Gjest Sofie Skrevet 11. mai 2004 #1 Skrevet 11. mai 2004 Har fått tilbud om en jobb jeg har lyst på, og arbeidsgiveren der har spurt meg om hvilket lønnstrinn jeg er i i nåværende jobb. Må jeg oppgi dette? Kan den nye arbeidsgiveren ringe min gamle arbeidsgiver og forlange å få dette opplyst?
14062003 Skrevet 11. mai 2004 #2 Skrevet 11. mai 2004 Neineinei. Det er bare et triks for å vite hvor mye de skal gi deg i lønnstilbud... Ikke si det. Si at lønn skal dere bli enige om og spør hva de ønsker å gi deg. Eller si hva du ønsker deg. Hva du har nå er irrelevant - og en ting mellom deg og din nåværende sjef (pluss lønnskontor og fagforening)!
Gjest GreenSky Skrevet 11. mai 2004 #3 Skrevet 11. mai 2004 De må ikke oppgi det nei. Alt. kan du si at du hadde mer i lønn en du har, da dette vil bli brukt til lønnsforhandlinger. (ulemplen er jo skattelistene, da)
Gjest Sofie Skrevet 12. mai 2004 #4 Skrevet 12. mai 2004 Var det jeg trodde, så var det bare å si dette videre på en pen måte da... Skattelistene nytter det ikke for dem å se på for å sammenligne, for jeg har hatt forskjellige engasjemang og vikariat de siste årene, noen måneder har jeg jobbet 70%, andre 150%.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå