Gå til innhold

Er date mere normalt i Sørlandet en Nord?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Bor i Finnmark, har egentlig aldri vært borti ordet date før forhold. Har hatt diskusjoner av dette blant gjengen/kretsen min, vi alle har aldri hatt en date før forhold.

Daten er vanlig og komme etter forholdet. Før forholdet er ting mere "film, kino, bil kjøring, snakke, tlf osv.." generelt aldri noe romantisk.

Bedre forklart, ordet date vs rote hva er forskjell?

Anonymous poster hash: 20147...135
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Noen sier date når de mener ta en kaffe, gå ut og spise, kjøre en tur, se film og sånn, og noen kaller det fortsatt date hvis de begynner å rote. Noen kaller det siste for å holde på, og skiller det fra å date.

Anonymous poster hash: 95c73...7f0
Skrevet

Bor i Finnmark, har egentlig aldri vært borti ordet date før forhold. Har hatt diskusjoner av dette blant gjengen/kretsen min, vi alle har aldri hatt en date før forhold.

Daten er vanlig og komme etter forholdet. Før forholdet er ting mere "film, kino, bil kjøring, snakke, tlf osv.." generelt aldri noe romantisk.

Bedre forklart, ordet date vs rote hva er forskjell?

Anonymous poster hash: 20147...135

"Date" er det amerikanske uttrykket for å "rote" på gammel god norsk ;)

Så enkelt er det.

• Liker 1
Skrevet

Date betyr jo bare å treffes. Kino er date.

Anonymous poster hash: 4b8ea...d42
  • Liker 1
Skrevet

Ordet "date" blir vel ikke så mye brukt blant oss Finnmarkinga. Jeg selv ser kino og slike ting som en "date" men det virke ikke som guttene her oppe har det i sin ordbok ;)

Anonymous poster hash: c3e3d...8fe

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...