Gjest caramiacaramella Skrevet 7. desember 2013 #1 Skrevet 7. desember 2013 Jeg har bursdag om en uke og hadde egentlig tenkt å stort sett ignorere den fordi jeg synes egentlig ikke bursdager er så spesielle. Synes nesten det er litt kleint å arrangere store greier for ens egen bursdag, og jeg trives like godt med å bare tilbringe bursdagen min som en helt vanlig dag uten noen stor fest. Men så er det slik at jeg nå er på et utvekslingsår i Spania og har fått en flott vennegjeng her. Mesteparten av vennegjengen reiser hjem igjen etter jul og jeg merker at folk visstnok gleder seg til min bursdag fordi de forventer at vi skal ha en stor fest eller sammenkomst hvor alle kan se hverandre rett før alle reiser igjen. Flere har spurt meg om hva vi skal finne på og sagt at de gleder seg - det virker som alle vil gjøre en big deal ut av dette. Og det er jo forsåvidt greit det. Jeg har et lite problem med det at jeg egentlig ikke er veldig interessert i å dra ut på klubber og feste hele natten, jeg føler nesten jeg har vokst litt fra det. Aller helst ville jeg bare hatt en liten fest hjemme hos meg, men utleieren til leiligheten min har sagt fra at hun ikke vil ha noen store fester her og at vi ikke kan spille musikk til langt på natt osv. Så dersom jeg skal invitere noen hit må det være avslappet, og det vet jeg ikke om fungerer når folk har fått litt alkohol innabords. Så jeg lurer vel egentlig bare på om noen har tips til gøye bursdagsarrangement som ikke innebærer å ha stor fest hjemme eller nødvendigvis dra ut på en svett klubb. Det virker som folk helst vil ha en stor blowout, så jeg vil finne på noe gøy alternativt som ikke gjør at folk blir skuffet eller synes at det er kjipt. Har tenkt på å gå ut og spise (men er litt usikker fordi vi er jo studenter og jeg vil ikke presse noen til å bruke penger på mat) og så dra til et sted her i byen hvor de har gratis lys-og vannshow med en fontene, det er ordentlig gøy å se på og man kan jo ta med champagne eller noe for å gjøre det litt mer spesielt. Høres det ok ut? Jeg tar imot alle ideer med takk
AnonymBruker Skrevet 7. desember 2013 #2 Skrevet 7. desember 2013 Må dere drikke alkohol da, dersom utleier ikke liker fest? Kan du ikke invitere på middag hjemme hos deg? Anonymous poster hash: d8dd3...7d5
Gjest caramiacaramella Skrevet 7. desember 2013 #3 Skrevet 7. desember 2013 Må dere drikke alkohol da, dersom utleier ikke liker fest? Kan du ikke invitere på middag hjemme hos deg? Anonymous poster hash: d8dd3...7d5 Dette er en rimelig stor vennegjeng på rundt 15 stk, så jeg tror verken jeg hadde hatt plass til alle hos meg eller tid/råd til å lage middag til hele gjengen. Ellers skulle jeg gjerne gjort det
Lea2 Skrevet 7. desember 2013 #4 Skrevet 7. desember 2013 I Spania ville jeg funnet en god og rimelig restaurant og invitert alle vennene til å delta... kanskje spandert Cava og litt småtterier, men fått en pris per person. Det går som regel fint å få en pris på rundt 10 euro per snute om man går for samme meny til alle. Så kan dere kanskje gå på noe sånt som lysshow eller på bar (for egen regning) etterpå? Kanskje med medbragt Cava (min favoritt koster under 2 euro flaska).
sophiezpederseen Skrevet 7. desember 2013 #5 Skrevet 7. desember 2013 Jeg har et tips dere kan lage Jelloshots det er virkelig en bestselger tro meg hvis du ikke har laget dette tidligere kan du bare se på forskjellige oppskrifter på nettet eller så kan du følge den jeg always bruker :-) oppskrift på Jelloshots til 15 porsoner. 27 dl gelepulver 72 dl vann, varmt 27 dl vann, kaldt 45 dl vodka Fremgangsmåten er ganske lik for alle. Gelepulver løses opp i varmt vann og røres ut. Kaldt vann og alkohol tilsettes. Evt smak kan og tilsettes. Helles så i glass eller former som avkjøles helst stå i kjøleskapet en dag før servering. Server gjerne glass med noe å få shotten ut av glasset med ;-) som du skrev det høres helt fantastisk ut, dere burdet dra ut til et sted her i byen hvor de har gratis lys-og vannshow med en fontene, :-)
Gjest caramiacaramella Skrevet 7. desember 2013 #6 Skrevet 7. desember 2013 Jeg har et tips dere kan lage Jelloshots det er virkelig en bestselger tro meg hvis du ikke har laget dette tidligere kan du bare se på forskjellige oppskrifter på nettet eller så kan du følge den jeg always bruker :-) oppskrift på Jelloshots til 15 porsoner. 27 dl gelepulver 72 dl vann, varmt 27 dl vann, kaldt 45 dl vodka Fremgangsmåten er ganske lik for alle. Gelepulver løses opp i varmt vann og røres ut. Kaldt vann og alkohol tilsettes. Evt smak kan og tilsettes. Helles så i glass eller former som avkjøles helst stå i kjøleskapet en dag før servering. Server gjerne glass med noe å få shotten ut av glasset med ;-) som du skrev det høres helt fantastisk ut, dere burdet dra ut til et sted her i byen hvor de har gratis lys-og vannshow med en fontene, :-) Takk for tips! Planen var egentlig å ikke drikke så mye, så jello shots passer kanskje ikke så veldig greit - men takk likevel
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå