Gå til innhold

Personalet er invitert hjem en aften med overnatting

Anbefalte innlegg

Skrevet

Veldig hyggelig gjeng, der avdelingslederen inviterer hjem til seg. Det er med overnatting siden det er litt langt vekke, og det er forventet at folk koser seg med vin.

Jeg har arbeidet der noen år. Vi har vært på noen få personalfester, vært ute og spist. Det er alltid hyggelig. Det skjer ikke ofte, og jeg vil veldig gjerne være sosial med dem og hygge meg. Jeg er alltid den som drikker minst og går først hjem. Har også kjørt selv, og koser meg mye for det.

Jeg kommer godt overens med de andre. Men det er tydelig at de har satt meg i en bås, eller ser på meg som den ordentlige og som alltid har kontroll, er ferdig i god tid, presis, har aldri vært syk eller borte fra jobben, og kanskje de tror at jeg er litt streng, i hvert fall med meg selv, vet ikke. Får stadig høre: "Du er vel ferdig, du er så ordentlig, nå har ...mitt navn.... vært og ryddet, du spiser vel ikke sånn osv."

Jeg oppfatter at de ikke mener noe negativt med det, tvert imot, føler meg godt likt av dem, men kanskje som kjedelig ordentlig, en man må passe seg litt for. Men egentlig kan jeg ikke forstå det heller, for jeg er smilende og vennlig, og over hode ikke overlegen eller bedreviter.

Er nå blitt veldig usikker om jeg skal overnatte (vil heller hjem og våkne opp hjemme) fordi de forventer det og jeg kan godt, eller at jeg skal si at jeg blir hentet og kjørt hjem. Egentlig ikke noen grunn til å være usikker på det. Men jeg setter meg jo enda mer i en bås ved å være så kjedelig å dra hjem.

Hva hadde du tenkt om en meg da? Hva tenker du om personer som ikke drikker, noen ganger drikker kun bitte litt, spiser nesten bare hjemmelavede ting, sminker seg lite, farger ikke håret som har en kjedelig, men naturlig farge, ser sunn ut, slank og alminnelig pen; friskt utseende, trener, og tilsynelatende ingen problemer?

Anonymous poster hash: 4d1ba...265
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kjenner meg igjen! Får veldig angst av å drikke sammen med kollegaer, men det er liksom forventet. Gjør det du føler for, gå og legg deg tidlig hvis du vil det og blås i hva de tenker

Anonymous poster hash: ebf62...a52
Skrevet

At du overanalyserer hva folk ser på kjedelig eller hva som er problemet her. Den morsomste, halvsprø og mest initiativrike jenta på jobben min har kommunefarget hår, bruker ikke sminke og har med seg hjemmelaget snacks på kino. Det er sikkert 70 % av de på jobben min som trener, du er ikke så innmari unik. Folk klarer å kombinere ting. Jeg er superstreit i hverdagene og rundt annenhver helg, men blir absolutt med på jobbturer og slikt. Jeg skjønner ikke hva det at du ser sunn ut har med saken å gjøre. Kan du ikke overnatte fordi du ikke har farget håret? Kanskje de synes du er litt kjedelig i retorikken din rundt vanene dine.

Anonymous poster hash: 1e39b...6b1
  • Liker 3
Skrevet

Kjenner meg igjen! Får veldig angst av å drikke sammen med kollegaer, men det er liksom forventet. Gjør det du føler for, gå og legg deg tidlig hvis du vil det og blås i hva de tenker

Ja, det er sånn jeg alltid har gjort det, og det er greit nok. Altså, føler jeg gjør det som er riktig for meg, men føler også at de andre synes godt jeg kan "slå meg litt mer løs". Men jeg er med på alt som vi har gjort sammen, er utadvendt, danser gjerne, ler og hygger meg, men man er jo likevel annerledes hvis man drikker og blir litt beruset. Men jo da, jeg drar nok bare hjem. Kan godt være jeg overanalyserer som jeg så nettopp AB over her skrev, og det er jo bare teit av meg, men har vel ikke slått meg helt til ro med det at de andre synes jeg er så ordentlig, selv om jeg burde det.

Skrevet

hvis de andres definisjon av å slå seg løs er å drikke, ja dem om det. Å kunne more seg og danse uten å drikke seg overstadig beruset slik mange nordmenn gjør, synes jeg du kan være stolt av

• Liker 1
Skrevet

At du overanalyserer hva folk ser på kjedelig eller hva som er problemet her. Den morsomste, halvsprø og mest initiativrike jenta på jobben min har kommunefarget hår, bruker ikke sminke og har med seg hjemmelaget snacks på kino. Det er sikkert 70 % av de på jobben min som trener, du er ikke så innmari unik. Folk klarer å kombinere ting. Jeg er superstreit i hverdagene og rundt annenhver helg, men blir absolutt med på jobbturer og slikt. Jeg skjønner ikke hva det at du ser sunn ut har med saken å gjøre. Kan du ikke overnatte fordi du ikke har farget håret? Kanskje de synes du er litt kjedelig i retorikken din rundt vanene dine.

Anonymous poster hash: 1e39b...6b1

Ja, jeg kan godt se det med overanalysering, og at det er dumt av meg. Og jeg tror helt sikkert at ingen av de andre tenker at jeg bryr meg om at de sier at jeg er så ordentlig, og vanligvis bryr jeg meg heller ikke. At jeg nevnte det med kjedelig hår og trening var bare for å få frem hvor ordentlig jeg var i sammenhengen, men selvfølgelig henger jo ikke det sammen hver for seg i hvilken som helst situasjon. Det var bare det at jeg forsøkte å beskrive en kjedelig person med ordentlige egenskaper som jo selvfølgelig er positivt også. Jeg synes jo det er fint å være sånn, ellers hadde jeg jo ikke vært sånn.

Skrevet

hvis de andres definisjon av å slå seg løs er å drikke, ja dem om det. Å kunne more seg og danse uten å drikke seg overstadig beruset slik mange nordmenn gjør, synes jeg du kan være stolt av

Ja, det er sant. Men jeg ser ikke noe negativt hos mine kollegaer som drikker, men ikke overstadig beruset, men en gyllen middelvei. Og ikke er det ofte heller. De morer seg og koser seg, og slapper veldig av med vinen. Jeg koser og hygger meg, ler godt av ting som blir sagt, men likevel ikke så sprudlende som de er og som gjerne ler av samme vits flere ganger. Du vet, litt vin gjør gjerne det at tonen blir ofte litt mer avslappende.

Skrevet

Jeg synes du skal prøve å finne ut hva *du* ønsker.

Anonymous poster hash: 54c6c...111

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...