Gå til innhold

Skal pusse opp, spm, tips.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei! Jeg skal pusse opp hjemme, har ikke så stort hus så vil få mest mulig ut av dette.

Skal begynne med soverommet, hvor jeg skal male alle vegger hvite inkl. lister og dører.

Det jeg lurer på da, om jeg har et speilskap som dette under her. Om det er mulig og få festet en tv på det hvite? ved å f.eks feste en ekstra plate bak på det hvite?

73_1656475895.jpg

Lurer også på om man må ha egen maling på mur? Har noen brune mursteiner som skal males grå.

Også: er det veldig mye stress og ta vekk tapet?

Kommer sikkert til og poste mer spm i denne tråden senere, uviten ang dette :rodmer:

Anonymous poster hash: 7838b...041
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Får du åpnet skapet om du fester en tv på da? For ser nå ut som det er skyvedører....

Anonymous poster hash: 9d6b1...223
Skrevet

Jeg ville ikke festet tv på skapet. Er ikke det skyvedører? Da blir jo tv og kabler og alt skjøvet frem og tilbake. Lite praktisk tror jeg og det er vel heller skinnene og hengslene som hadde fått støyten.

Til murstein bør du nok ha maling som er tilpasset og en grunning. Mursteinene suger maling som bare rakkern.

Ang tapet så kommer det an på hvor godt sen sitter og hvilken type tapet det er. Strie sitter som regel som bare pokker. Er taperen glatt og sitter godt, så kan du male over eller legge ny tapet oppå, men det kommer også veldig an på hvilken type tapet det er.

Skrevet

Får du åpnet skapet om du fester en tv på da? For ser nå ut som det er skyvedører....

Anonymous poster hash: 9d6b1...223

Dette er bare et bilde jeg fant. Det skal være skyvedører tenkte jeg, men at det var den hvite som var over(bare bytt om når du ser på bildet)

Vet dere om evenetuelle andre måter jeg kan få festet tven på? ned fra taket? ut fra den andre veggen? Har ikke plass til tv-bord..

Skrevet

Om du har den hvite døren øverst, så vil ho den plata bak komme i veien og kabler hindre deg i å komme til inni skapet. Ville slått helt fra meg den ideen.

Du får kjøpt braketter og "armer" til TV som kan festes i veggen eller taket, samt justeres for rett vinkel.

Skrevet

Om du har den hvite døren øverst, så vil ho den plata bak komme i veien og kabler hindre deg i å komme til inni skapet. Ville slått helt fra meg den ideen.

Du får kjøpt braketter og "armer" til TV som kan festes i veggen eller taket, samt justeres for rett vinkel.

Hvor høyt må tven være iforhold til sengen? er ca. 2meter unna. Må nesten feste i taket, siden jeg har vindu rett ved siden av skapet.

Skrevet

Ang tapet så kommer det an på hvor godt sen sitter og hvilken type tapet det er. Strie sitter som regel som bare pokker. Er taperen glatt og sitter godt, så kan du male over eller legge ny tapet oppå, men det kommer også veldig an på hvilken type tapet det er.

Tapeten har vært her siden vi flyttet inn, og vi har bodd her i ca. 15 år nå. Har null peiling på tapet så aner ikke hvilken tapet det er, men det luftbobler under tapeten altså ikke på enkelte steder men sånn at jeg kan dytte boblene..

Skrevet

Hvor høyt må tven være iforhold til sengen? er ca. 2meter unna. Må nesten feste i taket, siden jeg har vindu rett ved siden av skapet.

TVen MÅ vel strengt tatt ikke være i en spesiel høyde. Kommer an på hvor behagelig det er for deg å se på den. Mine foreldre har TV over en dør på soverommet og synes det fungerer helt fint når de ligger og ser på TV. Den er festet på en slik arm helt øverst på veggen og trukket litt ut, samt at den står litt i vinkel... hellende nedover.

Skrevet

TVen MÅ vel strengt tatt ikke være i en spesiel høyde. Kommer an på hvor behagelig det er for deg å se på den. Mine foreldre har TV over en dør på soverommet og synes det fungerer helt fint når de ligger og ser på TV. Den er festet på en slik arm helt øverst på veggen og trukket litt ut, samt at den står litt i vinkel... hellende nedover.

altså at den er mulig og ta inn til veggen og ut igjen? Er det mulig og feste i taket?

Skrevet

altså at den er mulig og ta inn til veggen og ut igjen? Er det mulig og feste i taket?

Ja, de kan dra den kanskje en halvmeter ut fra veggen eller til sidene, men den sitter jo ganske høyt, så det er ikke noe de gjør til stadighet. De har forresten skyvedør der den henger, så den er ikke i veien når døra skal åpnes og lukkes. Braketten er skrudd fast helt oppe ved taklista og det går en slags arm ut fra denne som kan bøyes ut og inn, slik at den kan dyttes helt inntil veggen om de vil.

Det er sikkert mulig å feste den i taket også... om du ikke planlegger å henge den i en sånn tynn takplate eller lignende. En TV veier jo litt og det blir litt belasting når den dras rundt for å justere vinkel og avstand også.

Dette er forresten en ganske liten TV.. ikke noen tjukkasTV og ikke noen stor flatskjerm. De har slike braketter der de selger TV som regel.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...