Gjest Anonymous Skrevet 11. mai 2004 #1 Skrevet 11. mai 2004 Har øvelseskjørt i 5 år, og nå er det på tide med lappen.. skal bruke feriepengene som kommer nå, og meldte meg på teorikurs i dag (starter om to uker) men har nå grisepanikk!! jeg må jo lese og forberede meg... det er så mye å huske... prøver å finne noen nettsider med liksom prøver og litt å lese på, men fant bare zensor.no og de vil ha penger for det.. noen som vet om noe bedre??
Gjest gjesta Skrevet 11. mai 2004 #2 Skrevet 11. mai 2004 Jeg tok teoriprøven i april, og jeg brukte mye teoriproven.no, men det skal sies at den var mye lettere enn den jeg fikk på trafikkstasjonen. På kjøreskolen hadde vi en datamaskin med reelle prøver, og øvingstema og der satt jeg mye. Det er ingenting å være nervøs for. Nå får du jo vite hvor mange kryss du skal sette og alt. Når du følger et teorikurs og jobber med arbeidsboka du har fått utdelt og leser så tror jeg du skal klare det. Lykke til
Arkana Skrevet 11. mai 2004 #3 Skrevet 11. mai 2004 Her på DinSide har de en teoriprøve, Dagbladet har også en (se under Test deg selv). Jeg leste svært lite (gjorde oppgaver jeg fikk fra kjørelærer, ingen teorikurs) og bestod teoriprøven på første forsøk.
Maetzii Skrevet 12. mai 2004 #4 Skrevet 12. mai 2004 Jeg leste gjennom boka et par-tre ganger, men var ikke på noe teorikurs først. Hadde teorieksamen i går og sto på første forsøk Det er ikke spesielt vanskelig om du bruker litt logikk, og kan hva de forskjellige skiltene betyr (jeg lærte iallefall det på barneskolen).
Siam Skrevet 12. mai 2004 #5 Skrevet 12. mai 2004 Du finner noen spørsmål hos Lundes Trafikkskoles side også http://www.lundes-kjoreskole.no/bil.html
Donnie Darko Skrevet 12. mai 2004 #6 Skrevet 12. mai 2004 arrgh! flashback! Er glad jeg er ferdig med det dritet der.
tenker Skrevet 12. mai 2004 #7 Skrevet 12. mai 2004 Mange gode tips her... Hold hodet kaldt og tenk logisk når du skal ta prøven. Hvis du har øvelseskjørt i 5 år har du sikkert utviklet en viss forståelse av trafikken, og det er det du skal testes i. Et lite "statistisk" tips er at hvis du er veldig usikker på hva som er det rette av to alternativer, er det best å krysse av på begge. Da får du bare feil for å krysset av et alternativ for mye, og risikerer ikke å få trekk både for å ha krysset av feil alternativ og for å ikke ha krysset av det riktige alternativet, hvis du skjønner . Lykke til!
Mitzi Skrevet 12. mai 2004 #8 Skrevet 12. mai 2004 Jeg fikk god hjelp fra www.teoriproven.no Lykke til! Dette fikser du!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå