Minnie Mus Skrevet 7. desember 2013 #1 Skrevet 7. desember 2013 Jeg har ei tispe på 10 år, som jeg elsker over alt på jord. Derfor er jeg ute etter tips på hvordan ta best mulig vare på henne på sine gamle dager, sånn at hun fortsatt holder seg frisk og fin. Håpe på å ha henne hos meg i mange år enda, vi er liksom ett, jeg og henne. Hun er i fin form, sprek for alderen. Gir henne spesiell mat beregnet på eldre hunder som jeg kjøper hos vetrinær, får gode turer hver dag der hun bestemmer tempoet, jevnlig sjekk med vaksine og sjekk av tenner hos dyrlege. Og selvfølgelig mye kos og jeg gir henne massasje. Hva gjør dere for deres gamle hunder? Noen tips til hva mer jeg kan gjøre, feks kosttilskudd? Burde jeg gi tilskudd av omega 3? 1
AnonymBruker Skrevet 7. desember 2013 #2 Skrevet 7. desember 2013 Jeg gir hunden Dr. baddakys omega 3 olje. Man bør bruke omega 3 beregnet for hunder, for dem for mennesker er ofte tilsatt A-vitaminer, som hunder ikke tåler for mye av (det gjelder tran også). Ellers kan man få betennelsesdempende midler hos dyrlegen, sånn at hunden slipper å ha for mye leddsmerter (som gamle hunder ofte får). Massasje høres topp ut, og turer der hun bestemmer tempoet. Høres ut som du tar godt vare på henne Når de kommer til det punktet at de har store smerter og ikke har glede av livet lenger, får man trosse smerten og la de sovne inn. Det er mest humant. Dette merker man når hunden ikke lengre orker og gå tur og kanskje har smerter av å bli klappet. Anonymous poster hash: d10b5...787
Minnie Mus Skrevet 7. desember 2013 Forfatter #3 Skrevet 7. desember 2013 Ja, vet at jeg må kjøpe omega hos dyrlege. Skal gjøre det på mandag. Ganske sikker på at hun ikke har vondt noen steder, ingenting som jeg kan se på henne ihvertfall Selvfølgelig må hun få slippe når den dagen kommer at hun får mye vondt eller blir veldig syk, alt for glad i nurket mitt til å la henne lide unødig. Men håper virkelig det blir mange år til enda, kan liksom ikke se for meg at hun skal bli borte, huff..... Hva skal jeg gjøre uten den gode jenta mi liksom? Nei, orker ikke tenke på det, får nyte tiden med henne og ta det den dagen det kommer.
AnonymBruker Skrevet 7. desember 2013 #4 Skrevet 7. desember 2013 Ja, man får leve her og nå, og nyte tiden med dem. Man blir så utrolig glad i dem Anonymous poster hash: d10b5...787 1
Gjest Mary Quant Skrevet 7. desember 2013 #5 Skrevet 7. desember 2013 Min hund er enda eldre enn din, men jeg merker faktisk ikke alderen noe særlig på henne. Hun er en frisk og rask Cavalier som hele familien elsker overalt på denne jord. Gruer meg virkelig til den dagen hun ikke er her lenger.Det eneste jeg gjør annerledes enn før er at jeg kjøper spesialfòr for eldre hunder hos veterinæren.
AnonymBruker Skrevet 7. desember 2013 #6 Skrevet 7. desember 2013 Hva er egentlig forskjell på vanlig for og for for eldre hunder? Burde jeg gå over til dette til min 7 år gammle tispe? Hun er nettopp sterilisert og dyrlegen snakket om at hun kanskje måtte ha dietfor etter operasjonen. Men skulle hun heller hatt for for eldre? Anonymous poster hash: 2bc0e...ace
Gjest Mary Quant Skrevet 7. desember 2013 #7 Skrevet 7. desember 2013 Hva er egentlig forskjell på vanlig for og for for eldre hunder? Burde jeg gå over til dette til min 7 år gammle tispe?Hun er nettopp sterilisert og dyrlegen snakket om at hun kanskje måtte ha dietfor etter operasjonen. Men skulle hun heller hatt for for eldre? Anonymous poster hash: 2bc0e...ace Det er et fòr fra Hills jeg bruker, anbefalt av veterinæren for det inneholder stoffer som er gode for leddene til eldre dyr. I tillegg er det et lavkalorifòr.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå