AnonymBruker Skrevet 7. desember 2013 #1 Skrevet 7. desember 2013 En venn av meg har problemer med at han lett mister beherskelsen og da agerer fysisk på omgivelsene. Litt vanskelig å forklare men hvis noen ser feil på han kan han finne på å lage bråk. Men svært sjeldent fordi han er den greieste gutten som finnes, for det meste av tiden. Det er bare disse små stundene, kan nesten beskrives som PMS hvor han klikker for den minste lille ting. Og han tenner virkelig på alle plugger da. For å si det sånn, han banket en gutt på t-banen fordi gutten ikke lot han gå av før gutten steg på. Jeg er bekymret for han. Han nekter å snakke med helsevesenet. "Det er totalt uaktuelt", som han selv sier. Og jeg selv begynner å være urolig for mitt ve og vel rundt ham. Er det noe jeg som utenforstående kan gjøre for ham? Hilsen bekymret Anonymous poster hash: e97cb...fb0
AnonymBruker Skrevet 7. desember 2013 #2 Skrevet 7. desember 2013 En venn av meg har problemer med at han lett mister beherskelsen og da agerer fysisk på omgivelsene. Litt vanskelig å forklare men hvis noen ser feil på han kan han finne på å lage bråk. Men svært sjeldent fordi han er den greieste gutten som finnes, for det meste av tiden. Det er bare disse små stundene, kan nesten beskrives som PMS hvor han klikker for den minste lille ting. Og han tenner virkelig på alle plugger da. For å si det sånn, han banket en gutt på t-banen fordi gutten ikke lot han gå av før gutten steg på. Jeg er bekymret for han. Han nekter å snakke med helsevesenet. "Det er totalt uaktuelt", som han selv sier. Og jeg selv begynner å være urolig for mitt ve og vel rundt ham. Er det noe jeg som utenforstående kan gjøre for ham? Hilsen bekymretAnonymous poster hash: e97cb...fb0 Smør deg med tålmodighet, før eller senere blir han låst inn. Slike farlige mennesker burde ikke gå løs.Anonymous poster hash: 88ec5...b24 1
AnonymBruker Skrevet 7. desember 2013 #3 Skrevet 7. desember 2013 Smør deg med tålmodighet, før eller senere blir han låst inn. Slike farlige mennesker burde ikke gå løs.Anonymous poster hash: 88ec5...b24 Vet jeg egentlig bør la det ligge, men er så glad i ham og vi har kjent hverandre siden for alltid. Vi er ikke intime. Ingenting jeg kan gjøre for ham? Huff... Anonymous poster hash: e97cb...fb0
HandymanOslo Skrevet 7. desember 2013 #4 Skrevet 7. desember 2013 Det er veldig bra at du bryr deg - det er både til hans eget beste og til uskyldige ofres beste. Derfor skal du IKKE smøre deg med tålmodighet. Om han skulle bli buret inn, så betyr det at han har skadet noen. Det kan du være med å forhindre. Om det ikke nytter å snakke med ham, snakk med en nær kamerat av ham - som du også synes er fornuftig. Snakk evnt med moren/faren/søsken om du kjenner dem. Om ikke, ta en prat med politiet. Bare å stikke innom den lokale politistasjonen. Du trenger selvfølgelig ikke anmelde ham (eller gi navnet hans), men be om råd - og de bør kunne hjelpe deg. Politiet har stor fokus på dette nå. Lykke til.
AnonymBruker Skrevet 7. desember 2013 #5 Skrevet 7. desember 2013 Vet jeg egentlig bør la det ligge, men er så glad i ham og vi har kjent hverandre siden for alltid. Vi er ikke intime. Ingenting jeg kan gjøre for ham? Huff... Anonymous poster hash: e97cb...fb0 Hvorfor vil du ha noen som er såpass syke i hodet at de ødelegger livet til folk med blind vold i ditt liv? Plutselig ender det opp med at han dreper noen eller sender noen til ett liv som grønnsak, er han fremdeles snill gutt? En jeg kjente ble uprovosert slått ned. Han slo hodet i fortauet og døde, etterlot seg kone og to små barn pga en fyr som du beskriver.Anonymous poster hash: 88ec5...b24
AnonymBruker Skrevet 7. desember 2013 #6 Skrevet 7. desember 2013 Det er veldig bra at du bryr deg - det er både til hans eget beste og til uskyldige ofres beste. Derfor skal du IKKE smøre deg med tålmodighet. Om han skulle bli buret inn, så betyr det at han har skadet noen. Det kan du være med å forhindre. Om det ikke nytter å snakke med ham, snakk med en nær kamerat av ham - som du også synes er fornuftig. Snakk evnt med moren/faren/søsken om du kjenner dem. Om ikke, ta en prat med politiet. Bare å stikke innom den lokale politistasjonen. Du trenger selvfølgelig ikke anmelde ham (eller gi navnet hans), men be om råd - og de bør kunne hjelpe deg. Politiet har stor fokus på dette nå. Lykke til. Jeg ønsker å være ærlig og åpen med ham. Å gå til politiet vil på så måte oppfattes som tysting og det sømmer seg ikke. Han kommer aldri til å tilgi meg for det. Det vet jeg fordi han hater politiet. Anonymous poster hash: e97cb...fb0
AnonymBruker Skrevet 7. desember 2013 #7 Skrevet 7. desember 2013 Ønsker å komme frem til en løsning sammen med ham. Anonymous poster hash: e97cb...fb0
AnonymBruker Skrevet 7. desember 2013 #8 Skrevet 7. desember 2013 Jeg ønsker å være ærlig og åpen med ham. Å gå til politiet vil på så måte oppfattes som tysting og det sømmer seg ikke. Han kommer aldri til å tilgi meg for det. Det vet jeg fordi han hater politiet.Anonymous poster hash: e97cb...fb0 Han hater politiet fordi han vet at han burde sitte inne i stede for å denge uskyldige mennesker.Anonymous poster hash: 88ec5...b24 2
HandymanOslo Skrevet 7. desember 2013 #9 Skrevet 7. desember 2013 Ønsker å komme frem til en løsning sammen med ham. Anonymous poster hash: e97cb...fb0 Det er bra, men vil han? Han trenger hjelp av deg, men også av en nær kamerat og en i familien. Evnt også noe eksperter.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå