AnonymBruker Skrevet 7. desember 2013 #1 Skrevet 7. desember 2013 Det er faktisk veldig lett å finne ut hvem folk her er. Man samler opp litt informasjon her og litt der om vedkommende. Plutselig så har man dannet seg et tydelig nok bilde til å finne ut at det er noen du kjenner eller at dere har felles bekjente. Jeg har faktisk funnet 5 KG'ere på facebook. Ting som du gjerne har glemt at du skrev finns fortsatt på nettet, og gjør det etterhvert ganske enkelt å lete deg opp. Mange har skrevet ganske drøye, hemmelige ting, i god tro om at de er anonyme. Jeg er ganske sjokkert over hvor mye av livet sitt folk forteller om på KG. Har dere et bevisst forhold til dette? Anonymous poster hash: 4b9b5...998 3
AnonymBruker Skrevet 7. desember 2013 #2 Skrevet 7. desember 2013 Har ikke face, så det problemet slipper jeg. Anonymous poster hash: ec119...864 5
Gjest avocadoen Skrevet 7. desember 2013 #3 Skrevet 7. desember 2013 Det er en del her inne jeg kjenner (og jeg har noen på fb, skype osv også) så når jeg skriver noe er jeg fullt klar over at de kan lese det
AnonymBruker Skrevet 7. desember 2013 #4 Skrevet 7. desember 2013 Ja det gjør jeg. Har selv gjenkjent flere både her inng og på andre forum. Jeg har vært på div forum i flere år nå, og og de siste par årene har jeg svart mye anonymt fordi det ligge mye info om meg der ute, også med nick. Men jeg har alltid vært forsiktig med å legge ut private ting og og ting som direkte kan avsløre hvem jeg er. Anonymous poster hash: 8f6f2...af4 1
hjärterdam Skrevet 7. desember 2013 #5 Skrevet 7. desember 2013 Ja, jeg kjenner såpass mange brukere her inne personlig, og har gjenkjent flere andre, at å ikke tenke over at "hvem-som-helst" kan finne meg igjen ville vært idioti. Det er også grunnen til at alt som skrives under nick er ting jeg kunne fortalt til "hvem-som-helst", og ikke ting jeg ikke ønsker at mennesker jeg kjenner til i virkeligheten ikke skal vite.
Gjest caramiacaramella Skrevet 7. desember 2013 #6 Skrevet 7. desember 2013 Jeg er klar over at jeg godt kan bli gjenkjent, særlig fordi jeg har link til den personlige bloggen min under alt jeg skriver, hehe. Fra bloggen kan man nok lett finne meg på sosiale medier om man ønsker det. Å bli gjenkjent er ikke noe jeg er redd for - jeg står for alt jeg skriver her inne og pleier også å være forsiktig med hva jeg skriver. Feks poster jeg alltid som anonym dersom jeg skriver om noe personlig eller noe jeg ikke vil at andre skal assosiere med meg.
AnonymBruker Skrevet 7. desember 2013 #7 Skrevet 7. desember 2013 Ja, jeg tenker på det. Det er også derfor jeg nesten konsekvent skriver som AB for tiden, for jeg har oppdaget hvor enkelt det er å finne ut hvem brukere er...spesielt de mest profilerte. Er nok en del som bør tenke seg litt om her inne. Anonymous poster hash: 9499a...918 7
AnonymBruker Skrevet 7. desember 2013 #8 Skrevet 7. desember 2013 Ja, derfor legger jeg ut lite informasjon om meg selv. Skriver for det meste om tv-serier, klær og sminke her inne. Bli sjokkert over folk som legger ut al frafamilie, jobb, bosted, spontanaborter, utflod til klaging på kollegaer og sjefer. Dårlig nettvett vil jeg si. Anonymous poster hash: 1b0cc...af7 6
Gjest Amber Rose Skrevet 7. desember 2013 #9 Skrevet 7. desember 2013 Ja, godt mulig jeg blir gjenkjent. Har selv kun gjenkjent en jeg har sett i bygda noen ganger, men det var fordi han hadde lagt ut bilde i bildetråden.
Gjest Draug Skrevet 7. desember 2013 #10 Skrevet 7. desember 2013 Jeg ble gjenkjent av en kompis, men han holdt kjeft når jeg truet med å fortelle folk at han henger på KG. Han leser antakelig dette også, så hei, K! Tenker ikke så veldig mye over det sånn egentlig, men fikk meg en støkk når jeg ble gjenkjent ut ifra et enkelt innlegg. Skrev en ting som skjedde en gang, en kompis leste innlegget, sjekket deretter ut de andre innleggene mine, og konkluderte med at det var meg.
Lea2 Skrevet 7. desember 2013 #11 Skrevet 7. desember 2013 Gir blaffen i det. Er dessuten ei bitter, gammal kjerring, så interessen for å stalke meg er relativ laber. 5
miaw Skrevet 7. desember 2013 #12 Skrevet 7. desember 2013 Om noen gjenkjenner meg blir jeg egentlig ikke særlig overrasket, selv om jeg ikke synes selv jeg har skrevet så mye avslørende. Tror man er mer gjennomskuelig enn det en tror. Dersom noen har gjenkjent meg så setter jeg pris på å få beskjed om det
AnonymBruker Skrevet 7. desember 2013 #13 Skrevet 7. desember 2013 Jepp, derfor skriver jeg som anonym Anonymous poster hash: b6d9b...f58 2
Lillywhite Skrevet 8. desember 2013 #14 Skrevet 8. desember 2013 (endret) Det er faktisk veldig lett å finne ut hvem folk her er. Man samler opp litt informasjon her og litt der om vedkommende. Plutselig så har man dannet seg et tydelig nok bilde til å finne ut at det er noen du kjenner eller at dere har felles bekjente. Jeg har faktisk funnet 5 KG'ere på facebook. Ting som du gjerne har glemt at du skrev finns fortsatt på nettet, og gjør det etterhvert ganske enkelt å lete deg opp. Mange har skrevet ganske drøye, hemmelige ting, i god tro om at de er anonyme. Jeg er ganske sjokkert over hvor mye av livet sitt folk forteller om på KG. Har dere et bevisst forhold til dette? Anonymous poster hash: 4b9b5...998 Ja, derfor skriver jeg overhodet ingenting utpreget personlig om meg selv som jeg ikke kan stå for. Hvis jeg må utlevere veldig personlige detaljer gjør jeg det som AB, og selv da forandrer jeg litt på historien. Har selv gjenkjent et par AB-ere (på grunn av utrolige historier), og KG er et større forum enn man skulle tro. Har i løpet av de siste årene funnet ut at flere venner og bekjente vanker her. Nå tror jeg uansett det er lett å avsløre seg for folk som kjenner en på nettet, derfor er jeg veldig bevisst på å kun skrive ting som jeg er komfortabel med å snakke om alt fra mamma til sjefen om, hvis de skulle spørre. Ikke at jeg tror det skjer, men jeg synes det er mer avslappende å vite at det ikke er krise hvis noen skulle finne profilen min. Endret 9. desember 2013 av Lillywhite 2
Gjest Arch Skrevet 8. desember 2013 #15 Skrevet 8. desember 2013 (endret) Ja, jeg vet hvem ganske mange her inne er på Facebook/irl så jeg tenker over det. Endret 8. desember 2013 av Arch
Mafalda Skrevet 8. desember 2013 #16 Skrevet 8. desember 2013 Ja, jeg tipper jeg er ganske lett gjenkjennelig for de som kjenner meg IRL, og det er klart det påvirker hva jeg skriver. Er ikke veldig paranoid på det, for det gjør forsåvidt ingenting om noen finner ut hvem jeg er, men nettopp derfor er det flere underfora og typer tråder det ikke er aktuelt å delta i.
Pringle Skrevet 8. desember 2013 #17 Skrevet 8. desember 2013 Det er ikke så mange som kjenner meg IRL, så jeg antar sjansen for å bli gjenkjent her er relativt liten... om det ikke er noen profesjonelle som slumper til å lese om mine erfaringer med dem. At jeg er åpen med personlige ting, bekymrer jeg meg ikke for. Jeg vet hvem to andre brukere her inne er; hvis jeg blir gjenkjent (av fler), vil jeg også gjerne ha beskjed om det! 1
Gjest Raindrops Skrevet 8. desember 2013 #18 Skrevet 8. desember 2013 Ja, og det er igrunn helt greit. Har allerede blitt "avslørt" et par ganger, men alle har gjettet feil til nå. Sjangsen for at noen legger sammen to og to er også relativt liten, for jeg kjenner ikke så veldig mange mennesker og er åpen og ærlig mot enda færre. Det er imidlertid ingen krise om det skjer.
Gjest Summers Skrevet 8. desember 2013 #19 Skrevet 8. desember 2013 (endret) Om jeg blir gjenkjent så er det fordi noen låner laptopen og sjekker tidligere nettsider jeg har vært på eller titter over skuldrene mine. Hadde selvsagt vært kjipt, ikke pga innholdet i postene, men fordi jeg er mann på KG. Endret 8. desember 2013 av Summers 1
AnonymBruker Skrevet 8. desember 2013 #20 Skrevet 8. desember 2013 Om jeg blir gjenkjent så er det fordi noen låner laptopen og sjekker tidligere nettsider jeg har vært på eventuelt titter over skuldrene mine. Hadde selvsagt vært kjipt, ikke pga innholdet i postene, men fordi jeg er mann på KG. Tenk på de som har avatar av seg selv her. Hoho, kanskje de er på jakt etter partner her inne. Anonymous poster hash: 2cb2f...d70
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå