Gå til innhold

Håndballjentene i VM 2013

Blir det VM gull på håndballjentene?   

7 stemmer

1. 1. Tror du de norske håndballjentene vinner VM gullet igjen?

• Ja, de er best når det gjelder
    • De taper i finalen
      0
    • De taper i semifinalen, men tar bronse medaljen
    • Nei, de ryker ut før semifinalene
      0
    • Usikker.
  2. 2. Hvem blir Norges viktigste spiller i årets mesterskap?

• Katrine Lunde - Matchvinner og best når det gjelder
    • Linn Jørum Sulland - En viktig skytter!
    • Nora Mørk - Tilbake etter skade og er en fighter
    • Karoline Dyhre Breivang - Har god rutine!
    • Anja Edin - ble kåret til EMs mest verdifulle i fjor

Anbefalte innlegg

Skrevet

Da er det snart klart for første kamp for Norges håndballjenter i VM 2013. Mesterskapet spilles i Serbia (for andre år på rad). Norge er regjerende VM mestere, etter seieren mot Frankrike for 2 år siden!

Første motstander er Spania, en tøff motstander og en av medaljekanditatene.
Norge har spilt 34 kamper mot dem, vunnet 24, tapt 6 og spilt 4 uavgjort kamper. Siste tapet kom i OL for et år siden, det ble 20-25, men det var en kamp som ikke betydde noe for oss. Dette blir vel den mest spennende kampen i gruppa, for ellers møter vi Argentina (09.12), Paraguay (10.12), Angola (12.12) og Polen (13.12) i Gruppe C

4 av lagene går videre til 1/8 dels finale, og de møter lagene i Gruppe D (trykk her for å se de andre lagene og gruppene).

Norges tropp er:

Katrine Lunde
Silje Solberg

Mari Molid
Stine Bredal Oftedal
Ida Alstad
Heidi Løke
Karoline Dyhre Breivang
Isabel Blanco
Anja Hammerseng- Edin
Linn Jørum Sulland
Veronica Kristiansen
Linn-Kristin Riegelhuth Koren
Nora Mørk
Camilla Herrem
Sanna Solberg
Tonje Nøstvold

Håper at det ikke bare er jeg som er håndballinteressert i dette forumet og at flere vil være med å diskutere :)

Anonymous poster hash: 25c78...1a8

Videoannonse
Annonse
Skrevet

OOO yes, selvsagt skal jeg se håndball vm, det er en tradisjon på lik linje som med klementiner og julebrus i hus til jul.

Jeg husker finalen i fjor med ekstra omganger mot Montenegro, jeg heiet høyere enn 1000 fotballfans på stadion til sammen. Jeg er en evig optimist og både håper og tror vi vinner i år, selv med nye spillere som har overtatt for de gode gamle. Men jeg tror det kan bli spennende til siste slutt. Når det gjelder hvem som blir den viktigste så tenker jeg at på et slikt lagspill så er alle like viktige, funker ikke keeperen så funker ikke laget, funker ikke skuddene og skytterne så blir det ingen seier, og folk i forsvar må gjøre sin jobb, men jeg liker godt Anja Hammeseng og føler hun er inne i en god periode.

:heiajente:

• Liker 1
Skrevet

OOO yes, selvsagt skal jeg se håndball vm, det er en tradisjon på lik linje som med klementiner og julebrus i hus til jul.

Jeg husker finalen i fjor med ekstra omganger mot Montenegro, jeg heiet høyere enn 1000 fotballfans på stadion til sammen. Jeg er en evig optimist og både håper og tror vi vinner i år, selv med nye spillere som har overtatt for de gode gamle. Men jeg tror det kan bli spennende til siste slutt. Når det gjelder hvem som blir den viktigste så tenker jeg at på et slikt lagspill så er alle like viktige, funker ikke keeperen så funker ikke laget, funker ikke skuddene og skytterne så blir det ingen seier, og folk i forsvar må gjøre sin jobb, men jeg liker godt Anja Hammeseng og føler hun er inne i en god periode.

:heiajente:

Veldig enig i det du skriver.. Var selv i Serbia under finalen i fjor, og for en opplevelse. Kjipt at Norge tapte, men det var jevnt lenge og en utrolig spennende håndballkamp.

Satt å så på Paraguay - Polen (kjedelig å vente på Norge kampen...), og Polen vant hele 40-6. Lurer på om kanskje Norge kan få en ny scoringsrekord mot de om 3 dager.

Gjest bustyvel
Skrevet

Jeg gleder meg, og håper på gull. Men håndball er god underholdning uansett :)

Skrevet

Selvfølgelig, kan ikke tenke meg desember uten håndball. Har gledet meg så lenge :bolledeig: Selv i eksamenstiden kan jeg ikke forestille meg å gå glipp av en kamp.

Skrevet

Ingen god start.

1 mål og 7 skuddbom de første 10 minuttene

Gjest tb_xtra
Skrevet

Spilte svakt i overtall, men svarte med å score i neste undertall! :) Litt oppstartsproblemer og nerver må vi regne med.

Skrevet

11-10 til pause. Norge kom seg utover omgangen, men de må skjerpe seg skal de få en seier i kveld.

Skrevet

22-20 seier i åpningskampen - DEILIG :D

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...