AnonymBruker Skrevet 7. desember 2013 #1 Skrevet 7. desember 2013 Dette er en katt som er vant til å være ute, men vet jo at det blir uaktuelt her. Skjønner at det kan bli ekstra pes fordi den ikke kan gå ut. Katten kjenner ikke meg og den må være i mitt hjem. Må da ha den i 14 dager. Hva kan jeg forvente av katten og oppførsel og hvordan kan jeg legge ting best til rette for katten? Hvor lenge kan jeg være borte fra egen bolig og katten blir alene? Jeg har ikke svart ja for jeg vil vite litt hva jeg går til. Håper på ærlige svar. Anonymous poster hash: ad0c9...d50
El Duderino Skrevet 8. desember 2013 #2 Skrevet 8. desember 2013 Den må i alle fall ha noe å klore på!!! Dra inn en staur eller noe slikt, hvis ikke går det ut over sofa og spisebordben sekundet du snur ryggen til den.. Er den vant til å bruke sandkasse når den er inne, eller gjør den alt ute?
Missy1 Skrevet 10. desember 2013 #3 Skrevet 10. desember 2013 Det spørs nok veldig på katten og hvor tillitsfull den er. Vår pus er veldig tillitsfull og ville nok ikke brydd seg om å være hos noen andre så lenge hu får kos og oppmerksomhet. Katten vår er også vant til å få gå ut, men syns det er greit å være inne. Gjør fra seg i kasse når hun er inne. Du har vel vært og hilst på katten?
AnonymBruker Skrevet 10. desember 2013 #4 Skrevet 10. desember 2013 Siden det er en utekatt kan du forvente at den blir veldig urolig og masete. Min katt kunne aldri vært innestengt i et hus, samme hvor stort det er. Han elsker å være ute.Anonymous poster hash: cb10c...150
Gjest HappyWaffle Skrevet 10. desember 2013 #5 Skrevet 10. desember 2013 den kommer til å mase høl i huset på deg. men kanskje du kan spørre om den er vandt til å gå i bånd?
lulu87 Skrevet 10. desember 2013 #6 Skrevet 10. desember 2013 Katter er ofte veldig knyttet til hjemmet sitt, så tror at du kan forvente at den vil være endel urolig og mase endel de første dagene ihvertfall. I tillegg så kan den nok fort klore på ting inne om du ikke har noe kloremøbler til den. Og finn ut om den er vandt til dokasse, så den ikke plutselig tisser og gjør fra seg alle andre steder enn i kassen... Kjenner jeg ville vært veldig skeptisk til å passe andres katt i mitt eget hus. De gangene jeg har passet katt for folk så har jeg passet den i sitt eget hus.
AnonymBruker Skrevet 12. desember 2013 #7 Skrevet 12. desember 2013 Den aksepterer å gå i bånd så da kan jeg iallfall lufte den litt. Bor veldig kattevennlig til, men skjønner at jeg ikke kan slippe den ut. Er vant til dokasse inne. Klorebrett hadde jeg ikke tenkt på. Lurt. Uaktuelt å passe katten der den bor. Litt for kronglete for meg når jeg ikke har bil.Anonymous poster hash: ad0c9...d50
Gjest bamsemumsa Skrevet 12. desember 2013 #8 Skrevet 12. desember 2013 (endret) Jeg ville anbefalt deg å skaffe feromoner som du setter i stikkontakta omtrent en uke før du skal passe den. Det er naturlige feromoner som kattene har rundt munnen sin som de gnir på møbler, eier osv når de føler seg trygge. Det vil garantert hjelpe katten med å slå seg til ro ganske raskt og føle seg trygg i hjemmet ditt. hvis katten er nervøs av natur kan det kanskje hjelpe mot urinering innendørs og kloring på møbler. Som andre også nevner her, er det nok lurt å besøke katten i hjemmet sitt et par ganger først også. Alle katter er jo forskjellige og takler ting på forskjellige måter. Feromonene får du forresten kjøpt hos dyrlegen. Det kalles feliway. Det koster jo litt, så evt kan du jo høre med katteeieren om det er noe h*n er villig til å kjøpe. Endret 12. desember 2013 av bamsemumsa 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå