. Hun tar seg så godt av han, og jeg vet hun hadde satt pris på noe.

Hvordan gjør dere det?

Anonymous poster hash: 6f76b...db4
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Lag et avtrykk av hånda eller foten hans i gips eller trolldeig, og la gutten male avtrykket med vannmaling. Da blir det selvgjort samtidig som det er en fin gave både å gi bort og få.

Skrevet

Jeg syns det er en selvfølge, men det trenger jo ikke koste all verden. I år gir vi bilder fra 1-årsfotografering fra minstemann til besteforeldre og tanter/onkler.

• Liker 1
Skrevet

Mitt barn gikk i barnehage på den alderen, og selv de minste lagde julegaver. Noe av dette ga vi bort til besteforeldrene.

Håndavtrykk lagde vi hjemme, det er veldig enkelt og blir en koselig gave.

:heks:

Skrevet

Lager kalender for 2014 til besteforeldre :-)

Skrevet

Selvsagt får besteforeldre fra små barn.

Skrevet

Jeg har alltid gitt en fellespresang til både mine foreldre, og til svigers fra hele min familie. Uavhengig av hvilken relasjon de har til vårt barn. Så tar vi heller med oss en ekstra oppmerksomhet til dem av disse som har en veldig god relasjon til vårt barn innimellom ellers i året. Men jeg ser ikke at det er noe galt med å gi en egen julepresang fra ens barn til sine foreldre om man ønsker det.

Anonymous poster hash: 31360...84d
Skrevet

Her får besteforeldrene gave, men ikke nødvendigvis noe hjemmelaget. De har fått bilder noen år hvis det faller seg slik, dvs hvis vi har vært hos fotograf, har fine barnehagebilder osv, men ikke hvert år.

Ellers får de vanlige gaver (alt fra bøker til noe spiselig).

Små ting barna har laget får de gjerne ellers i året, til jul lager de kun julegaver til foreldrene i barnehagen og vi har ikke anelse om hva de har laget før vi åpner det julekvelden.

Anonymous poster hash: 4ef1d...7d0
Skrevet

Besteforeldre har alltid fått gave fra ungene. Det går i bildegaver; kalender, innrammet bilde, krus, kaffekopp med lokk, fotobok.

Skrevet

Jeg synes gavehysteriet har tatt helt av. Jeg ville selvfølgelig gitt gave til besteforeldrene, der er jo mine og min samboers foreldre, men jeg hadde ikke gitt ekstra gave til dem fra ungen, i alle fall ikke før ungen selv ytret noen interesse om det. Ofte tar jeg meg i å stresse rundt etter alle disse julegavene og det slår meg at det som skal være hyggelig og fint nærmest blir redusert til plikt og stress.

Når det er sagt - gjør det du synes er naturlig. Min erfaring er at de fleste synes de får mer enn nok gaver til jul og jeg tror forslaget om et avtrykk av barnets fot virkelig kommer til å falle i smak.

• Liker 2
Skrevet

Vi har en liten gutt på 8 måneder. Har laget fotobok fra hans første måneder og hånd og fotavtrykk laget på stoff og gjort til en liten duk som er til besteforeldre.

Skrevet

Har ikke små barn selv enda, men til neste år vil vi sikkert lage kalender eller noe annet enkelt fra ungen som gis til besteforeldre, tanter og onkler. Tror alle jeg kjenner som har små barn løser det med små bildegaver, avtrykk o.l. Trenger ikke være noe svært eller dyrt akkurat.

Skrevet

Jeg synes det er litt ekkelt med avtrykk av foten, men så har jeg fotfobi da.. :P Personlig synes jeg det er litt rart å gi en egen gave fra et så lite barn. Han/hun forstår ikke konseptet med å gi gaver enda, så det blir litt konstruert. Ville heller ha gitt en gave med hilsen fra deg, kjæresten din og barnet deres. Det er vertfall vanligst i vår familie

Anonymous poster hash: fbf9d...5eb
Skrevet

Har en liten på halvannet år som selvfølgelig ikke har noe forhold til julegaver. Ikke er han så flink til å produsere gaver heller...

Er det vanlig å ordne gaver fra disse små til f.eks besteforeldre? Jeg synes at mamma burde få noe fra gutten, mannen min synes det blir veldig konstruert og lite "ekte", og jeg ser den.

Men gutten er veldig glad i bestemora si og hun forguder han. Hun tar seg så godt av han, og jeg vet hun hadde satt pris på noe.

Hvordan gjør dere det?

Nei, hvis noen voksne skal få gave fra barnet er det til faren sin, hvis foreldrene bor hvert sitt sted. Men en unge på ett og et halvt år bør ikke gi noe synes jeg.

Til bestemor, kanskje noe barnet har laget med fingermaling, ikke noe kjøpt i alle fall, og det samme til barnefar /barnets mor.

Kan jo lage en søt pepperkake som kan henges opp eller en appelsin med bånd og nellikspirer selv om man må lage den mest selv da. Tanken er fin, men ikke kjøp noe fra et barn.

Skrevet

Nei, hvis noen voksne skal få gave fra barnet er det til faren sin, hvis foreldrene bor hvert sitt sted. Men en unge på ett og et halvt år bør ikke gi noe synes jeg.

Skjønte ikke helt hva du mente, mulig du misforsto meg?

Jeg og mannen bor sammen, men jeg tenkte å gi ihvertfall mora mi noe fra gutten, siden de er så tette. Mannen min synes det er rart å gi noe fra et så lite barn, så hva vi gjør med hans foreldre vet jeg ikke enda.

TS

Skrevet

Vi har alltid gitt felles gave fra familien. Syns det er en uting av barna selv skal kjøpe gaver til besteforeldre, tanter, onkler, søskenbarn og annet foreldrene finner på. En ting er hjemmelagde gaver, som faktisk er fra barnet selv. Det er koselig.

Skrevet

Her blir det gitt gaver frå barna dei gongene det passar seg slik, men me kjøper ikkje noko spesielt frå barna. I år skal f.eks. besteforeldre få babybilde av minsten (dei ville fått det uansett, men eg har valt å setja guten sitt navn på gaven) og noko heimelaga frå eldsten.

Skal barnet gi gave, synst eg det bør vera noko som "passar", f.eks. noko barnet har (vore med på å) laga, bilder/album/kalender av barnet eller noko som barnet og mottakar kan ha glede av saman (kinobillettar, aktivitetskit, gavekort på favorittrestauranten til barnet osv.). :)

Skrevet

Vi gir fotokalendere fordi besteforeldrene elsker det (de sier rett ut at de ønsker seg slik igjen). For moro skyld setter vi frøknas navn som avsender, siden det er bilder av henne. Hun er gammel nok til å synes det er stas å gi gaver (hun har skjønt dette lenge og er 2,5 nå), og vi har gitt kalendere til jul siden hun var 6 mnd. De koster jo nesten ingenting uansett, så jeg ser ikke på det som et problem når alle parter synes det er stas. Det er vel det julen handler om - å glede andre?

Skrevet

Vi gir fotokalendere fordi besteforeldrene elsker det (de sier rett ut at de ønsker seg slik igjen). For moro skyld setter vi frøknas navn som avsender, siden det er bilder av henne. Hun er gammel nok til å synes det er stas å gi gaver (hun har skjønt dette lenge og er 2,5 nå), og vi har gitt kalendere til jul siden hun var 6 mnd. De koster jo nesten ingenting uansett, så jeg ser ikke på det som et problem når alle parter synes det er stas. Det er vel det julen handler om - å glede andre?

Enig i ditt tilfelle fordi hun selv forstår konseptet og synes dette er stas :) Uansett, synes du TS bør gjøre det som føles rett for deg. Er jo egentlig bare en bagatell. Hvis du vil gi egen gave fra ditt barn, så gjør du det :gave:

Anonymous poster hash: fbf9d...5eb

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...