Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei,

Jeg har møtt en jente gjennom et spill og vi har snakket sammen masse på skype og chat, hun er også singel som meg, har snakket om mye rart som sex, venner, mat osv. Vi har VELDIG lyst til å mæte hverandre men hun bor i Finland og jeg er her i Norge =(

Hva skal vi gjøre?

Hun spurte meg om jeg hadde lyst til å dra på ferie med henne til Tyskalnd og masse mer men, jeg sa til henne i dag at jeg kan ikke snakke med henne mer, fordi jeg tenker på henne for moye, har aldri hatt sånne følelser for en jente før, det samme med hun.

Så pls jeg trenger hjelp fra dere =(

Anonymous poster hash: 8f186...4ae
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Finland er jo ikke såååå langt unna da.. Hørt om par som har fått det til å fungere med verre avstander. Har en av dere mulighet til å være lenger hos den andre, eventuelt flytte om forholdet skulle ta det steget? :) Det må jo være vanskelig å legge fra seg en slik kjærlighet om det er den første av sitt slag..

Skrevet

Finland er jo ikke såååå langt unna da.. Hørt om par som har fått det til å fungere med verre avstander. Har en av dere mulighet til å være lenger hos den andre, eventuelt flytte om forholdet skulle ta det steget? :) Det må jo være vanskelig å legge fra seg en slik kjærlighet om det er den første av sitt slag..

JA, vi har skikkelig lyst til å møte hverandre evt bli sammen, og hun bor alene, men jeg bor samme med mamma og pappa =)

ÅÅÅ dette er veldig vanskelig.

Men jeg likte svaret ditt!

• Liker 1
Skrevet

Da skal jeg få deg litt ned på jorda igjen ts. Langdistanseforhold er ofte veldig vanskelig. Har du råd til å stadig reise frem og tilbake? Flytte dit?

Anonymous poster hash: 51719...4fb
  • Liker 2
Skrevet

Da skal jeg få deg litt ned på jorda igjen ts. Langdistanseforhold er ofte veldig vanskelig. Har du råd til å stadig reise frem og tilbake? Flytte dit?

Anonymous poster hash: 51719...4fb

å flytte tid blir ikke noe problem for meg (altså jobb relatert, dvs å få jobb der osv) om jeg har råd til å reise frem og tilbake, men jeg bor hjemme med foreldrene mine og tror de vil bli overasket har jo jobb her, men vanligvis så ville pappa betale, men tror ikke han gidder å betale for at jeg skal møte en jente fra Finland.

Skrevet

Hvor gamle er dere?

Anonymous poster hash: 86fc0...67d
Skrevet

å flytte tid blir ikke noe problem for meg om jeg har råd til å reise frem og tilbake, men jeg bor hjemme med foreldrene mine og tror de vil bli overasket har jo jobb her, men vanligvis så ville pappa betale, men tror ikke han gidder å betale for at jeg skal møte en jente fra Finland.

Skrevet

Ønsker deg lykke til med det der….

Skrevet

Jeg foreslår at du først og fremst tar deg en tur til Finland, på weekendtur eller noe. Finn et hotell i nærheten av der hun bor og avtal å møtes et sted, uten at noen av dere tar for gitt at det skjer noe eller at dere skal være sammen vert sekund hele helgen. Helt uforpliktende og gjerne på nøytral grunn.

Om det går bra avtaler dere neste skritt, middag eller en tur på byen eller hjemme hos henne.

Been there, done that... fungerer fortsatt, men det er absolutt utfordringer i slike forhold.

• Liker 4
Skrevet

Kanskje på tide å komme seg ut å møte jenter som ikke er fra cyperspace

Anonymous poster hash: 12d54...d13
  • Liker 4
Skrevet

Hvor gamle er dere?

Anonymous poster hash: 86fc0...67d

vi er 21

Skrevet

Kanskje på tide å komme seg ut å møte jenter som ikke er fra cyperspace

Anonymous poster hash: 12d54...d13

ut hvor på byen? der hvor de fleste er drita og hører ikke på noen ting du sier... som sagt det er ikke ofte jeg "finner" noen jeg liker så godt.

Det er ikke det at jeg har problem med å finne meg noen ute på byen... jeg er kjekk bare så det er sagt... :D

Skrevet

Ønsker deg lykke til med det der….

Så negativ du er da =(

Skrevet

Ikke hør på de negative svarene her, det er dessverre noen som ikke aner hvordan noe slikt kan oppleves. Nettet er faktisk en ålreit plass å møte likesinnede, annet enn "hjemme" hvor man kun møter fulle folk på byen. Hvis dere begge vil og går inn for det, så er det absolutt ingenting som stopper dere. Resten er bare logistikk. Du burde i hvert fall ikke slutte å snakke med henne "bare" fordi hun bor i et annet land.

Jobber du eller går du på skole? Du kan jo spare opp til å reise til henne, eller dere kan avtales å møtes på halvveien. Hva har du egentlig å tape på å prøve? Enten møtes dere, blir forelsket og overlever distansen en stund før dere kan flytte sammen, ellers så fungerer det ikke. Men da har du i hvert fall prøvd og slipper å angre på at du ikke prøvde.

Anonymous poster hash: ea59a...de7
Skrevet

Bare gå for det. Spar litt penger og dra på besøk en gang. Se hvordan det funker og hvordan kjemien er.

Er i en lignende situasjon selv. Er riktig nok litt eldre og fyren er i England, men vet hvordan du har det.

Og hvorfor skal han komme seg ut av cyberverdnen? Spill er nesten like vanlig som dating sider nå når det kommer til å treffe en likesinnede partner. Til tross for manges stereotypiske tanker om en gamer er de aller fleste høyt oppegående folk.

Anonymous poster hash: cd6da...367

Skrevet

Dere får besøke dere så ofte dere kan, ferier, langhelger osv. Dere har jo samme interesse, men på sikt på en av dere flytte og hvis du kan se deg selv bo i Finland så er det jo ingen problem, men så er det jobb da. Får du jobb der så er jo saken biff. Hvorfor ikke reise sammen på den ferien? Men husk at å være sammen på ferie er ikke det samme som å bo med hverandre daglig. Men er dere på ferie sammen i 2+ ukers tid så vil dere se hva den andre liker eller irriterer seg over. Så det kan jo være greit å prøve før man vurderer å flytte sammen.

Skrevet

Jeg traff mannen min på nettet og det var langdistanse en stund. Funker fint i en periode, men bare hvis man har en plan for når distansen skal ta slutt. Må liksom være lys i enden av tunellen.

Anonymous poster hash: 5edce...a99
Skrevet (endret)

Dere får besøke dere så ofte dere kan, ferier, langhelger osv. Dere har jo samme interesse, men på sikt på en av dere flytte og hvis du kan se deg selv bo i Finland så er det jo ingen problem, men så er det jobb da. Får du jobb der så er jo saken biff. Hvorfor ikke reise sammen på den ferien? Men husk at å være sammen på ferie er ikke det samme som å bo med hverandre daglig. Men er dere på ferie sammen i 2+ ukers tid så vil dere se hva den andre liker eller irriterer seg over. Så det kan jo være greit å prøve før man vurderer å flytte sammen.

Men problemet er språket, selv om han skaffe seg jobb der så må han lære seg finsk?

Endret av Soley
Skrevet

Men problemet er språket, selv om han skaffe seg jobb der så må han lære seg finsk?

finsk er jo lett å lære seg :D:D hvis hun kan svensk er han vel litt hjulpen.

Skrevet (endret)

finsk er jo lett å lære seg :D:D hvis hun kan svensk er han vel litt hjulpen.

haha :D

Endret av Soley

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...