Gå til innhold

Tips til julegave til de voksne i barnehagen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ønsker å gi en liten julegave til de som jobber i barnehagen til gutten vår. Noen som har noen gode forslag til hva vi kan kjøpe?

Anonymous poster hash: 1c49d...b59
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har jobbet i barnehage da fikk vi alt fra håndkrem, dusjsåpe fra Body Shop, blomst, eller en felles stor krukke med hjemmelaget konfekt eller generelt godteri. Det pleide også å ligge ved et julekort av barnet.

Anonymous poster hash: b98a4...dd0
Skrevet

Da jeg jobbet i barnehage var det beste jeg kunne få et kort med en personlig tekst. Sparte på sånne i mange år. Ellers småting som sjokolade, et fint kaffekrus eller en fin ramme med bilde av barnet (type julekort-bilde). Tok selvsagt ut bildet etter hvert.. Jeg vil jo ikke ha bilde av alle barna i barnehagen på hylla hjemme, men ramma kunne brukes!

Det verste jeg kunne få var ting barna hadde laget selv.... Slike ting er det vel kun foreldrene selv (pluss besteforeldre) som synes er stas. Kommer jo an på hva det er, men en halvferdig dorullnisse er ikke helt greia for meg.

Gjest pysepusen
Skrevet

I år tror jeg de voksne skal få en boks med hjemmelagede julekjeks og sjokoladekuler (ikke hjemmelaget), samt et julekort :) I fjor fikk de karameller.

Skrevet

Jobber i barnehage, og har fått alt fra ulike typer godteri, hjemmelaget kaker/snop, bilder, lys, vin, tekopp med te og håndkrem/bodylotion/dusjsåpe. Setter stor pris på alt, men det er selvfølgelig veldig hyggelig om det ligger litt omtanke bak... Håndkrem osv er veldig forbruksvare for oss som vasker henda hele tiden, så det setter ihvertfall jeg stor pris på!

Skrevet

Noe felles til pauserommet er alltid kjekt å få :) Det er vanlig med konfekt, kjeks, kubbelys, diverse te, ekstra god filterkaffe, en fin blomst til resepsjonen eller pauserommet er heller ikke dumt! Enkelte foreldre gir også en flaske vin til primærkontakten sin eller de på basen.

Men det som gjerne settes aller mest pris på i flere barnehager som sliter litt med økonomien er felles leker eller spill. Det går jo ann å spørre de ansatte om de har noe på ønskelisten. Det er begrenset hvor mange "den forsvunne diamant" man kan ha liksom ;)

Den minste oppmerksomhet blir satt pris på, for det er absolutt ikke noe man forventer som barnehageansatt å få gaver fra barna :)

Skrevet

Me gir ei korg med frukt og litt sjokolade til pauserommet. Me prøver å gi det litt før jul (overleveres i morgon, kanskje litt i seinaste laget i år), slik at dei forhåpentligvis rekk å eta mesteparten før ferien startar (og kanskje før det store "julegaveinnrykket" frå andre foreldre startar).

Skrevet

Går mest i vinflasker her

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...